2016-02-04, 21:08
Bannlyst
Läste tidigare i dag på Twitter om att Ryssland med Assad i spetsen bombar för fullt Cebel Ekrad känd mer som Kurdish Mountain.
YPG ska strida mot Hizbollah och SAA som är understödd av ryskt flyganfall. För stunden har man inte någon siffra på omkomna men sägs att antalet är väldigt högt.

Ett sammarbete mellan kurder och Assad är något jag inte sett positivt på då jag vet att Assads agenda är helt annat än vara i samspel med kurderna. Skulle ett sammarbete funnits hade IS besegrats för längesen.

Det är nu kurderna sla börja få bästa sitt eget öde utan att behöva liera sig med någon eller några alls. Rysslands inblandning har varit en fördel för Assad men långt ifrån kurderna, tar vi kurder inte chansen nu kommer den aldrig mer komma tillbaka, finns ingen repris i det här.

Den här cirkusen går ut bara på en sak, alla säljer ut varandra utan motsycke.
Citera
2016-02-04, 21:09
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag förstår inte ett ord, men att de är glada och lättade går inte att ta miste på. Underbara bilder.
Och de nästan trängs framför kamerorna och har massor att säga, helt fantastiskt!
Kan du återge något av det som sägs?
Nu spolade jag fram lite pga mute i halva filmen men i stora drag hyller man Assad och SAA, Nasrallah och hezbolla och gubben efter tanterna säger länge lever sori(a).
Citera
2016-02-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infohunter
ryssland och saa slaktar ISIS och väst gråter för att deras älsklingsbebis ISIS blir utraderade.

totalt rövknullade i baken har USA och NATO blivit....planen att döda assad misslyckades fullständigt. terroristerna förlorar, counter-terroristerna vinner.

svensk media ljuger för folket och säger att ryssarna är på väg att invadera oss...gubbjävel svensken 40+ år tror så klart på vad propaganda median i sverige säger till honom..stackaren vet inte bättre.
Nja skall vi var ärliga så är det ju väst som bidrar med pengar och nödhjälp medan Ryssland som vanligt bidrar med bomber och förödelse till den syriska befolkningen. Ryssland befriar ju aldrig några områden varken i Syrien eller någon annanstans utan försöker enbart stötta Assad och hans regims fortsatta förtryck av befolkningen. Att stötta eller rent av hylla en diktator färdig för Haagdomstolen, oavsett om han heter Assad eller något annat, är ju inte att vara särskilt politiskt insatt eller ens intresserad av demokratisk utveckling i Syrien. Kanske därför dessa diktaturer fortfarande existerar i regionen, hopplöst efter övriga världen.
Citera
2016-02-04, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nja skall vi var ärliga så är det ju väst som bidrar med pengar och nödhjälp medan Ryssland som vanligt bidrar med bomber och förödelse till den syriska befolkningen. Ryssland befriar ju aldrig några områden varken i Syrien eller någon annanstans utan försöker enbart stötta Assad och hans regims fortsatta förtryck av befolkningen. Att stötta eller rent av hylla en diktator färdig för Haagdomstolen, oavsett om han heter Assad eller något annat, är ju inte att vara särskilt politiskt insatt eller ens intresserad av demokratisk utveckling i Syrien. Kanske därför dessa diktaturer fortfarande existerar i regionen, hopplöst efter övriga världen.

tyvärr jag kan inte skriva med indoktrinerade hjärntvättade äckliga sossar. skrev du något? nej jag såg det inte tyvärr! ryssland och saa demolerar väst och dom gråter floder när deras lilla ISIS bebis blir förstörd.
Citera
2016-02-04, 21:53
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Rysslands och Syriens handlingar visar på att de inte har något intresse av att nå en diplomatisk lösning på konflikten eftersom de anser ha överläget. Detta är precis vad jag tidigare har påpekat och misstaget som USA och koalitionen har bidragit till. Genom att tro att Ryssland eller Assadregimen någonsin var intresserad av en fredlig lösning är väldigt naivt och idiotiskt.

http://www.svd.se/wallstrom-ryssland-maste-sluta-bomba-oppositionen/om/kriget-i-syrien

http://www.svd.se/syriska-regimstyrkor-avancerar/om/kriget-i-syrien

Vi ser hur oppositionen har hoppat av på grund av de senaste bombningarna av Ryssland samt Syriens offensiver. Man måste vara en idiot att tro att det går att förhandla med X samtidigt som man attackerar X.

Det som borde ske för att få Ryssland och Syrien till förhandlingsbordet är ökade militära resurser åt alla oppositionella, med IS som undantag, för att beröva regimen dess förnimmelse om att ha övertaget. Detta borde inkludera ammunition, anti-tank vapen, samt kommunikationsmedel för att underlätta samarbetet mellan rebeller. Eftersom anti-air vapen är riskabelt att förse oppositionen med kan detta kompenseras genom att USA riktar flygattacker mot icke-statliga aktörer som slåss på Assadregimens sida, exempelvis Hezbollah, som är terrorklassad av USA. Syrien lider redan av brist på soldater och detta skulle slå den på den ömmaste punkten. Detta skulle försvaga Syriens förmåga att behålla erövrade territorier samt minska utrymmet för avancemang. För Ryssland skulle det innebära en förlängning av deras närvaro och därmed en dränering av deras, redan ansatta, ekonomi.
Även al-Nusra?
Citera
2016-02-04, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infohunter
tyvärr jag kan inte skriva med indoktrinerade hjärntvättade äckliga sossar. skrev du något? nej jag såg det inte tyvärr! ryssland och saa demolerar väst och dom gråter floder när deras lilla ISIS bebis blir förstörd.

