Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Ingen har ju hindrat skribenten i fråga att publicera fristående på Internet.
Eller att starta en egen tidning. Pressfrihet innebär inte att t.ex. DU får skriva vad du vill i MIN tidning.
Du förstår alltså inte vad pressfrihet betyder.
(Dessutom är ju inte ens artikeln som diskuteras "mörkad", tråden är bara trams, precis som vanligt)
Om det är det du menar så verkar du absolut inte vilja ha pressfrihet, yttrandefrihet eller någonting liknande.
Kallar inte du det censur att tidningen tar bort en artikel som skrivits? Varför ska journalisten skapa en egen tidning, han jobbar ju redan på en, och inget annat som han skrivit har ju tagits bort? Så varför detta?
Och förresten så kom artikeln tillbaka, så att fortsätta argumentera känns lönlöst.
Men du hade i alla fall fel, då du trodde att tidningen tog bort den pga rasister på flashback (dina egna enfaldiga ord). Detta var inte fallet. Och ingenting i artikeln visade på rasism, vilket du skulle förstå om du slutade vara så trångsynt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Om du skriver i MIN tidning då är det jag som bestämmer över publiceringen i min tidning, och inte du. Är det bara pressfrihet om du får bestämma över MIN tidning?
Nej. Idiot.
Du lägger ord i munnen på mig.
."Är det bara pressfrihet om du får bestämma över MIN tidning?" detta är ju precis vad du anser? Att att någon bestämmer och använder censur, väljer och vrakar bland viktiga nyheter som folket borde få ta del av. nu handlar det inte om en random människa, nu handlar det om en journalist. alla som har ett yrke att skriva om nyheter ska få göra det, dem MÅSTE det. Det är deras jobb. Men du tycker inte det. Du anser att det är pressfrihet om DU och ENDAST du själv, väljer vad som får publiceras, och vad som snabbt måste tas bort från tidningen. Vad som har nyhetsvärde och vad som ska mörkas. Hur kan det vara pressfrihet? Om någon tar bort det du skrivit innan folk hinner läsa? Du vill inte förmedla sanning, utan bara det som gynnar dig.
Så vem är det egentligen som är en idiot?
Du skulle nog säkert haft en trevlig liten tidning du.