2016-02-07, 20:33
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är inget konstigt med det här alls. De vill helt enkelt inte bli förväxlade med en Flashbackrasist som du själv så de ångrade publiceringen. Helt rätt beslut. Och vi är inte intresserade av din åsikt om detta din lilla rasist.

snälla sluta spela rasistkortet, det är ett urvattnat uttryck som inte väger ett piss någonstans förutom på Sofo & Twitter.
mvh.
Citera
2016-02-07, 20:34
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Scenario 1: Sydsvenskan skriver en artikel. Den hemliga, statliga vänster-PK-cencur-avdelningen som kontrollerar all media (och styrs av judiska feminister) godkänner den inte, så den raderas. Ca ett dygn senare ser de till sin förfäran att Flashback upptäckt detta, och beordrar därför att artikeln ska publiceras på nytt.

Eller...

Scenario 2: Sydsvenskan skriver en artikel. Denna råkar publiceras för tidigt (lätt hänt när allt som behövs är ett knapptryck) innan den slutredigerats, kompletterats, källorna kollats, eller godkänts av ansvarige utgivare. Den tas därför bort igen, och kommer tillbaka när ovanstående gjorts.

Som AndersM79 skriver så är scenario två nog troligast. Visserligen kan jag inte se att texten faktiskt har korrigerats, men däremot har layouten på bilder, rubrik och annat förändrats till lite mer modernt. På fem rader stod det xxx. I den nya har det ändrats till ***. Nu kan man även kommentera i båda tidningarnas artiklar, något som åtminstone tidigare var mycket ovanligt i framförallt Sydsvenskan. De har vet så klart att de flesta, speciellt nere i Skåne, är kritiska till att tidningarna är så extremt flyktingvänliga. Därför begränsade de kommentarsfälten kraftigt för några år sedan. Låt se om detta bara är tillfälligt eller om de faktiskt blir bättre på att tillåta kommentarer i framtiden.

Citat:
Jag trycker han är så skön där Rothstein.
"Här är data väldigt tydliga. Kvinnor ratar män som man bedömer har dålig framtida intjäningsförmåga."

Att han säger sådant och lägger det på boret utan att försöka anpassa det till någon slags feministisk världsbild, det tycker jag är beaktansvärt.

Han lär ju få utstå en hel del skit för detta. Kvinnor och män är ju lika. Att män som tjänar mycket skulle vara mer attraktiva, det är ju någon slags patriarkal vanföreställning.

Ja, Xer0, Bo Rothstein är verkligen en klippa. Ett fyrtorn i mörkret. Intelligent och konsekvent.
(FB) Hjälten Bo Rothstein

Förresten, som jag sa att jag skulle göra så ringde jag till HD. Två gånger och pratade med två olika på redaktionen. De hävdade, som zorigo med flera, att artikeln lades ut för tidigt i förhållande till artikeln i papperstidningen. Även fast även jag kraftigt lutar åt detta så är jag inte övertygad. Jag tror aldrig att vi kan vara säkra på vilket som är sant, även om någon träder fram, men för mig ter sig teorin om att HD ville skapa uppmärksamhet fortfarande som ett sannolikt kort.
Citera
2016-02-08, 00:10
Medlem
Media123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
...
Förresten, som jag sa att jag skulle göra så ringde jag till HD. Två gånger och pratade med två olika på redaktionen. De hävdade, som zorigo med flera, att artikeln lades ut för tidigt i förhållande till artikeln i papperstidningen. Även fast även jag kraftigt lutar åt detta så är jag inte övertygad. Jag tror aldrig att vi kan vara säkra på vilket som är sant, även om någon träder fram, men för mig ter sig teorin om att HD ville skapa uppmärksamhet fortfarande som ett sannolikt kort.

Men varför skulle de ha klantat sig med just DENNA artikeln; det är ju knappast så att inte "ALLA" på tidningen visste hur stor grej detta är och att de har pratat igenom artikeln och exponeringen på redaktionsmöten etc..

Dessutom, jag tänker inte gå in på hur jag fick reda på att artikeln publicerats och raderats, jag vet heller inte exakt hur länge den låg ute. Dock så tror jag inte på "teaser"-teorin. Jag tror den låg ute för kort stund för detta. Innan jag startade denna tråden gjorde jag sökningar och jag tror inte jag hittade någon som uppmärksammat artikeln (medans den då låg ute första gången). Kanske var det några tweets? Den intresserade kan ju göra sökningar och jämföra tidskoderna med när jag skapade denna tråden etc.

Ok, nu gjorde jag det...

3 tweets:

https://twitter.com/search?q=%C3%96v...%A5ld&src=typd

tidskoder för tweetsen:
11:36 AM - 6 Feb 2016
6:55 AM - 6 Feb 2016
5:08 AM - 5 Feb 2016

tid nu enligt twitter:
3:16 PM - 7 Feb 2016

svensk tid nu
00:16

dvs +9 på tiderna

jag startade tråden:
2016-02-06, 01:58

tweetsen i svensk tid:
20:36 6:e feb
15:55 6:e feb
14:08 5:e feb

dvs bara ett tweet innan jag såg att artikeln var raderad och skapade denna tråd? Eller har jag räknat fel?

Det är även helt oklart hur artikeln var placerad, dvs hur den kunde hittas på Sydsvenskans hemsida.

Och OM det var en tease, då kan de väl bara ta bort artikeln när den börjat spridas, och spridningen var ju i princip minimal innan de tog ner den...

