2016-02-04, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag tror att han pekar ut att han är äldre för att han vill leka lite virtuellt rollspel, med honom som äldre dominant man och henne som ung liten slyna.

Kan du föreställa dig att en äldre kvinna hade kontaktat Linnea och skrivit "Hej, vill du snacka lite med en äldre kvinna?" (särskilt på Facebook där det där med äldre är överflödig information)
Själv tror jag bara han var/är "gubbsjuk" som det heter fast många män kan finna yngre kvinnor sexuellt attraktiva(utan att för den sakens skull ragga på yngre) men det är tabu fast inte om det är för gulddiggande syfte från kvinnan. Då ska vi hålla tyst och inte döma
Citera
2016-02-04, 22:53
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Själv tror jag bara han var/är "gubbsjuk" som det heter fast många män kan finna yngre kvinnor sexuellt attraktiva(utan att för den sakens skull ragga på yngre) men det är tabu fast inte om det är för gulddiggande syfte från kvinnan. Då ska vi hålla tyst och inte döma

Det är väl okej att försöka, men ger man sig på att försöka få till ett sådant ganska så förnedrande rollspel med någon man inte har skäl att tro gillar det, så tycker jag nog man får tåla ett skämt på egen bekostnad. Inte blodiga hot eller grova förolämpningar, men ett skämt tycker jag man får ta då.
Citera
2016-02-04, 22:58
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Men måste hennes svar tolkas som elakt?
Hon kanske såg sin chans att få ett vist svar från en äldre herre.

Och så kallade han henne slampa och luder för att hon inte ville leka sex. Hon avslöjade ju bara vad han var för en.

Det var kul tills hon avslöjades syssla med detta som hobby och satt det i system
Citera
2016-02-04, 23:02
Bannlyst
Citat:
Det är väl okej att försöka, men ger man sig på att försöka få till ett sådant ganska så förnedrande rollspel med någon man inte har skäl att tro gillar det, så tycker jag nog man får tåla ett skämt på egen bekostnad. Inte blodiga hot eller grova förolämpningar, men ett skämt tycker jag man får ta då.
Han kommer nog över det. Han har nog varit med om värre och förnedrande saker än så är min gissning.
Citera
2016-02-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Vad finns att säga, kvinnan hade en fyndig kommentar och mannen betedde sig som ett arsle som inte kunde ta ett skämt.

Vill man problematisera frågan (detta avskyvärda ord) kan vi givetvis fundera över vad som hade hänt om en fet (läs oattraktiv) kvinna skrivit till en man och blivit bemött på nedlåtande samma sätt. Hade samma grupper som idag hyllar Linnéa även hyllan mannen? Om inte, varför?

Nädu. Mannen blir alltid boven.

Ungefär som när kvinnor åker till Gambia eller liknande så är männen där bovarna för de är bara ute efter kvinnornas pengar.

Men när män gör samma sak och åker till Asien, ja du vet själv.

Rätt fantastiskt.
Citera
2016-02-04, 23:29
Medlem
dainsis avatar
Är man med i leken får man leken tåla, att vara dryg kan sätta en man/kvinna som har någon bokstavskombination med taggarna utåt rejält.
Artikeln är bara humor, inte näthat.
Jag har blivit "näthatad": En man skrev att jag var så himla ful på wordfeud och att jag skulle ta livet av mig.
Uppenbarligen hade han problem av något slag, men näthat? Nej man får gilla läget att alla är olika och har sitt sätt att kommunicera. Annars är det bara att sluta vara på sociala medier, nätet är sällan på riktigt.

Folk är alldeles för lättkränkta, men alltså hur orkar folk kontakta en tjej på facebook och skriva knulla plus massa annan dynga? Snyggt att ta screenshot på konversationen och skicka till alla vänner med samma efternamn och på väggen!

Många verkar missa: "Send your screenshots to assholesonline@hotmail.com".
Alltså är det inte hon som skapar alla verk, men ändå verkar majoriteten vara hennes.
Senast redigerad av dainsi 2016-02-05 kl. 00:10.
Citera
2016-02-05, 00:01
Medlem
Citat:
Eh, nej det har han verkligen inte gjort? Är det någon som påstått att han ägnat sig åt näthat?

Ehm, tjejen som tråden handlar om?
Citera
2016-02-05, 00:09
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Det var en sån elak man som kallar henne hora och luder och det var kul att hon drev lite med honom. Men om hon är så kaxig mot fel man kan hon få stryk för det.
Citera
2016-02-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Vill man problematisera frågan (detta avskyvärda ord) kan vi givetvis fundera över vad som hade hänt om en fet (läs oattraktiv) kvinna skrivit till en man och blivit bemött på nedlåtande samma sätt. Hade samma grupper som idag hyllar Linnéa även hyllan mannen? Om inte, varför?

Jag testade det du nämner, att påpeka för några Jabba the Hutt att de är Jabba the Hutt, förklätt med humor. Fick motta diverse okvädinsord och näthat Nu har jag screensaveat och skickat in till sidan. Så får vi se vad som händer.
Citera
2016-02-05, 02:33
Medlem
*Gäsp* Att folk kan finna det här roligt och "klockrent" osv är ju beklämmande. Hur som helst är det nog iscensatt för lite uppmärksamhet. Var väl för övrigt hon som var otrevlig till att börja med.
*Gäsp*

Var går gränsen vid gubbe? Hade det varit, säg, Johnny Depp hade hon säkert erbjudit sig att suga kuk direkt, trots ålder. Säkert lagt upp bilder på sin blogg till allmän beskådan också.
Citera
2016-02-05, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icnivad
Den där logiken fallerar på sig själv dock. Hon själv blev ju kränkt av "sötnos" vilket till och med är en komplimang. Varför är det ok för henne att ta det så superseriöst och komma med passiv-aggressiva responser, medan det är näthat när mannen gör det?

Jag tror de flesta skulle ta det kyligt och som ett skämt. Det är just dubbelmoralen som sticker i ögonen. Lär er att se skillnad på det.

Hon själv verkar vara lättkränkt också ja, men det är ju för fan mannen med. Att gå över gränsen är ju att spotta ur sig ord som luder, hota osv.

Uppenbarligen tar inte de flesta männen hennes ord som ett skämt, uppenbarligen ses inte hennes glimt för humor. I enstaka fall uppvisar hon en dubbelmoral ja, men inte i det specifika fallet vi diskuterar här.
Citera
2016-02-05, 07:24
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icnivad
Ehm, tjejen som tråden handlar om?

Om Linnea kallat det för näthat är ju hon skämtet, jag tycker replikskiftet är roligt, men det där är ju en snuskgubbe som vill snuska sig, inte näthat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in