Citat:
Tack för ett bra svar! Mycket starkt av dig tycker jag! Hoppas på ett friskt välmående liv till dig i fortsättningen.Hela grejen är om DU verkligen vill sluta från botten av ditt hjärta eller ej.
Jag ville verkligen sluta, jag hade brukat allt möjligt skit i så många år att jag nog hade dött annars.
Jag sket fullständigt i om jag skulle hamna i några register eller ej, jag la alla korten på bordet och hamnade 6 veckor på behandlingshem med påföljande öppenvård i 11 månader.
Idag har jag 15 månaders nykterhet och mår otroligt bra.
Jag har hela tiden blivit bemött med respekt och empati, visst, vissa läkare och vårdpersonal är faktiskt ganska okunniga och har lätt att ta den enkla vägen genom att erbjuda piller och benzo, för mej hade det varit rena katastrofen om jag tackat ja.
Inga problem med körkortet och inga problem med sociala myndigheter, visst, en hel del jobbiga samtal har man fått genomföra och lämnat pissprov varannan vecka, men det är det verkligen värt om man vill sluta.
Lycka till, det fungerar verkligen om man verkligen vill och tar emot hjälpen.
Jag ville verkligen sluta, jag hade brukat allt möjligt skit i så många år att jag nog hade dött annars.
Jag sket fullständigt i om jag skulle hamna i några register eller ej, jag la alla korten på bordet och hamnade 6 veckor på behandlingshem med påföljande öppenvård i 11 månader.
Idag har jag 15 månaders nykterhet och mår otroligt bra.
Jag har hela tiden blivit bemött med respekt och empati, visst, vissa läkare och vårdpersonal är faktiskt ganska okunniga och har lätt att ta den enkla vägen genom att erbjuda piller och benzo, för mej hade det varit rena katastrofen om jag tackat ja.
Inga problem med körkortet och inga problem med sociala myndigheter, visst, en hel del jobbiga samtal har man fått genomföra och lämnat pissprov varannan vecka, men det är det verkligen värt om man vill sluta.
Lycka till, det fungerar verkligen om man verkligen vill och tar emot hjälpen.
Jag vill ju sluta, men min kärlek till opiater är väldigt stor och sitter väldigt djupt, så att säga att jag vill sluta till botten av min hjärta vore nog en lögn. Jag tror inte jag nått botten helt än, men nära där, när jag har abstinens så känner jag att dör jag nu så är det en befrielse. Jag vet inte riktigt, tror inte jag kommer klara det endå, sen att i abstinens ta mig till beroendekliniken för att pissa kommer inte vara lätt. Det är mest dem ofrivilliga abstinenserna och lidandet som gör att jag vill sluta, och när jag har opiater tänker jag jo men fan visst ska ja sluta motivationen är på topp, sen när man ligger med abstinens så vill man bara ha nån opiat, men man måste ju tänka håller man ut kommer man må bättre. Det är också pengarna som är en stor anledning självklart.
Men ifall körkort och så är lugnt så funderar jag på att göra ett försök iaf. Men att sen bli TVINGAD att pissa och så även om jag inte vill längre kommer göra mig förbannad antagligen, kan se lite framför mig hur det kommer bli.