Citat:
Ursprungligen postat av
1SHOT1KILL
Om någon undrar vart det är på väg.
"
Det är den största förändringen som vi någonsin sett i våra mätningar, säger Johanna Laurin Gulled", opinionsanalytiker på Ipsos, till tidningen."
http://www.di.se/artiklar/2016/2/8/invandring-ar-den-viktigaste-fragan/
Det enda folk pratar om numera verkar vara invandringen. Många är inte beredda att rösta på SD, men det kommer såklart att påverka positivt och islossningen kan bli stor.
Har träffat en del européer i veckan. De frågar vad vi håller på med, hur vi kan låta vansinnet fortsätta? "Vårt land är redan förstört, varför gör ni likadant?"
Hur de OI som inte plockar upp SD kan leva med sig själva i någon sorts tro att de återspeglar verkligheten förstår jag inte.
Mycket märkligt att de publicerar detta. Just nu kommer det en våg av invandringskritiska artiklar i MSM och man boostar SDs invandringspolitik.
Min gissning är att det kanske kommer en rejäl omläggning i politiken inom kort. Man tänker sno SDs invandringspolitik men vill inte ha med SD.
Frågan jag ställer mig är varför. Varför först bedriva en politik vars resultat vilken "lågutbildad bonnläpp sittandes i Epa-traktorn" kunnat förutse i åratal för sedan strama upp det igen. Har man uppnått det man vill? Är ekonomiska kraschen nära förestående? Håller man på att tappa greppet om IS-terroristerna inom landet/EU? Har man fått signaler väpnat motstånd?
Citat:
Ursprungligen postat av
ilikepancakes
Även om 21% på invandringsfrågan är starkt visar Ipsos undersökning också att invandringen är det enda folk anser att de är riktigt bra på.
Jämförelse mellan S (eftersom de är regerings största parti) och SD.
Invandringsfrågor: S 17, SD 21
Jobb och sysselsättning: S 23, SD 3
Skola: S 21, SD 3
Sjukvård: S 28, SD 4
Äldreomsorg: S 25, SD 6
Miljö: S 7, SD 2
Ekonomi: S 22, SD 4
Försvar: S 18, SD 7
Även om de vinner med liten marginal i invandringsfrågan blir de totalt krossade i övriga frågor.
Visar väl att folk anser att de är ett enfrågeparti?
Det gjordes liknande större undersökningar för ett år sedan vill jag minnas. Finns säkert någon (Crispy?) som vet. Där slog SD alla andra partier i I&I-frågan med hästlängder. I frågorna, försvar, rättsväsende, skola kom man väldigt högt, topp 3 vill jag minnas och i övriga frågor längre ner.
Edit: Pucktvå. Tack schnyggsomfan