2016-02-08, 23:18
Medlem
locknlolls avatar
Askim, Hovås och Billigadalens invånare har inget emot invandrare, åtminstone inte som städhjälp.
Men ha dom som grannar ? Nej då tar det hus i helvete.
Tycker mej dessutom även ha sett en och annan trädgårdsarbetare och snickare i dessa områden.
Hur kan detta ens vara möjligt ?

Är inte alla dessa invandrare tjuvar och banditer som våldtar barn ?

Någon föreslog att det borde byggas invandrarbostäder i Slottskogen istället.
Varför då, på vilket sätt skulle detta vara bättre ??
Slottskogen fungerar ju mycket bra i sin nuvarande form för såväl gammal som ung.
Eller är du av annan åsikt ?
Jag anser att kustnära områden inte heller ska bebyggas på något vis.
Inte heller anser jag att Hovås golfbana ska bebyggas.

Dessa områden ska bevaras att nyttjas utav alla.

Finns det någon som ångrar EU medlemskapet och allt som detta fört med sej ?
Citera
2016-02-08, 23:20
Medlem
Nå, hur gick mötet ikväll?

Trodde det tråden skulle uppdateras med men jag kanske missat dessa inlägg bland allt humbug här?
Citera
2016-02-08, 23:27
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurynomos
Källa: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2982178-har-klagas-det-mest-pa-flyktingboenden

Den där kvinnan är den vidrigaste typen..
Dom har inte haft några som helst problem att kasta andra människors barn på altaret för att offras till mångkulturen. Och när deras föräldrar protesterat har hon stått där med pekfingret och rasist-anklagelserna.
Men nu när hon och hennes egna barn drabbas, då går det inte bra...

Hoppas dom smäller upp ett fett jävla boende i hennes trädgård, jävla hycklande kärringjävel.
Citera
2016-02-08, 23:33
Medlem
Defensivistas avatar
Fyfan. Det där mötet låter som helvetet på jorden. Massa flummiga tillika upprörda göteborgare (utan liv, annars hade de inte gått dit) som talar i mun på varandra.

Och ja, jag hatar pytt.
Citera
2016-02-08, 23:34
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Återvänd till frågeställningen i trådstarten och diskussioner om mötet. Fristående utsvävningar om invandringspolitik och integration i allmänhet kommer att raderas, om det inte explicit tydliggörs på vilket sätt de är relevanta för trådämnet "Stort möte om flyktingboenden ikväll i Göteborg".

/Moderator
Citera
2016-02-08, 23:39
Medlem
Sam.Boyds avatar
År har gått sedan frågan ”Hur mycket invandring tål Sverige?” ställdes i SVT.
Alla har sett detta komma. Men Stefan Löfven, Anders Ygeman och Co har hoppats in i det sista att mardrömmen skulle gå över av sig själv. Om man inte pratar om det så finns inget problem.
Sociala medier skyddade länge lögnen. Ingen ville framstå som ond och det är så lätt att tycka som alla andra och trycka gilla.

Det som igår var SD propaganda på Avpixlat och andra "hat sajter" står nu i Expressen, GT. SVD och ibland på SR radio och SVT. Sextrakaserier, upplopp, mord och rån.
Det framkommer mer och mer att Staten och media har ljugit för oss. Vi är inte lika inför lagen. Föräldrars ålderdomshem töms för främlingar. Flyktinghem har blivit en lönsam industri för ett fåtal entrepenörer som har dumpar problemen och konsekvenserna i små orter runt om i landet. Lagförslag klubbas i rekordfart. Ytterligare nedskärningar och höjda skatter är utlovade. Sverige lånar och skuldsätter framtiden i en högkonjuktur.

Det som oror mest är att någon ska ställa sig upp och skrika: Koka Lim på de Djävlarna!
Och att jag ska tycka att det kanske inte är en dum idé.
Citera
2016-02-08, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jaha, så du tror inte att jag vet att det finns integrationsproblem i landet? Man får väl anta att de flesta nyinkomna inte börjat med kriminalitet ännu. Det måste väl ändå du, hur bruna jävla tankar du än har, fatta.