Varför är man hjärntvättad? Vilka är hjärntväddade?

Jag tycker att Lucas faktiskt skrev något som är väldigt bra och fler borde se på så på helheten.

Syrien består inte enbart av alawiter. Att Ryssland bombar och ställer sig på Assads sida omtycks av alawiter och även shiiter men vad tycker resten då? Har du eller ni som ser Assad som ert sista Gud nånsin tänkt på vad resten av befolkningen tycker, är det ni som har sista ordet?

Ni bör tänka på att sunniter är majoritet i Syrien, skulle vi bunta ihop er alla andra skulle ni inte ens vara helften av oss sunniter i Syrien. Det är kanske det som är också den stora huvudfrågan, varför ska någon procent styra landet, var det inte demokrati i Syrien?

Jag är inte hjärntvättad, jag skrattar åt hjärndöda som dig hur ni tror att allt florerar runt er. Glöm inte att Assad inte företräder hela Syriens befolkning.
Citera
2016-02-04, 22:16
Medlem
Erik Östs avatar
USA har väl aldrig varit emot diktatur så länge det är deras son of a bitch-diktator.
Ska det vara så svårt att förstå för en del även om man bara har en mainstream propagandamediastyrd Nalle Puh-hjärna !
Citera
2016-02-04, 22:31
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Även al-Nusra?
Man borde se över möjligheten att beväpna även dem, eller delar av dem. Något som är helt klart är att koalitionen bör avstå ifrån att rikta flygattacker mot dem. De är i öppen konflikt med IS, och jag tycker att man borde låta det vara så. Risken med att rikta attacker mot al-Nusra är att det stärker IS, eller i värsta fall föra de samman, vilket skulle i praktiken skulle förvärra situationen.
Citera
2016-02-04, 23:54
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KURDISHEN
Läste tidigare i dag på Twitter om att Ryssland med Assad i spetsen bombar för fullt Cebel Ekrad känd mer som Kurdish Mountain.
YPG ska strida mot Hizbollah och SAA som är understödd av ryskt flyganfall. För stunden har man inte någon siffra på omkomna men sägs att antalet är väldigt högt.

Ett sammarbete mellan kurder och Assad är något jag inte sett positivt på då jag vet att Assads agenda är helt annat än vara i samspel med kurderna. Skulle ett sammarbete funnits hade IS besegrats för längesen.

Det är nu kurderna sla börja få bästa sitt eget öde utan att behöva liera sig med någon eller några alls. Rysslands inblandning har varit en fördel för Assad men långt ifrån kurderna, tar vi kurder inte chansen nu kommer den aldrig mer komma tillbaka, finns ingen repris i det här.

Den här cirkusen går ut bara på en sak, alla säljer ut varandra utan motsycke.
Varför har saa och ryssland börjat kriga mot ypg helt plötsligt då?
Citera
2016-02-05, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld

Ryssland misstänker att Turkiet vill invadera Syrien:
http://www.liveleak.com/view?i=0dc_1454611842
Saudi Arabien vill också skicka in trupper till Syrien som ska samarbeta med Turkiet:
http://www.liveleak.com/view?i=fcc_1454625562

Om Turkiet nu vill invadera måste de ha klartecken ifrån USA
eftersom dom är med i NATO, jag tror att USA och company vill starta krig mot Ryssland
och detta är ett bra sätt att göra det på. Turkiet invaderar Syrien, Ryssland attackerar turkarna,
USA och company använder de till sin fördel och attackerar Ryssland?

Mycket kan hända, om detta skulle ske frågan är kommer det ske?
Om ni tittar på videon så ser man att Turkiet rustar upp sig norr om Syriska gränsen.

Vad är era tankar kring detta? Vad håller smutset erdogan på med om detta är
hans agenda? Hur kommer kurdera reagera? vad kommer Iran och Ryssland göra?

Hur nära är vi ett tredje världskrig?
Citera
2016-02-05, 00:58
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld

Det gör de inte. Tvärtom de samarbetar.

Citat:
Ursprungligen postat av Maffianos
Ryssland misstänker att Turkiet vill invadera Syrien:
http://www.liveleak.com/view?i=0dc_1454611842
Saudi Arabien vill också skicka in trupper till Syrien som ska samarbeta med Turkiet:
http://www.liveleak.com/view?i=fcc_1454625562
...
Vad är era tankar kring detta? Vad håller smutset erdogan på med om detta är
hans agenda? Hur kommer kurdera reagera? vad kommer Iran och Ryssland göra?

Turkarnas största problem är inte Syrien. Det är kurderna. I alla fall om man lyssnar på deras egna uttalanden.
Kan de under någon förevändning agera för att slå ut ISIS, garantera fred, eller vad som helst egentligen, invadera och därmed kontrollera kurderna i Syrien så gör de nog de. När de vågar.
Och KSA vill sätta in soldater.
"@AlArabiya_Eng

#BREAKING Saudi Arabia expresses readiness to join any ground operation against ISIS in Syria"

Men nu stöds kurderna i syren både av Ryssland och USA.
"Reports 3 US helicopters delivering weapons landed at Rmelan airport in Al-Hasaka "

Det kan bli riktigt rörigt med Turkar, Kurder, Syrier, Irakier, Hizbolla, Iranier och KSA på marken i Syrien. Med Ryska plan i luften. Och gott om missiler att skjuta ner andra plan med.

Men det är väl hela syftet? Att destabilisera regionen.
Citera
2016-02-05, 01:17
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det gör de inte. Tvärtom de samarbetar.
Jo vet men vad menas med detta påstående då, är det en önskan eller vad? Låter bara konstigt "YPG ska strida mot Hizbollah och SAA som är understödd av ryskt flyganfall"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in