2016-02-04, 18:35
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Är det inte dags att politikerna tar sitt ansvar och stänger gränsen något måste göras iallafall

Jo, och det är bättre att göra det nu, än när vi har fullskaligt kaos på Kastrup. Detta drabbar givetvis barn som reser med sina föräldrar, så kallat seriösa flyktingar, men dem kan vi ta hit senare, när vi fått bukt med de galna männen som tagit sig hit. De får stanna i Turkiet tills vidare, tills vi betat av asylansökningarna som verkar ha två års väntetid nu. Hade vi haft gränskoll på plats direkt, hade vi kunnat ta in fler… nu är det alldeles för många som inte ska vara här...
Senast redigerad av IQ130 2016-02-04 kl. 18:37.
Citera
2016-02-04, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Vem fan bryr sig. Så länge man slipper gnäller från feminina, svenska "män" så bryr jag mig inte ett jävla dugg.

Hur många raketforskare har vi här på flashback förresten?

Fast då är det väl främst hipsters du ska låta ditt avgrundsdjupa hat träffa och inte SD-fascisterna
Citera
2016-02-04, 18:37
Medlem
Politiken tillåts inte förändra den rådande situationen men utan pengar så blir det ingen invandring. Om stockholms elförsörjning, vattenförsörjning och kommunikationer slås ut kontinuerligt så får sverige ekonomiska problem. Dessutom skulle det verka i avskräckande syfte för andra länder.
Citera
2016-02-04, 18:41
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Migrationsverket har haft fel förut och kommer troligen ha det igen med sina 70 000 asylsökande.
Redan nu kan vi se att våra åtgärder för att minska asylströmningen inte har lett till några förändringar överhuvudtaget. Det var fler personer som sökte asyl i Sverige sett till den europeiska fördelningen januari månad 2016 än det var samma period 2015.
Det var ingen flyktingström i januari 2015 så det är direkt vilseledande att jämföra och dessutom så typiskt sd-are att presentera sån statistik. Varför inte jämföra januari med december istället och dra slutsatser av det?
Citera
2016-02-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affektion
Fast då är det väl främst hipsters du ska låta ditt avgrundsdjupa hat träffa och inte SD-fascisterna

Bästa du kunde komma? Skyll allt på vänstern så känns det bättre? Fy fan vad patetiskt. Du bekräftade just mitt första inlägg å det grövsta.

Som sagt, har inget emot att det kommer in folk. Att det finns idioter bland dom får man räkna. Dock om man ser till antalet infantila trådar som skapas här på fb varje jävla dag om invandringen så kan man lugnt konstatera att det finns idioter i båda lägren.
Citera
2016-02-04, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Bästa du kunde komma? Skyll allt på vänstern så känns det bättre? Fy fan vad patetiskt. Du bekräftade just mitt första inlägg å det grövsta.

Som sagt, har inget emot att det kommer in folk. Att det finns idioter bland dom får man räkna. Dock om man ser till antalet infantila trådar som skapas här på fb varje jävla dag om invandringen så kan man lugnt konstatera att det finns idioter i båda lägren.

Är det inte uppenbart att det är för många retards bland araber?
Citera
2016-02-04, 19:00
Medlem
Bara-Robins avatar
Nej sluta nu. Det kommer såklart inte att hända. Alla har tröttnat nu, även det sovande folket. Man kommer försöka stänga ner så fort som möjligt nu.
Citera
2016-02-04, 19:02
Medlem
egentligenotroligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedish08
Det här kan inte fortsätta, måttet är rågat sedan länge, stäng gränsen.

I går sades på radionyheterna att Österrike kommer att få stänga sin gräns i Mars-April, för då är det fullt här. VI KAN INTE TA EMOT FLER, DET FINNS INTE PLATS.

KAN ÖSTERRIKE, SÅ KAN SVERIGE OCKSÅ!
Citera
2016-02-04, 19:22
Medlem
Det känns som om hela Sverige har blivit en enda stor flyktingförläggning! Hela landet befinner sig i ett undantagstillstånd. Alla landets resurser koncentreras till invandringen. Resten av landets basala behov för vård, skola och omsorg går på sparlåga. Det s.k. utanförskapet som redan var stort innan denna massinvandring kommer att skena iväg utan kontroll. Samtidigt kan man dagligen läsa om växande problem med "No Go Zones" och alarmerande bostadsbrist. Det råder även akut brist på lärare, vårdpersonal och poliser m.m. Hur tänker media/politiker som ligger bakom denna utveckling att Sverige ska fixa detta? Hur får de ekvationen att gå ihop? Själv är jag rädd för att detta kommer att sluta riktigt illa.

Ps på tal om 140000 nya invandrare till Sverige i år. Jag hoppas och tror att övriga Europa räddar situation genom att de stänger de yttre gränserna innan detta sker. De har trots allt lite mer verklighetsförankrade politiker än vad vi har som tur är.
Citera
2016-02-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Migrationsverket har kommit med ny prognos för 2016. Enligt denna (osäkra) prognos väntas upp emot 140 000 asylsökande till Sverige:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6360732

Vad innebär detta för Sverige? Med tanke på hur tidigare prognoser träffat långt under faktiska tal, vilka slutsatser kan man dra av denna prognos?

har vi råd?
Nej
har vi plats?
Nej
Har vi bostäder?
Nej
Fungerar skolan?
Nej
Fungerar sjukvården?
Nej
Går kvinnor säkra i Sverige 2016?
Nej
Går någon säker i Sverige 2016?
Nej
Fungerar mångkultur?

nej.
Citera
2016-02-04, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Utan åtgärd 350000+. Men jag tror varken folket eller politikerna kommer att låta det gå så långt. Det är redan kaos i skolan, vården, tandvården, på bostadsmarknaden osv.

Men det löser sig snart utan åtgärder också. Jag tror vi står inför en ny utvandringsvåg av svenskar som inte ser någon framtid. Lite som 1850-talets smålänningar. Jag tyar inte längre.

"Skyller på invandrare- förespråkar massinvandring."
Vilket land vill ta emot en utvandringsvåg av svenskar som varken talar det inhemska språket eller har för avsikt att assimilera sig?
Citera
2016-02-04, 19:43
Medlem
BaraBiffens avatar
Sverige har en åldrande befolkning, invandringen behövs. Många är högutbildade oh entreprenörer. Synd att vi inte kan öppna våra hjärtan för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in