2016-02-03, 10:03
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Jo, men skillnaden är väl att jag försöker förbättra mig? Vill man tappa fett så är det ganska simpelt; ät LCHF och gå fastande morgonpromenader. Men tjockisarna verkar hellre vilja sitta med näven i chipspåsen än att bli socialt accepterade. Det handlar om vad man prioriterar, kanske?

Varför skulle fastande morgonpromenader vara fördelaktigt? Sluta sprida denna gamla och motbevisade myt. Du är en fetto-Ullenhag.
Citera
2016-02-03, 10:54
Medlem
Milford.Cubicles avatar
äter för mkt... typ om jag är ledsen eller deppig tar jag och äter mer för mår dåligt och de känns bättre då...får också mer aptit än normalt om jag är ledsen...bryr mig inte om vad ngn idiot tycker om fett om det är "accepterat" oftast är det väl om ngn varit elak mot mig så brukar jag äta mat istället för de blir för svårt
Citera
2016-02-03, 12:11
Medlem
Att man är överviktig kan ha många orsaker och det är väldigt dumt att dra alla över en kant pågrund av en uppmålad bild av s.k. Tjockisar. Först och främst så innehåller nästan allt socker vilket skapar ett beroende och det är lättare sagt än gjort att sluta ett beroende. Sedan är det många som har dåliga vanor som dom har hamnat i utan vilja. Och jag tror att alla kan hålla med om att det kan vara svårt att bygga nya rutiner och vanor.
Citera
2016-02-03, 22:24
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
äter för mkt... typ om jag är ledsen eller deppig tar jag och äter mer för mår dåligt och de känns bättre då...får också mer aptit än normalt om jag är ledsen...bryr mig inte om vad ngn idiot tycker om fett om det är "accepterat" oftast är det väl om ngn varit elak mot mig så brukar jag äta mat istället för de blir för svårt

Men har du testat att träna bort din ångest istället? Det hjälper och man slipper bli dålig i magen efteråt.

Men ärligt talat så blev jag ledsen när jag läste din post... Vad brukar folk göra när de är elaka mot dig? Kan det ibland vara grundat i din övervikt? Du borde göra något åt din situation, men jag vill inte att folk ska vara elaka mot dig. Kram <3
Citera
2016-02-03, 22:31
Rör mig för lite, dricker för mycket o äter mycket skräpmat.

Tog DNP ett tag o gick snabbt ner från 105 kg till 95 kg, men när jag slutade med de gick jag upp igen. Enklast är väl att skylla på de mängder psykofarmaka jag fått, att jag gick upp från 75 kg till 100 kg.
Citera
2016-02-03, 22:53
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Men har du testat att träna bort din ångest istället? Det hjälper och man slipper bli dålig i magen efteråt.

Men ärligt talat så blev jag ledsen när jag läste din post... Vad brukar folk göra när de är elaka mot dig? Kan det ibland vara grundat i din övervikt? Du borde göra något åt din situation, men jag vill inte att folk ska vara elaka mot dig. Kram <3
Jag tränar också... Är inte jättetjock är typ 5-10 kg som jag vill gå ner ... Så det nog ganska enkelt, beror väl lite på att jag tycker det inte är så farligt så bryr mig inte om jag bara är lite fet, så de är lättare att bara tröstäta bort det... Men försöker banta lite nu har varit så trött på vintern så inte orkat ngt...
Typ säga taskiga kommentarer o så, de brukar inte handla om vikten. Bara att jag är konstig o annorlunda.
Citera
2016-02-03, 23:50
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag tränar också... Är inte jättetjock är typ 5-10 kg som jag vill gå ner ... Så det nog ganska enkelt, beror väl lite på att jag tycker det inte är så farligt så bryr mig inte om jag bara är lite fet, så de är lättare att bara tröstäta bort det... Men försöker banta lite nu har varit så trött på vintern så inte orkat ngt...
Typ säga taskiga kommentarer o så, de brukar inte handla om vikten. Bara att jag är konstig o annorlunda.

