2016-02-07, 01:09
Bannlyst
som kille när man erkänner att man aldrig vill ha barn så är det många tjejer som kollar på en som att man vore pestsmittad eller nått riktigt tråkigt att så många dömer andras val i livet . mycket svårare som kille att träffa en tjej med lika tankesätt för man vill ju vara helt ärlig mot sin partner i den frågan
Citera
2016-02-07, 01:57
Medlem
Mojokiis avatar
Jag är själv osäker på om jag vill skaffa barn. Och likaså min kille. Så nej, det har inte gjort det svårt för mig att träffa killar, men det beror mer på att jag inte dejtat på det viset.

Anledningen till att jag inte vill skaffa barn är att jag har svårt att hantera livet med kroniska smärtor redan nu som det är, och då känns det orättvist att skaffa barn om jag inte vet hur pass jag kan klara hantera det. Om min kille verkligen hade velat satsa och visat att han vill stödja så hade jag kanske tagit möjligheten, men han verkar inte så intresserad av det - så alternativet är änsålänge inga barn.
Citera
2016-02-07, 01:59
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
som kille när man erkänner att man aldrig vill ha barn så är det många tjejer som kollar på en som att man vore pestsmittad eller nått riktigt tråkigt att så många dömer andras val i livet . mycket svårare som kille att träffa en tjej med lika tankesätt för man vill ju vara helt ärlig mot sin partner i den frågan

Tycker det är bra att du är ärlig med det iaf. Bättre att ta sånt i tidigt skede, då det är en frågan som kan bli en "breaking point" för många.
Citera
2016-02-15, 13:42
Medlem
cosmic_dancers avatar
Jag har ingen direkt barnlängtan och aldrig haft, min kille är även han väldigt osäker om han vill ha barn eller inte. Så nej jag har inge problem med den biten gällande att hitta en partner.

Vem vet vi kanske ångrar oss om några år eller så har vi gjort slut då och jag eller han skaffar barn i en ny relation. Ingen som vet och inget jag direkt går och grubblar över.

Anledningen till att jag inte vill ha barn. Som sagt så har jag aldrig haft någon riktig barnlängtan. Jag ser mig nog inte riktigt som en mamma, även om jag tror jag skulle bli en bra mamma. Min kille skulle bli en bra pappa. Jag vill hellre ha ett liv där vi kan gå ut och äta spontant eller ta någon liten resa en helg om nå möjligheten och ekonomin finns. Visst kan man göra det med barn men det försvårar väldigt mycket. Vi lever lite så nu när vi ses då vi har en distansrelation. Sover lite längre, ligger och myser och kollar serier större delen av dagen. Bestämmer in på kvällen att vi ska ut och käka, för att sen spela lite biljard och ta några bärs. Bjuder hem nån vän för en mat och spelkväll eller knatar bort till någon vän. Jag inser givetvis att det kanske inte kommer bli så fullt ut när vi kommer bli sambos här framöver. Men ja så som jag beskrev är lite hur vi båda har det och vill ha det.

Folk får gärna tycka jag/vi är egoistiska och så. Har aldrig förstått varför det är så provocerande för många med kvinnor som inte vill ha barn. Har gjort en abort och jag fick panik då jag insåg at jag var gravid. Fast en stor anledning till det var väl att vår relation var så ny då. Men nä det kändes inte bra, gick inte i några större tankar om att det var ett eventuellt blivande barn därinne som var en del av mig och killen. Ja tanken slog mig och jag funderade väl på hur barnet skulle se ut men det var bara snabba tankar. Såg fram emot aborten och hade inga ångestkval varken före eller efter. Var helt hundra på mitt beslut. Ångar ingenting och kände enbart lättnad efteråt.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2016-02-15 kl. 13:49.
Citera
2016-02-15, 13:43
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:

