2016-02-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Mitt argument är att ta det lite lugnt så blir nog allt bra. Har du inget jobb, försök skaffa dig ett.

Jag tycker att våra politiker är bra i allmänhet, även vår i sociala medier bespottade regering. Varför är MP skit? De värnar om miljön, är det dåligt? Du skall vara glad för att det finns folk som Ygeman som vill styra Sverige för en lön på 100,000 kr / månad när de kunde få ett toppjobb i vilket toppföretag som helst. Det gäller alla våra ständigt bespottade politiker. Och kommunpolitikerna skall vi inte prata om, de har ju inte ens bra betalt trots mycket stort ansvar.
Jag jobbar, tack så mycket. Resten förstår jag inte alls. Trevlig fortsättning på dig.
Citera
2016-02-08, 22:54
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det är en process att gå från en del av etablissemanget med flyktingvurm och "nej till rasism".

Många håller ut så länge de kan. De vill inte vända sig till den andra sidan. För... tänk om.... hatarna har en poäng i frågan.... kommer man börja bli en flashback-hatare...? Hänga på avpixlat och hatsidor...? Eller .... rösta SD...? (hemska tanke).

Med tanke på att Expressen, Aftonbladet och TV4 nu går "All In" och berättar hur det är i Sverige så borde SD växa tycker man. Ska bli intressant att se alla Februarimätningar. Hjälper inte detta så skulle jag inte bli förvånad om ovannämnda Media skriver att de som inte röstar på SD är antisemiter eller något liknande.
Citera
2016-02-08, 22:55
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Men bara för att 1 (ett) av sveriges HVB-hem funkar förringar inte problemen på de 1999 övriga!

Det öppnar 50 nya HVB-hem i veckan för ensamkommande män dessutom!

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/antalet-hvb-hem-slar-rekord

Äh, jag var nere och snackade med dem när de öppnade. Tror inte att det är bättre skött än något annat. De är ju inte så korkade att de begår fanstyg där de bor. Det gör de säkert inne i GBG och påverkas av andra osv. Precis som kunde ha hänt både dig och mig när vi var tonåringar om vi inte hade någon som älskade oss i vår närhet. Det är helt vanliga kids som kommer ha större chans att hamna snett eftersom de är här själva.
Citera
2016-02-08, 22:56
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Fy fan för att vara politiker en kväll som den här. Bara de skränigaste och vidrigaste människorna som gapar en sådan kväll. All respekt till de politiker som går upp och försöker genomföra det där.

Har INGENTING till övers för det generella politikerförakt som så ofta spyrs ut på den här sidan samt i den här tråden.

Ja det här med demokrati är sannerligen inget för dig Greta. Gör dig själv en god gärning och packa ihop dina extrema åsikter och ta med någon annan stans. Havets botten har jag hört ska vara bra såhär års.
Citera
2016-02-08, 22:58
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Mitt argument är att ta det lite lugnt så blir nog allt bra. Har du inget jobb, försök skaffa dig ett.

Jag tycker att våra politiker är bra i allmänhet, även vår i sociala medier bespottade regering. Varför är MP skit? De värnar om miljön, är det dåligt? Du skall vara glad för att det finns folk som Ygeman som vill styra Sverige för en lön på 100,000 kr / månad när de kunde få ett toppjobb i vilket toppföretag som helst. Det gäller alla våra ständigt bespottade politiker. Och kommunpolitikerna skall vi inte prata om, de har ju inte ens bra betalt trots mycket stort ansvar.

Att de ljugit folket rakt upp i ansiktet är inget problem för dig?

∆∆
Citera
2016-02-08, 23:01
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
Ja det här med demokrati är sannerligen inget för dig Greta. Gör dig själv en god gärning och packa ihop dina extrema åsikter och ta med någon annan stans. Havets botten har jag hört ska vara bra såhär års.

Demokrati är att vi väljer representanter som får bestämma och det tycker jag är lysande. Jag är ledsen om jag skriver saker som du inte vill läsa på "ditt" hatforum.
Citera
2016-02-08, 23:03
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Äh, jag var nere och snackade med dem när de öppnade. Tror inte att det är bättre skött än något annat. De är ju inte så korkade att de begår fanstyg där de bor. Det gör de säkert inne i GBG och påverkas av andra osv. Precis som kunde ha hänt både dig och mig när vi var tonåringar om vi inte hade någon som älskade oss i vår närhet. Det är helt vanliga kids som kommer ha större chans att hamna snett eftersom de är här själva.

Vilket skitsnack. Kan inte jag få ta med dig på en tur och visa landet ur dess skitigaste sida?
Citera
2016-02-08, 23:07
Avslutad
Citat:
Demokrati är att vi väljer representanter som får bestämma och det tycker jag är lysande. Jag är ledsen om jag skriver saker som du inte vill läsa på "ditt" hatforum.
De representanterna ska företräda sina väljares intressen. Väljarna=Sveriges befolkning. Om de vill företräda jordens befolkning får de söka jobb på FN.
Citera
2016-02-08, 23:08
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Vilket skitsnack. Kan inte jag få ta med dig på en tur och visa landet ur dess skitigaste sida?

