2016-02-04, 23:01
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Någon som hittat någon Facebookgrupp emot boenden i dessa välbeställda områden? Vill så gärna gå in och fnissa åt hur dom beklagar sig över boenden samtidigt som dom strategiskt snårar sig fram för att inte grannen skall tro att man är fascist med ett hakkors över sängen.

Jag är medlem i en av grupperna.

Det är inget intresse av att diskutera partipolitik där. Det råder 100% fokus på att hitta lösning ur situationen.
Att komma in och "käbbla" om sd hade rätt och skyll er själva osv vore att sparka på den som ligger.

Dom är på våran sida nu. Men dom fick betala dyrt för den insikten.

Sd:aren fogelklou, var igår inne och mjukade upp en stackars vilsen kvinna som tycker sd är rasister men inte hon.
-Kom och fika med mig någon dag, sa han. :-)
Citera
2016-02-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tills vidare låter jag hatten ligga fint på hatthyllan.

Men om man nu redan gör en helomvändning för att man stöter på motstånd så måste man ju rimligtvis nu planera för att placera boendena där man INTE stöter på något motstånd. Var skulle detta i så fall tänkas vara?

Om jag får gissa så är det i mindre resursstarka områden. De sämre delarna av Hisingen kanske?

Det kommer att bli boenden i Västra Göteborg, frågan är var.
Citera
2016-02-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Det finns ingen i någon intervju som jag sett som på något sätt gjort negativa uttalanden om de som förväntas komma. Det handlar mer om brister på information och en oro för det okända. Det finns ett stort intresse i området för att på olika sätt bistå en lösning.
Damen med ridskolan verkade ju helt överväldigad....
Citera
2016-02-04, 23:13
Medlem
-DaRude-s avatar
Givetvis kan man vara för generös flyktingpolitik och invandring överlag, utan att för den delen vilja bygga boenden i sitt närområde. På samma sätt som man vill hjälpa alkoholister och missbrukare, vill man trots det inte ha dem hängandes utanför porten. Man ger kanske pengar till tiggaren utanför Hemköp, men uppskattar för den delen inte att samma tiggare tar med sig plåtburken och installerar sig utanför huset. Det stör den ordning och ro som man betalat för. Hyckleri? Säkert, men alla är vi hycklare på ett eller annat sätt.
Citera
2016-02-04, 23:18
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:
Det finns ingen i någon intervju som jag sett som på något sätt gjort negativa uttalanden om de som förväntas komma. Det handlar mer om brister på information och en oro för det okända. Det finns ett stort intresse i området för att på olika sätt bistå en lösning.

Hyckleri, hycklera, hycklerallanlallanla.

"Vi välkomnar multikulturen. Men för faaen inte hit!"

Gösta Boman måste snurra som rotorn i en tandläkarborr i sin grav över det landsförrädande pack som tagit över moderaterna.
Citera
2016-02-04, 23:25
Medlem
HoganBens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oeset.Joensson
Hyckleri, hycklera, hycklerallanlallanla.

"Vi välkomnar multikulturen. Men för faaen inte hit!"

Gösta Boman måste snurra som rotorn i en tandläkarborr i sin grav över det landsförrädande pack som tagit över moderaterna.
Ja "Rösta på Gösta" var en slagfärdig partiledare, sådana finns tyvärr inte mer.
Citera
2016-02-04, 23:33
Medlem
Citat:
Eftersom du är så sugen på dom ska bo där, så kan du väl ha dom hemma hos dig. Öppna ditt hjärta nu.
Citera
2016-02-04, 23:42
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoganBen
Ja "Rösta på Gösta" var en slagfärdig partiledare, sådana finns tyvärr inte mer.
Det närmaste vi kommer är Jimmie Åkesson.
Senast redigerad av araka 2016-02-04 kl. 23:51.
Citera
2016-02-04, 23:53
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Eftersom det är uppenbart att du är tämligen ensam om den önskan borde de bygga i din trädgård. Du måste lära dig skillnaden mellan vad dina konflikträdda polare i partiet säger till dig på politiska möten och vad de egentligen anser när det rör deras egen närmiljö. Men jag hoppas trots allt att du har rätt, ty det skulle betyda slutet för M i nästa kommunalval.
Citera
2016-02-04, 23:55
Medlem
Citat:

