2016-02-04, 21:53
Medlem
rikastistorstans avatar
Någon som hittat någon Facebookgrupp emot boenden i dessa välbeställda områden? Vill så gärna gå in och fnissa åt hur dom beklagar sig över boenden samtidigt som dom strategiskt snårar sig fram för att inte grannen skall tro att man är fascist med ett hakkors över sängen.
Citera
2016-02-04, 21:55
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tydligen blev det för mycket för överklassen, som har protesterat mot sina framtida grannar. Nu ska kommunen titta på andra platser där man kan inhysa flyktingar.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2980561-efter-proteststorm-tittar-pa-ny-plats-at-flyktingboende

Än en gång slipper överklassen bo i mångkultur, som de dessutom röstar för.
Oj jag är så inte förvånad. Jag tror mitt inlägg jag postade för en vecka sedan stämmer ganska exakt:
(FB) Flyktingarna till överklassen i Göteborg - huspriserna halveras?

Det var så självklart att det skulle gå exakt såhär.
Citera
2016-02-04, 22:04
Medlem
Citat:
Många är oroliga över att flyktingboenden ska leda till mer våldsbrott och kriminalitet, andra är rädda för att bostadspriserna i de berörda områdena ska sjunka.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2980561-efter-proteststorm-tittar-pa-ny-plats-at-flyktingboende

Så varför ska någon annan behöva utstå dessa problem då? Det är alltså okej sålänge det inte berör dom?

Jävla svin

Citat:
- Det är också områden som man annars inte tänkt bygga på. Det kanske är bättre att bygga flyktingboenden på områden där man ändå tänkt bygga. Ringön och Frihamnen skulle kunna vara bättre platser som inte är lika kontroversiella, säger Hampus Magnusson och poängterar samtidigt att han inte säger blankt nej till det nuvarande förslaget.

Var i helvete ligger Ringön och Frihamnen. Säkert lite fattigare områden som redan har invandring. Blir inte alls förvånad.

Citat:
Han säger att han ska försöka få med sig de övriga allianspartierna och riktar samtidigt en känga mot Sverigedemokraterna. Under onsdagen yrkade SD för att man vill stoppa planerna på de tillfälliga boendena helt.

Såklart, annars är de ju risk att dessa människor blir kallade rasister, men nu gör de ju egentligen de som också Sverigedemokraterna gör, dvs de vill inte flyktingarna i sin närhet.

Hycklare så de ryker om de.
Senast redigerad av mommy123 2016-02-04 kl. 22:10.
Citera
2016-02-04, 22:07
Medlem
Freebops avatar
Haha skadeglädje när den är som bäst. Smaka det som vi andra har fått smaka i flera år
Citera
2016-02-04, 22:08
Medlem
Det goda folkets hyckerli. De säger sig vilja hjälpa flyktingarna, men tydligen går det bara an om så sker på behändigt avstånd från det egna hemmet. En snabb googling visar att den äldre damen i artikeln kommer att bo i princip granne med det planerade flyktingboendet. Knappast någon slump att det är just hon som driver det här projektet.

Det hänvisas till skola och stall i närområdet. Ska man tolka det som att flyktingar inte kan vistas i närheten av barn och djur? Jag låter det vara osagt om så är fallet, men om man anser det har man i vilket fall inte speciellt höga tankar om folk. Men samma människor som påstår detta anser sig säkerligen vara goda människor från det kristna Fiskebäck.
Citera
2016-02-04, 22:12
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leica1
Senaste från G-P. Moderaterna vill flytta på några av de planerade boendena.

Citat:
Han säger att ett argument mot förslaget är att flera av boendena ligger nära hav och naturområden.
Enligt Magnusson är det områden förknippade med rekreation, hälsa och lugn, något som flyktingboenden skulle kunna störa.
Oh fy fan, sa han verkligen det där?
Jag hoppas det börjar isa i deras ryggrader nu när dom börjar förstå att ingen sitter säker från kulturberikandet.
Citera
2016-02-04, 22:13
Medlem
arakas avatar
Not In My Backyard är det som gäller.
Citera
2016-02-04, 22:14
Medlem
JetSocietys avatar
Sd-motion om att avbryta byggena.
https://goteborg.sd.se/2016/02/04/yrkande-om-att-avbryta-arbetet-med-modulbostader-for-nyanlanda/
Citera
2016-02-04, 22:15
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Finns bara ett sätt att slippa undan:

Förskansa er i ett fort i innerstan där det inte finns plats till nybyggnationer. Gå ner i bostadsyta och njut - så länge det varar.
Ändå är svenskarna så jävla dumma att de röstar på andra partier än SD.
Citera
2016-02-04, 22:20
Moderator
Carlboms avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2016-02-04, 22:21
Medlem
arakas avatar
samma sak i Strängnäs.http://ekuriren.se/nyheter/strangnas/1.3796729-lararna-efter-flyktingbeskedet-upploppsstamning
mångkultur och invandring ska vi ha ,men inte just i mina barns skola eller i mitt bostadsområde.
Bättre att de hamnar i Rinkeby så att chansen till lyckad integration är 0%.
Citera
2016-02-04, 22:28
Medlem
Är det bara jag som är nyfiken på hur GILAB ställer sig till dessa mediala reaktioner...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in