Jaha, så du tror inte att jag vet att det finns integrationsproblem i landet? Man får väl anta att de flesta nyinkomna inte börjat med kriminalitet ännu. Det måste väl ändå du, hur bruna jävla tankar du än har, fatta.

Men hur det blir på sikt är en annan sak.

Det är altså 40 tonåringar på en vandrarhemsliknande anläggning. Vad tror du skall hända? Att de skall ut och våldta tjejer i trakten? Att de skall göra en massa inbrott. Det går inte att tro det, då har du inte träffat fårskocken. Det är helt vanliga tonåringar, ungefär som om du besöker en gymnasieklass.
Citera
2016-02-08, 23:10
Awaiting Email Confirmation
Citat:

Bullshit. Och det handlar inte om lite hyss.
Hade jag undkommit med nöd och näppe från krig med livet i behåll hade jag inte protesterat över bannala saker mot dom som tog emot mig.

HELST inte om man var liten skraj tonåring som ville ha hit sina färäldrar

länk med asylbråk: http://avpixlat.info/?s=asylbr%C3%A5k&submit.x=0&submit.y=0
Senast redigerad av R291 2016-02-08 kl. 23:14.
Citera
2016-02-08, 23:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det hade vart intressant att på riktigt få veta mer vad detta beror på. Alltså på allvar.

Jag har bekanta i de aktuella stadsdelarna och som skvallrat om att anledningen till protesterna i Billdal skall ha varit att det förra flyktingboendet som fanns där tidigare fick stänga efter bara några veckor p.g.a omfattande stölder i området och där en hel del stöldgods senare återfanns i flyktingboendets lokaler.

Snipp snapp snut, och sen var det boendet slut.

Länk till nästa aktuella möte.
https://goteborg.se/wps/portal/aktuelltarkivet/aktuellt/799cbb96-9f67-458d-a452-12506a58c3f5/!ut/p/z1/pZFfT4MwFMW_ii97bG5paYFHMGbZJoIjbNAXUxiwKgM2q3Hf3m o00Sz7Y7xvNzm_k3PPBQEZiE6-qkZq1XeyNXsu-AMJ8L0bWD6O FvENntzObJLMKRknBJafgtT6FkQxx5NpTNK70KdWwkCc4GfWF4 9_jY-DOQkoxuOInOMXIECUnR70GvKh32nZXj0rXY2wfNIvVdvq EXY8rywKjyOv5g6ymbtC0mYEWYRhLplb0pp92AylWkF-kXp5rhdxcNXP-yA3vHOUJxySPwaanizKBDKfVI_brfBNXX2nqzcN2X_6 Mn5kF16HjYkp9Rqpru4huwgdNmm6cekeycLd07Z5B9SH1o4!/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/

De verkar ha lärt sig lite av kvällens kaos i alla fall.

Citat:
OBS! Billdals kyrka har ett begränsat antal platser. Av säkerhetsskäl är det inte möjligt att ta emot fler än 200 personer per tillfälle. En lokal av den här storleken underlättar för mötesdeltagarna att ställa frågor.

Datum: tisdag 9 februari 2016
Tid: 18.00-19.30 eller 20.00-21.30
Plats: Billdals kyrka, Billdals kyrkväg 1, Billdal.

Det skulle vara kul att få se en film eller höra en sammanställning om det mötet. Om nån i tråden bor i området så kan ni väl masa er dit och frilansa lite för trådens skull.
Citera
2016-02-08, 23:16
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Jaha, så du tror inte att jag vet att det finns integrationsproblem i landet? Man får väl anta att de flesta nyinkomna inte börjat med kriminalitet ännu. Det måste väl ändå du, hur bruna jävla tankar du än har, fatta.

Men hur det blir på sikt är en annan sak.

Det är altså 40 tonåringar på en vandrarhemsliknande anläggning. Vad tror du skall hända? Att de skall ut och våldta tjejer i trakten? Att de skall göra en massa inbrott. Det går inte att tro det, då har du inte träffat fårskocken. Det är helt vanliga tonåringar, ungefär som om du besöker en gymnasieklass.

"Bruna tankar"

Det säger det mesta om din politiska ståndpunkt.

För visst är väl MP det bästa alternativet?

Det handlar om att vi tar in trasiga människor och att volymen är för stor för att vara hanterbar.

Kör ett test. Låna en Polisbil och ställ den i Danderyds centrum. Låna sedan en till och ställ den i Rinkeby centrum.

"Vad tror du skall hända?"

Jag vet inte? Vad hände i Strängnäs?

∆∆
Senast redigerad av Flashsmash 2016-02-08 kl. 23:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in