I något fattigare del av Göteborg som redan har invandring kanske? Som vanligt? Där lär ju säkert integrationen fungera också, nä just för de som redan bor där är inte själva integrerade.
Citera
2016-02-04, 23:56
Medlem
Citat:
Vad Hampus helt korrekt säger är att lägena kan ifrågasättas, exakt samma uppfattning som jag har. Inga beslut är fattade.
Dessutom är Hampus och jag överens om att SDN Västra Göteborg skall ta ett ansvar för detta. Hampus tar ju också starkt avstånd från SD:s retorik.

Vad jag svarade på var att Hampus stödjer modulhus i västra Göteborg, det är dock SDN som äger frågan.

Hampus och jag är som vanligt i stort överens

Tittar man på dina tidigare inlägg i tråden låter det som att du själv varit med och planerat var boendena skall ligga eftersom du varit med i projektgruppen och rentav lyfte fram som något positivt att de ska placeras "ca 500 m från bebyggda områden" och inte ligga framför existerande boenden. Du påtalar ofta dessutom vilket stort stöd ni har för att placera boenden i områdena och att ni bara agerar på vad väljarna i området vill ha. Eftersom du själv säger att ni har drygt 50% stöd i området är det rätt märkligt att det blivit sådan folkstorm mot vad ni har planerat fram.

Citat:
Jag pratar om Fiskebäck och Hinsholmen där jag deltagit i informations och projektgruppen. Detta har utretts och planerats under en längre tid.

Citat:
Jag har i SDN arbetat för att bussa barn från östra och norra Göteborg till skolorna i dessa områden.
Vi i M drev denna fråga på uppdrag av föräldrarna i området.

- Dessa byggen skall inte ligga precis framför existerande boenden
- De skall ligga där det idag är obebodda asfaltytor ca 500 meter från bebyggda områden.
- Med det efterfrågetryck som finns på boende i Göteborg påverkar detta inte priset alls.

Tycker detta är ett utmärkt förslag och ett sätt att minska den skadliga segregationen. Ett snyggt migrationspolitiskt drag med stort symbolvärde.

Citat:
Vi har ett oerhört stöd i familjer i Älvsborg där familjeinkomsten ligger på 1,5-2 miljoner kronor, dvs övre medelklass. Dessa familjer har bett oss att agera för att barn bussas till vära skolor och att flytkingboenden uppförs i närheten. Utifrån detta har vi drivit vår politik, vi har drygt 50% i dessa områden.

Citat:
Själv bor jag i långedrag och vi har ett stort stöd bland föräldrar i området att öppna upp för flyktingboenden många kvinnor i området har lyft frågan inför oss. Vi agerar som politiker enbart efter väljarnas åsikter.
Citera
2016-02-05, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galen general
Tittar man på dina tidigare inlägg i tråden låter det som att du själv varit med och planerat var boendena skall ligga eftersom du varit med i projektgruppen och rentav lyfte fram som något positivt att de ska placeras "ca 500 m från bebyggda områden" och inte ligga framför existerande boenden. Du påtalar ofta dessutom vilket stort stöd ni har för att placera boenden i områdena och att ni bara agerar på vad väljarna i området vill ha. Eftersom du själv säger att ni har drygt 50% stöd i området är det rätt märkligt att det blivit sådan folkstorm mot vad ni har planerat fram.

Vad vi har sagt är att det finns grupper som vill ha boenden. Detta har av fastighetsnämnden lagts som ett uppdrag till tjänstemännen att ta fram förslag på platser med vissa kriterier. Detta är alltså inget politiskt förslag utan ett tjänstemannaförslag.

Väljarna vill ha boenden men vill ha fler alternativ att titta på vilket Hampus förtjänstfullt föreslår fastighetsnämnden.

Det kommer att bli boenden men SDN vill ha flera platsförslag från tjänstemännen på fastighetskontoret innan man tar ett sista beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in