2016-02-04, 22:29
Medlem
Rektangels avatar
Med tanke på utplaceringen av boenden kan jag inte se detta annat än som en provokation av den sossestyrda staden. De har inga väljare där och varför då inte placera de nyanlända där?

Jag tror detta leder till ett uppvaknande och att de sossar som skadeglatt kläckt denna idé i praktiken skapar ytterligare tryck på AKB att ta makten tillsamman med Sd om hon vill behålla sina väljare hos den välmående medelklassen eller inse att flykten till SD frän M lär fortsätta och kanske rent av accelerera.

Fy vad många M väljare lär hata Reinfeldt idag. Jag gör det.
Citera
2016-02-04, 22:30
Medlem
Caravelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
HAHAHAHA!!! Rätt åt dom. Dom har röstat och nu får de som de ville, bara att öppna börsen, köpa glidmedel till dottern (bättre att vara insmord i förväg) och ställa cykeln i garaget

Precis, efter ridpasset när de är uppvärmda, tryck upp en halv tub glidmedel i muffen så går det undan när skäggbarnen ska överraskningssexa.

Kom ihåg också det lilla dagenefter abortpillret också. Så slipper familjen en kamelryttare light att växa upp med och vid frukostbordet.

Dessutom så passar det inte så bra med halvaraber på sommarseglarskolan. Matchar dåligt.
Citera
2016-02-04, 22:31
Medlem
-DaRude-s avatar
Haha, det är väl inte så konstigt att det ändras i planerna. Invånarna har ju betalat för att bo segregerat och fint. Politikerna vet bättre än att inskränka på harmonin i de finare områdena. De smäller upp ett gäng anläggningar lite utspritt och avlägset i berörda kommuner istället, det får duga. Då känner de sig goda nog för att det finns flyktingboenden i kommunen. Det är ju samma kommun trots allt, det måste väl räknas?
Citera
2016-02-04, 22:35
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carnebo
Är det bara jag som är nyfiken på hur GILAB ställer sig till dessa mediala reaktioner...?

GILAB påstod att många inom västra GBG var positiv till att hjälpa till och redo för att ta emot flyktingar. Läste en artikel i GP. En förstår inte hur hon ska kunna låta sina barn ta sig till och från ridskolan själv En annan tycker att det är fel område för flyktingar då mest äldre och barnfamiljer bor där. Cirka 24% röstade på M 2014. Jag kan tänka mig att det är samma personer som grät när finnarna vaktade gränsen mot Haparanda. Grät över rasismen finnarna visade. Jag är som sagt också nyfiken på GILABS respons
Citera
2016-02-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galen general
Haha, där fick vi nog det slutgiltiga beviset på hur verklighetsfrånvänd GIILAB är.

"- Det har varit hur mycket som helst. Jag har även varit ute och besökt områdena och det finns ett tydligt missnöje bland många grannar. Jag förstår folks oro och vi moderater tar den på allvar. På måndag kommer vi att lägga fram ett nytt uppdrag i nämnden om att utreda alternativa platser där dessa boenden kan ligga, säger Hampus Magnusson.Han säger att ett argument mot förslaget är att flera av boendena ligger nära hav och naturområden. Enligt Magnusson är det områden förknippade med rekreation, hälsa och lugn, något som flyktingboenden skulle kunna störa."

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2980561-efter-proteststorm-tittar-pa-ny-plats-at-flyktingboende

Vad Hampus helt korrekt säger är att lägena kan ifrågasättas, exakt samma uppfattning som jag har. Inga beslut är fattade.
Dessutom är Hampus och jag överens om att SDN Västra Göteborg skall ta ett ansvar för detta. Hampus tar ju också starkt avstånd från SD:s retorik.

Vad jag svarade på var att Hampus stödjer modulhus i västra Göteborg, det är dock SDN som äger frågan.

Hampus och jag är som vanligt i stort överens
Citera
2016-02-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Vad Hampus helt korrekt säger är att lägena kan ifrågasättas, exakt samma uppfattning som jag har. Inga beslut är fattade.
Dessutom är Hampus och jag överens om att SDN Västra Göteborg skall ta ett ansvar för detta. Hampus tar ju också starkt avstånd från SD:s retorik.

Vad jag svarade på var att Hampus stödjer modulhus i västra Göteborg, det är dock SDN som äger frågan.

Hampus och jag är som vanligt i stort överens
Men snälla!!!! Tycker du verkligen att det låter som den stadsdel du målat upp som såååå öppna o välkomnande när det gäller integrering verkligen lever upp till det nu..?
Citera
2016-02-04, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Oh fy fan, sa han verkligen det där?
Jag hoppas det börjar isa i deras ryggrader nu när dom börjar förstå att ingen sitter säker från kulturberikandet.
Ringön är ju ett strålande förslag av Magnusson, ett stort gammalt industriområde omringat av stora vägar, motsatsen till rekreation hälsa och lugn
Citera
2016-02-04, 22:48
Medlem
Citat:
Men snälla!!!! Tycker du verkligen att det låter som den stadsdel du målat upp som såååå öppna o välkomnande när det gäller integrering verkligen lever upp till det nu..?

Att vi kommer att ta emot ensamkommande och familjer är odiskutabelt, placeringen av boenden är mer en teknikalitet som man mycket väl kan återremittera för andra förslag från fastighetsnämnden. Det kommer dock enligt min mening inte att finnas plats för några längre utredningar, detta bör vara på plats senast till sensommaren.
Citera
2016-02-04, 22:50
Medlem
Citat:
Att vi kommer att ta emot ensamkommande och familjer är odiskutabelt, placeringen av boenden är mer en teknikalitet som man mycket väl kan återremittera för andra förslag från fastighetsnämnden. Det kommer dock enligt min mening inte att finnas plats för några längre utredningar, detta bör vara på plats senast till sensommaren.
Det va inget svar på min fråga...
Citera
2016-02-04, 22:53
Medlem
Citat:
Det va inget svar på min fråga...

Det finns ingen i någon intervju som jag sett som på något sätt gjort negativa uttalanden om de som förväntas komma. Det handlar mer om brister på information och en oro för det okända. Det finns ett stort intresse i området för att på olika sätt bistå en lösning.
Citera
2016-02-04, 22:55
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Kommunen kommer att köra detta oberoende av överklaganden. Man förbereder nu upphandling med förväntad byggstart i mars och färdigställt till sommaren.

Ät upp din hatt.

Tills vidare låter jag hatten ligga fint på hatthyllan.

Citat:

Men om man nu redan gör en helomvändning för att man stöter på motstånd så måste man ju rimligtvis nu planera för att placera boendena där man INTE stöter på något motstånd. Var skulle detta i så fall tänkas vara?

Om jag får gissa så är det i mindre resursstarka områden. De sämre delarna av Hisingen kanske?
Citera
2016-02-04, 22:55
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theknifer
Ringön är ju ett strålande förslag av Magnusson, ett stort gammalt industriområde omringat av stora vägar, motsatsen till rekreation hälsa och lugn

Jag ser ingen stor skillnad på M och SD. SD vill stoppa flyktingar medan M vill placera dom i något industriområde. Behandla dom som spetälska.. Vilken bra människosyn Hampus har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in