Men hur det blir på sikt är en annan sak.

Det är altså 40 tonåringar på en vandrarhemsliknande anläggning. Vad tror du skall hända? Att de skall ut och våldta tjejer i trakten? Att de skall göra en massa inbrott. Det går inte att tro det, då har du inte träffat fårskocken. Det är helt vanliga tonåringar, ungefär som om du besöker en gymnasieklass.

Klart man kan anta. Eller så kan man veta. Skillnad.
Citera
2016-02-08, 23:41
Awaiting Email Confirmation
Jag kunde visst inte citera Greta 75 längre.

Som att tala till en nykärr vägg!

Förstår mycket väl att du blev tänd på deras vältränade fotbollskroppar, men bli inte som en sjöblind katta för det.

Asylslotten slukar alla våra resurser och utnyttjas av dom som är rika nog att ta sig hit.

Hade Harward delat ut gratis kurser inkl studentbostad och uppehälle hade nog även jag dratt över en sväng.
Fast då hade jag anpassat mig till deras seder såklart.
Citera
2016-02-08, 23:46
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Ska hållas ett möte om de nya flyktingboendena i Göteborg ikväll. Har kommit hundratals fler dit än vad lokalen klarar av och folk beskriver läget som "kaos". Polis är också på plats:

http://unvis.it/http://www.expressen.se/gt/massivt-intresse-for-flyktingmoten/
http://www.expressen.se/gt/massivt-intresse-for-flyktingmoten/

Stora krafter håller på att sättas i rullning i Sverge. Mötet börjar kl. 20:00

Bilder:
http://w.cdn-expressen.se/images/f9/d1/f9d1f5dd8512419099af969e186d9e3a/16x9/760.jpg
http://w.cdn-expressen.se/images/bf/34/bf3432b8606242c895ed4306ef0a48bd/16x9/680@80.jpg

Någon som är där ikväll och kan rapportera?

Hade gärna rapporterat. Varför tror du att intresset är så stort?
Citera
2016-02-08, 23:46
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Jag kunde visst inte citera Greta 75 längre.

Som att tala till en nykärr vägg!

Förstår mycket väl att du blev tänd på deras vältränade fotbollskroppar, men bli inte som en sjöblind katta för det.

Asylslotten slukar alla våra resurser och utnyttjas av dom som är rika nog att ta sig hit.

Hade Harward delat ut gratis kurser inkl studentbostad och uppehälle hade nog även jag dratt över en sväng.
Fast då hade jag anpassat mig till deras seder såklart.

Några av mina inlägg blev borttagna av mod. Med jag kan förstå det, det blev mycket OT. Jag var som jag sagt tidigare en man. Håller med om det sista.
Citera
2016-02-08, 23:48
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Betvivlar att du sett en arabisk städare, trädgårdsmästare eller snickare någonstans. Finns inte.

Och inte nog med det.
Det finns tom buss och taxichaufförer som hör och häpna kör dit .Och i dessa fordon sitter det passagerare från just Askim, Hovås och Billigadalen.
Vete tusan om inte en och annan från mellanöstern lagat gaddar och klippt håret på en och annan boende i dessa områden.

Dessa människor finns i samtliga yrkeskategorier ,men vad hjälper det när så ofantligt många missköter sej. Polisen måste få bli mycket hårdare mot svin som bär sej dumt åt.
Lärarna måste dessutom få mer att säga till om. Sverige måste alltså bli hårdare mot Alla som gör livet svårt för skötsamma.

Men att gnälla över att även folk i västra Gbg får ta en del av kakan är väl ändå att ta i.
Citera
2016-02-08, 23:49
Medlem
Schyffert har tagit emot en flykting i sitt hem, ifall 1/10 av alla med bostäder i Sverige skulle gjort detta skulle vi kunna ordna bostäder åt nästan en halv miljon flyktingar, utan att behöva bygga några bostäder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in