Vad har kvinnor sagt då när du berättar att du inte vill ha barn?
Citera
2016-02-15, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Tycker det är bra att du är ärlig med det iaf. Bättre att ta sånt i tidigt skede, då det är en frågan som kan bli en "breaking point" för många.
jo mitt första långa förhållande sprack för att vi va så o eniga om just detta fick 5,5år med den tjejen i alla fall men sedan gick det inte längre för hon ville verkligen ha barn i sitt liv , förstår henne fullt ut i det valet . efter det så har jag alltid varit riktigt öppen med vart jag står i den frågan från början till allt och alla på ont och gott
Citera
2016-02-15, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Vad har kvinnor sagt då när du berättar att du inte vill ha barn?
en del har blivit riktigt arga på mej för att jag har det tankesättet , en del accepterar tyst men tar avstånd försiktigt direkt och en del tycker lika som mej , men det är helt klart att det är svårare att få tag på en partner som inte vill ha barn i livet än de som längtar starkt efter både 1-2-3 små i sitt liv
Citera
2016-02-15, 14:37
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
en del har blivit riktigt arga på mej för att jag har det tankesättet , en del accepterar tyst men tar avstånd försiktigt direkt och en del tycker lika som mej , men det är helt klart att det är svårare att få tag på en partner som inte vill ha barn i livet än de som längtar starkt efter både 1-2-3 små i sitt liv

Låter i mina öron jättemärkligt att kvinnor du möter blir upprörda. Det är ju helt och hållet ditt beslut och berör enbart dig. Ja jo det berör väl om man kanske dejtar någon mer seriöst och kommer in på det där pratat om att vilja ha barn eller inte. Ödelägger en möjlig relation men det förändrar eller påverkar ju inte den ens liv i någon större utsträckning.

Upplever precis som du att folk blir upprörda och ifrågasätter ens val. Barn är ju en del av livet enligt många verkar det som. Jag diskuterar gärna frågan dock om varför en del väljer bort barn.
Citera
2016-02-15, 14:48
Bannlyst
Citat:
Låter i mina öron jättemärkligt att kvinnor du möter blir upprörda. Det är ju helt och hållet ditt beslut och berör enbart dig. Ja jo det berör väl om man kanske dejtar någon mer seriöst och kommer in på det där pratat om att vilja ha barn eller inte. Ödelägger en möjlig relation men det förändrar eller påverkar ju inte den ens liv i någon större utsträckning.

Upplever precis som du att folk blir upprörda och ifrågasätter ens val. Barn är ju en del av livet enligt många verkar det som. Jag diskuterar gärna frågan dock om varför en del väljer bort barn.
jag har valt bort barn i mitt liv för att jag vill behålla min frihet och leva som jag vill leva , vill inte ha det ansvaret på mina axlar att barnen en dag råkar bli utan sin far , samt tycker det finns många barn på denna planet som far riktigt illa skulle hellre ta hand om ett sådant barn och ge det all kärlek det behöver om jag ville ha barn i mitt liv någon gång . valt detta på ont och gott så klart men ångrar inget
Citera
2016-02-15, 15:00
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
jag har valt bort barn i mitt liv för att jag vill behålla min frihet och leva som jag vill leva , vill inte ha det ansvaret på mina axlar att barnen en dag råkar bli utan sin far , samt tycker det finns många barn på denna planet som far riktigt illa skulle hellre ta hand om ett sådant barn och ge det all kärlek det behöver om jag ville ha barn i mitt liv någon gång . valt detta på ont och gott så klart men ångrar inget

Har vi typ samma anledningar då.
Citera
2016-02-15, 15:01
Bannlyst
Citat:
Har vi typ samma anledningar då.
ok är du tjej eller kille ?
Citera
2016-02-15, 15:53
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
ok är du tjej eller kille ?

Kvinna med stadigt sällskap. Du kan läsa mitt långa inlägg strax ovanför här om min icke existerande barnlängtan.

När jag dejtat har jag funderat kring om jag kan tänka mig en relation med en man som har barn sen tidigare men alltid i slutändan insett att nä jag inte lockas av det heller. Så ja jo egentligen försvårar det dejtandet men nu har jag haft min gubbe i 2½ år och ingen av oss har ändrat uppfattning kring barnfrågan. Får hålla hårt i honom.

Får väl återkomma till dig om det skiter sig .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in