2016-02-04, 17:52
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Marcus Nilsson, f.d. Kalmar FF, klar för bottenlaget Fleetwood Town i League One.
Cash is king. Häpnadsväckande att han tjänar mer i en tredjeliga än i AS.
2016-02-04, 19:26
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Cash is king. Häpnadsväckande att han tjänar mer i en tredjeliga än i AS.
Hur vet du att han tjänar mer?
2016-02-04, 20:21
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Hur vet du att han tjänar mer?
Medellönen i League One är ca £2100 per vecka. Så att han lyfter runt 70k i månaden är väl inte alls orimligt tycker jag. Kan inte tänka mig att han fick en sån lön i KFF, eller?
2016-02-05, 00:22
Medlem
OleYellers avatar
Om 3-4mkr för _Marcus Hannson stämmer så är det alldeles för mycket. Samtidigt är ju Kazans pengar för Emil för mycket och mycket mer. En rak och stabil ersättare med 10mkr+ duger ju bra även om det är en lätt oroväckande prislapp. Håll i slantarna, det behövs inga överpriser för att få det att funka i den här ligan. Ett gott öga, bra framförhållning och ett bra, lockande upplägg räcker.

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Marcus Nilsson, f.d. Kalmar FF, klar för bottenlaget Fleetwood Town i League One.
Hur coolt som helst! Vem hade inte velat kötta runt nån säsong i Englands smutsigare divisioner hellre än att vardagsgneta typ KFF, FFF eller random SE-klubb? All lycka till honom!
2016-02-05, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja han sikta ju på att ta sig utomlands och det har han lyckats med.
Sant.
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Medellönen i League One är ca £2100 per vecka. Så att han lyfter runt 70k i månaden är väl inte alls orimligt tycker jag. Kan inte tänka mig att han fick en sån lön i KFF, eller?
£2,1k/vecka = 100 kkr/månad. Förmodligen bättre betald än i KFF, ja, men inget som säkrar pensionen.
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Hur coolt som helst! Vem hade inte velat kötta runt nån säsong i Englands smutsigare divisioner hellre än att vardagsgneta typ KFF, FFF eller random SE-klubb? All lycka till honom!
Jadå. Har ingen koll på hur bra han är, men trodde kanske att han skulle gå till något bättre än botten i League One. Men inget ont om honom så klart, hoppas han gör det bra där och kan byta upp sig till Championship.
2016-02-05, 00:30
Medlem
snillet_1s avatar
Ganska uppenbart att Marcus Nilsson är en fanatisk anglofil tillika underbegåvad. Hans beteende i bortamatchen mot Helsingborg senaste säsongen talade sitt tydliga språk.

OBS: jag menar på inget sätt att dessa två faktorer på något sätt hänger samman.
Senast redigerad av snillet_1 2016-02-05 kl. 00:47.
2016-02-05, 07:48
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Om 3-4mkr för _Marcus Hannson stämmer så är det alldeles för mycket. Samtidigt är ju Kazans pengar för Emil för mycket och mycket mer. En rak och stabil ersättare med 10mkr+ duger ju bra även om det är en lätt oroväckande prislapp. Håll i slantarna, det behövs inga överpriser för att få det att funka i den här ligan. Ett gott öga, bra framförhållning och ett bra, lockande upplägg räcker.
Naturligtvis är det rätt osexigt att värva en försvarare för de pengarna men han hade rätt långt kvar på kontraktet och det är väl det vi betalar för i det här fallet. Pelle får en pusselbit han känner väl till och vi får en spelare som har allsvensk erfarenhet. Med tanke på hur truppen ser ut tycker jag dessutom att han är i en bra mellanålder samt att han som svensk någonstans har större förståelse vad det innebär att spela i Djurgården.

Efter förutsättningarna tror jag det är en ganska bra värvning även om jag hellre hade sett ett mycket mer etablerat namn på fri transfer samma dag som fönstret öppnade. Man kan inte få allt på den här nivån tyvärr.

Nu behöver vi bara en riktig anfallare, en kreativ mittfältare/ytter samt en försvarsreserv som kan spela både kant och centralt. Olunga har väl inte övertygat helt, sista chansen att visa vad han går för mot Odense. En reserv till backlinjen går nog att värva billigt och är lätt att hitta, så det återstår att hitta någon form av kreativitet. Ska bli intressant vem det kan bli.
2016-02-05, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ganska uppenbart att Marcus Nilsson är en fanatisk anglofil tillika underbegåvad. Hans beteende i bortamatchen mot Helsingborg senaste säsongen talade sitt tydliga språk.

OBS: jag menar på inget sätt att dessa två faktorer på något sätt hänger samman.
En ganska vanlig kombination om du frågar mig.
2016-02-05, 08:17
Medlem
JoonaToivios avatar
Tror det var någon norsk sida som sade att Marcus Hansson kostade mellan 1.5-2 miljoner. Känns sunt med tanke på Tromsös dåliga ekonomi.
2016-02-05, 08:25
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Tror det var någon norsk sida som sade att Marcus Hansson kostade mellan 1.5-2 miljoner. Känns sunt med tanke på Tromsös dåliga ekonomi.
Möjligt att uppgifterna runt 3 innefattar agentavgifter och sign on.
2016-02-05, 08:30
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
En ganska vanlig kombination om du frågar mig.

Måste bara fråga vad du menar med det där uttalandet?
2016-02-05, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Måste bara fråga vad du menar med det där uttalandet?
Ingenting egentligen. Ett dåligt försök till provokation.

Får ursäkta OT men Stockholms lokaltrafik kan gå och hänga sig. Bästa sillynyheten vore att tågen avgår i tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in