2015-08-26, 12:45
Medlem
Äh det tar ju ett tag att tjäna pengar, tror den här stigit bra om ett år eller så.
Jag är å andra sidan totalt oerfaren och är bara på börsen för jag gillar att gambla.
Citera
2015-09-09, 05:48
Medlem
BlondinBalles avatar
http://www.svd.se/regeringen-miljons.../hallbar-motor

"...
Men den satsning som Åsa Romson själv är mest stolt över i höstbudgeten är kanske den på elbussar. Redan nästa år ska 50 miljoner kronor satsas på att öka investeringarna i elbussar, och från 2017 till 2019 avsätts 100 miljoner kronor till samma ändamål.

– Jag är väldigt glad att vi kan presentera den här reformen. Elbussmarknaden ligger i sin linda, men har en enorm potential - inte minst när det gäller för tätorter att ha en busstrafik som skapar mindre buller och utsläpp, säger Åsa Romson, och fortsätter:

– Samtidigt gynnar satsningen en teknikutveckling som ser väldigt positiv ut i dag, inte minst hos våra svenska busstillverkare som kan exportera bussar till hela världen.

Ska Sverige bli en testmarknad för svenskproducerade elbussar?

– Jag skulle bli väldigt glad om det skulle bli så.
"
Citera
2015-10-19, 17:44
Medlem
Känns som ett intressant case nu när Umeå har som mål att ersätta alla diesel bussar mot elbussar.

https://www.avanza.se/placera/telegr...bussystem.html

Förmodligen kommer beställningar av elbussar inte ske fören nästa år för att ta del av 50 Mkr bidraget.

https://www.avanza.se/placera/telegr...-nasta-ar.html
Citera
2015-10-19, 22:08
Medlem
Bbobis avatar
Lycka till.

För mig är det här bara ytterligare en aktie som slutas prata om av haussarna när hypen är över.

Eller varför slutar man prata om dom ljusa framtiderna när det går neråt? Det påverkas väl inte av kursen isig? Nä, läser man aktier på flashback är visa användare värda att hålla koll på så man vet vilka som inte ska tas på allvar.
Citera
2015-10-20, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Lycka till.

Tack, det är bara att jag inte äger aktierna i HYCO idag. Det är meningslöst att investera nu när regeringen har låst möjligheten för företag att köpa in miljöbussar under 2015. Bolaget kommer dock vara intressant under 2016.

Anledning till att det inte pratas om "den ljusa framtiden" lika ofta som för några månader sedan, är för att den skuggas av L.D. för tillfälle. Ingen känner till hans & CO avsikt med bolaget. Det har förekommit en hel del av skumma händelser som tex att grundare har betalat av en skuld till L.D. med egna aktier. Pålitligheten för bolaget är minimal just nu och kommer att vara det ända fram till något stort händer som tex order från en kommun som är inte Umeå. Så hypen är inte över bara avvaktas ända fram till nyhet som ger tillbaka förtroende för bolaget.

Själv tycker jag att så länge det finns en produkt som överträffar dagen konkurrens så finns det ingen anledning att tro att ägaren till bolaget skulle ... haussa bolaget för att sedan sälja. Om nu försäljning kickar in så borde flera organisationer vissa ett intresse för bolaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Nä, läser man aktier på flashback är visa användare värda att hålla koll på så man vet vilka som inte ska tas på allvar.

Yepp, lätt att trolla om någon som har bara tre inlägg på flashback.
Citera
2015-11-18, 08:32
Medlem
P.Gs avatar
Vinstvarning och besked om NE idag. Endast en engångsgrej enligt bolaget, såklart.
Citera
2015-11-18, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vinstvarning och besked om NE idag. Endast en engångsgrej enligt bolaget, såklart.

Vad kan man förvänta sig med de tomtar som försökt pumpa bolaget?
Citera
2016-01-28, 00:10
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pallafb
Någon som har en vettig förklaring till varför dom gick upp 27% idag?
Kolla volymerna. Fordras egentligen inte mer än en köpare för att skapa hela dagsomsättningen. Några stycken som på eftermiddagen kommit fram till att dom vill köpa några aktier. Om dom vet mer än resten av marknaden lär väl visa sig i nyhetsflödet inom kort.
Citera
2016-01-28, 17:14
Medlem
http://aktiespararna.fnf.nu/player/#/91/753

Jag har dock inte hunnit kolla på Hybricons presentation än.
Citera
2016-02-03, 11:12
Medlem
Bunnys avatar
Så var det då dags för nyemission...
http://hybricon.se/word/hybricon-erb...lt-garanterad/
Citera
2016-02-08, 13:07
Medlem
FinwireTVs avatar
Vi kommer träffa vd Jonas Hansson för en intervju nästa vecka. Är det någonting speciellt ni tycker att vi måste ta upp? Vi har förstås många idéer men det vore kul att veta vad ni tycker!

Mvh,
Olle på Finwire.tv
Citera
2016-02-09, 00:36
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinwireTV
Vi kommer träffa vd Jonas Hansson för en intervju nästa vecka. Är det någonting speciellt ni tycker att vi måste ta upp? Vi har förstås många idéer men det vore kul att veta vad ni tycker!

Mvh,
Olle på Finwire.tv
Vore intressant med ett utlägg från företaget hur dom tänker kring att kommunerna förmodligen kommer att ha mindre pengar till investeringar under åtminstone de fem närmast kommande åren (till följd av främst ökade kostnader för välfärdsåtaganden). Hur planerar företaget att möta och hantera det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in