Citat:
Ursprungligen postat av
snubben4321
Nu är jag inte tjock, men det är sjukt lätt att bli det.
Ofta är det på tok för höga kolesterolvärden som är boven.
Dessutom vet jag hur lätt det är att bli tjock. Jag säljer hela mitt liv för att behålla normalvikten med risk för underdrift. Jag sitter typ här och grinar (på riktigt alltså) för att jag inte ens kan käka 2 extra brödskivor och det är sant.
Du sitter här och garvar åt folk som är hungriga som djur bara för att just du kanske är (halv)stor med muskler (av att döma av dina tidigare trådar), medan jag sitter och tränar sönder mig på gym, bara för att behålla normalvikt. Jag sitter här och spyr av hunger, bara för att imorgon kunna äta 2 brödskivor extra och ett glas mjölk extra, men då måste jag också gymma över 1 timme och det tål inte jag, men det får kosta mina knän för jag bryr mig inte för jag vill kunna käka normalt.
Jag måste alltså äta som en baby för att vikten skall ligga på status quoe.
Har du testat LCHF? Jag lovar att det blir lättare att hålla vikten med den kosthållningen. För när du äter fett så blir du mättare än om du hade ätit samma mängd kalorier i form av kolhydrater. Detta trots att fett innehåller 9 kalorier och kolhydrater 4.
Du bör dock inte gå till överdrift utan ät
långsamma kolhydrater i rimliga mängder; sötpotatis, brunt ris, bönor etc. De där brödskivorna du tuggar i dig är snabb energi som tyvärr lägger sig på magen, förutsatt att du inte tränar/motionerar i samband med intaget.
Vill inte trycka ner folk för saker de inte kan rå för/förändra, men övervikt grundar sig nästan alltid i lathet och/eller okunskap om vad som faktiskt är bra kost.
Edit: Mjölk är förövrigt ungefär som läsk med lite kalcium och protein.