Vilket kön har du? Är du ung eller medelålders? Och på vilket sätt är du konstig? Har du alltid varit överviktig eller blev det en effekt av ett trauma?
Citera
2016-02-03, 23:52
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Rör mig för lite, dricker för mycket o äter mycket skräpmat.

Tog DNP ett tag o gick snabbt ner från 105 kg till 95 kg, men när jag slutade med de gick jag upp igen. Enklast är väl att skylla på de mängder psykofarmaka jag fått, att jag gick upp från 75 kg till 100 kg.

Vad är det för psykofarmaka som gör en till en tjöckis? När jag gick på metylfenidat brände man ju en hel del kan jag ju säga.. Muskler såväl som fett.
Citera
2016-02-04, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Du är en fetto-Ullenhag.
Fetto-Ullenhag. Morgonpromenader är dock mycket uppfriskande och ger en god start på dagen, så man känner sig spänstig och redig. Kanske t o m så mycket att man är nyttig och duktig hela dagen för att inte förstöra?

Jag skyller på evolution. Vi människor är fortfarande anpassade för en tillvaro där kalorier är svårt att få tag i och man får slita som satan för att överleva. Då gäller det att vila när man kan och stoppa i sig vad man hittar, särskilt sånt med mycket kalorier, för om stenåldersmänniskan tackat nej när det fanns mat och sprungit ut och joggat i stället för att vila när chansen finns hade hon svultit ihjäl och dött ut. Med ett mindre evolutionärt synsätt kan man även säga att man är en lat gottegris.
Senast redigerad av Wildebeest 2016-02-04 kl. 01:02.
Citera
2016-02-04, 02:04
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Fetto-Ullenhag. Morgonpromenader är dock mycket uppfriskande och ger en god start på dagen, så man känner sig spänstig och redig. Kanske t o m så mycket att man är nyttig och duktig hela dagen för att inte förstöra?

Jag skyller på evolution. Vi människor är fortfarande anpassade för en tillvaro där kalorier är svårt att få tag i och man får slita som satan för att överleva. Då gäller det att vila när man kan och stoppa i sig vad man hittar, särskilt sånt med mycket kalorier, för om stenåldersmänniskan tackat nej när det fanns mat och sprungit ut och joggat i stället för att vila när chansen finns hade hon svultit ihjäl och dött ut. Med ett mindre evolutionärt synsätt kan man även säga att man är en lat gottegris.

Jag är inte emot promenader som sådant då det är ett bra sätt för många tjockisar att A) röra på dököttet, B) bränna kalorier, C) fungera som en inkörsport till "riktig" träning och D) kunna genomföra jämförelsevis långa (1,5-2 timmar) pass dagligen för att hålla sig borta från chipsskålen åtminstone en del av kvällen. Att det är någon sorts magi för fettförbränningen är dock en myt då det ändå är avhängigt den totala kaloriförbrukningen och -intaget sett över en längre period. Myten måste dö så att fakta kan fortleva.

Håller med om att det är en bra start på dagen och att det kan sporra till andra fördelar. När våren kommer är det angenämt att gå en morgonpromenad och spana in alla härliga löparrumpor som skumpar runt i löptights på hälsobloggande unga tjejer som hetsar mot strandformen. Det ger åtminstone mig motivation att lyfta lite tyngre när det väl är dags.
Citera
2016-02-04, 02:07
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Vad är det för psykofarmaka som gör en till en tjöckis? När jag gick på metylfenidat brände man ju en hel del kan jag ju säga.. Muskler såväl som fett.

Ganska välkänt att många olika preparat (SNRI och andra) har viktuppgång som biverkning. Hastig och massiv viktuppgång är ett tecken på att någon inte mår bra och eventuellt är medicinerad.

http://www.drf.nu/wp-content/uploads...ionsstatus.pdf
Citera
2016-02-04, 12:55
Citat:
Jo, metylfenidat är ju ett amfetaminliknande preparat. Men jag tror de som gjorde att jag gick upp snabbt var Risperdal, Zyprexa o Mirtazapin (de är ökända för sin viktuppgång).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in