2016-02-08, 19:40
Medlem
SD vinner många många nya röster i Göteborg - "bekväm-adeln" vid kusten har förmodligen fått sin största aha upplevelse på många många år.

Akademiker vet vilka politiska knappar de ska trycka på för att inte få ett boende i närheten.

Förläggningar uppstår där folk inte är medvetna om att det är tillåtet att protestera.
Citera
2016-02-08, 19:47
Medlem
Kosacks avatar
Var är alla "Vi är 87%":are nu?

Hade man räknat med detta från Kommunens håll, tro, eller missbedömde man läget totalt?
Alltid lättare att trycka på en "gilla olika"-knapp på Facebook, än att behöva konfronteras med mångkultur på sin egen bakgård!
Insåg man inte så basala fakta på kommunen? Utan trodde att "gilla olika" på Facebook betydde något i verkliga livet?

Svårare att köra över människor som kan uttrycka sig i både tal och skrift och vet hur en demokrati skall fungera, än outbildade diversearbetare i förortsgettona.

Skall bli intressant att se var detta landar.
Senast redigerad av Kosack 2016-02-08 kl. 19:52.
Citera
2016-02-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrBlopp
Så var det inte. Öppna sina hjärtan är väl en sak. Visst ska vi hjälpa till på lämpligt sätt. Men att stå handfallna med totalt öppna gränser och utan någon som helst kontroll? Nej.

Så återigen, merparten av borgerliga väljare har blivit lurade. Det lär inte hända igen.

Det där är ju ren lögn, kanske har borgerliga väljare inte följt utvecklingen men läs vad AKB motionerade om 2001

http://www.friatider.se/kinberg-batra-ville-krossa-valfarden-med-fri-invandring
Citera
2016-02-08, 19:50
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosack

Ja du..
Dom har fullt upp med att vända kappor efter vind, måste följa opinionen som det fromma får dom är!
Citera
2016-02-08, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NuclearHolohoax
Jävligt mycket farligare, faktiskt.
"
den ena kommunisten sade alltsa att det var farligare att jobba pa ridskla än flyktingboende.

Hur manga polisutryckningar har skett pga valdsamheter pa ridskolor senaste 6 manaderna och hur manga mord har skett pa ridskolor senaste 6 manaderna??
Citera
2016-02-08, 19:52
Medlem
Jävla hycklare. De har ju själva röstat för det. Öppna era hjärtan nu då!
Citera
2016-02-08, 19:55
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Jävla hycklare. De har ju själva röstat för det. Öppna era hjärtan nu då!

Chilla.. Välkomna dem in i värmen och låt de prata ut här Detta är bra, vi får sluta hacka ner på dem så mycket de som vaknar till från permafrosten.
Citera
2016-02-08, 20:13
Medlem
Sighajs avatar
Citat:

Hade man räknat med detta från Kommunens håll, tro, eller missbedömde man läget totalt?
Alltid lättare att trycka på en "gilla olika"-knapp på Facebook, än att behöva konfronteras med mångkultur på sin egen bakgård!
Insåg man inte så basala fakta på kommunen? Utan trodde att "gilla olika" på Facebook betydde något i verkliga livet?

Svårare att köra över människor som kan uttrycka sig i både tal och skrift och vet hur en demokrati skall fungera, än outbildade diversearbetare i förortsgettona.

Skall bli intressant att se var detta landar.

Hur skulle politikerna veta vad folk tyckte? Media har ju mörkat och vinklat det här ämnet i 20 års tid.
Mediafolket måste straffas!
Citera
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:

Citat:
”Jag har alltid argumenterat starkt mot alla former av rasistiska kommentarer men plötsligt befinner jag mig i en situation som är helt ny för mig. Nu när jag själv är personligt berörd och mina egna barns trygghet är hotad så vattnas alla mina tidigare argument ur” skriver en kvinna och säger att hon inte kommer våga låta sina barn leka på lekplatsen intill boendet.

Källa: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2982178-har-klagas-det-mest-pa-flyktingboenden
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Svensken är en rolig prick.
Först röstar svensken för massiv invandring. Ingen har förts bakom ljuset. 7-klövern har varit övertydliga med sitt budskap.
Men sedan, mitt emellan två val, vill svensken inte ha den massiva invandringen.

Jag hoppas Kalle och Ada får mångkulturen uppkörd i sina trånga rövhål.

Folk får de politiker dem förtjänar har aldrig varit tydligare.
Citera
2016-02-08, 20:14
Medlem
Visst är det lite komiskt att överklassen reagerar nu när de själva riskerar kulturella givande möten. Det är ett sorgligt hyckleri.

MEN: De AGERAR. Det har inte svenskar i andra områden gjort. De har snällt följt Mona, Fredde och Steffe utan att höja rösten.

Nu jävlar börjar det bli rökt för politikerklassen. De som är dumma nog att fortsätta propagera för invällandet riskerar att om fem-tio år bli betraktade i nivå med de fransmän, danskar och norrmän som samarbetade med den nazistiska ockupationsadminstrationen. Några politiker har säkert förstått det och börjar orientera sig till andra riktningen.
Citera
2016-02-08, 20:15
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det kommer bli totalt kaos kring detta möte. Medborgarnas tålamod nu när kaozblatteriet drabbar dem i närmiljön är slut. Om jag var politiker eller ansvarig tjänsteman på plats hade jag smitit ut bakvägen innan stämningen blivit fysisk...

Ändå händer ingenting......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in