Många frågor!
Senast redigerad av Media123 2016-02-08 kl. 00:24.
Citera
2016-02-08, 00:26
Medlem
Utopiantoss avatar
Ja, jag utesluter absolut inte mörkning. HD och Sydsvenskan är notoriska flyktingkramare, men ännu viktigare: De har mörkat flera gånger tidigare, inte minst det om esterna under folkdansen.
Citera
2016-02-08, 02:01
Medlem
Media123s avatar
Uppföljare med nyheter!

"För det första ska alla asylsökande i Sverige skriva på ett samhällskontrakt där de lovar att respektera "den svenska värdegrunden" med demokrati och jämställdhet.
För det andra ska Sverige utöka antalet kvotflyktingar. Och när dessa väljs ut ska flickor och kvinnor prioriteras.
"

Skall kvotflyktingarna ökas måste andra flöden strypas. Äntligen kanske vi får en ordnad och reglerad och begränsad invandring...

http://www.sydsvenskan.se/sverige/li...skt-genustank/
Citera
2016-02-08, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Ja, jag utesluter absolut inte mörkning. HD och Sydsvenskan är notoriska flyktingkramare, men ännu viktigare: De har mörkat flera gånger tidigare, inte minst det om esterna under folkdansen.

Hur kan det bli mörkning om man trycker artikeln?
Citera
2016-02-08, 11:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad

De insåg att de hade trampat i klaveret - även om artikeln inte på något vis var olaglig eller emot pressetikens regler så tog den litet för nära benpipan, enligt de här tidningarnas egna politiska koder - och slängde in sin färska artikel i frysboxen.
Citera
2016-02-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Fortfarande du.
"Tryckfrihet innebär rätt att trycka och sprida information och uppfattningar fritt i text, till exempel via böcker, internet, tidningar eller flygblad. Tryckfriheten innebär att medborgare och grupper inom landet får publicera alster utan att någon förhandsgranskning eller censur äger rum. Envar har också rätt att fritt distribuera producerade texter."

Så, för att använda dina egna ord; du vet alltså inte vad pressfrihet är?
Ingen har ju hindrat skribenten i fråga att publicera fristående på Internet.
Eller att starta en egen tidning. Pressfrihet innebär inte att t.ex. DU får skriva vad du vill i MIN tidning.
Du förstår alltså inte vad pressfrihet betyder.

(Dessutom är ju inte ens artikeln som diskuteras "mörkad", tråden är bara trams, precis som vanligt)
Citera
2016-02-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Flashbackrasismen utgår inte från verkligheten, så allt är möjligt, även det omöjliga och helt ologiska.
Citera
2016-02-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Varför ingår det i pressfriheten att någon annan tar bort en artikel som skrivits för att denna inte "passar"? Har personen verkligen fått säga sitt då? Nej, för någon tog ju bort det han sagt/skrivit helt och hållet. Råder det enligt dig pressfrihet då?

Så nej, fortfarande du som är emot pressfriheten.
Om du skriver i MIN tidning då är det jag som bestämmer över publiceringen i min tidning, och inte du. Är det bara pressfrihet om du får bestämma över MIN tidning?

Nej. Idiot.
Citera
2016-02-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ingen har ju hindrat skribenten i fråga att publicera fristående på Internet.
Eller att starta en egen tidning. Pressfrihet innebär inte att t.ex. DU får skriva vad du vill i MIN tidning.
Du förstår alltså inte vad pressfrihet betyder.

(Dessutom är ju inte ens artikeln som diskuteras "mörkad", tråden är bara trams, precis som vanligt)

Om det är det du menar så verkar du absolut inte vilja ha pressfrihet, yttrandefrihet eller någonting liknande.
Kallar inte du det censur att tidningen tar bort en artikel som skrivits? Varför ska journalisten skapa en egen tidning, han jobbar ju redan på en, och inget annat som han skrivit har ju tagits bort? Så varför detta?
Och förresten så kom artikeln tillbaka, så att fortsätta argumentera känns lönlöst.
Men du hade i alla fall fel, då du trodde att tidningen tog bort den pga rasister på flashback (dina egna enfaldiga ord). Detta var inte fallet. Och ingenting i artikeln visade på rasism, vilket du skulle förstå om du slutade vara så trångsynt.
Citat:
Om du skriver i MIN tidning då är det jag som bestämmer över publiceringen i min tidning, och inte du. Är det bara pressfrihet om du får bestämma över MIN tidning?

Nej. Idiot.
Du lägger ord i munnen på mig.
."Är det bara pressfrihet om du får bestämma över MIN tidning?" detta är ju precis vad du anser? Att att någon bestämmer och använder censur, väljer och vrakar bland viktiga nyheter som folket borde få ta del av. nu handlar det inte om en random människa, nu handlar det om en journalist. alla som har ett yrke att skriva om nyheter ska få göra det, dem MÅSTE det. Det är deras jobb. Men du tycker inte det. Du anser att det är pressfrihet om DU och ENDAST du själv, väljer vad som får publiceras, och vad som snabbt måste tas bort från tidningen. Vad som har nyhetsvärde och vad som ska mörkas. Hur kan det vara pressfrihet? Om någon tar bort det du skrivit innan folk hinner läsa? Du vill inte förmedla sanning, utan bara det som gynnar dig.
Så vem är det egentligen som är en idiot?

Du skulle nog säkert haft en trevlig liten tidning du.
Citera
2016-02-09, 01:51
Medlem
Citat:
Flashbackrasismen utgår inte från verkligheten, så allt är möjligt, även det omöjliga och helt ologiska.

Problemet är att dom aldrig läser papperstidningar, där trycks det mesta, på internet tar de bort artiklar för att få folk att köpa papperstidningen alternativt låser artikeln för att kunna betala för att läsa det.
I Pappertidningarna har jag sett mängder med påstådda bortagna artiklar och läst dem, det är en rasitisk myt att tidningarna mörkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in