2016-02-01, 14:40
Medlem
Om jag skall flytta min ISK som innehåller Svenska aktier till Nordnet så kommer det kosta mig 39kr?
Citera
2016-02-01, 15:06
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Om jag skall flytta min ISK som innehåller Svenska aktier till Nordnet så kommer det kosta mig 39kr?

Det stämmer. 39kr/vp är det som gäller. Får jag fråga varför du inte vill vara kund längre? Vad kan vi göra bättre?

/Dan, Avanza
Citera
2016-02-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Det stämmer. 39kr/vp är det som gäller. Får jag fråga varför du inte vill vara kund längre? Vad kan vi göra bättre?

/Dan, Avanza

Se över era belåningsvillkor, tyvärr kör Nordnet cirklar kring er när det kommer till förmånlig belåning.

Kommer inom en 6månaders period antagligen byta till en snäppet nyare bil, och mig veterligen finns det inget alternativ som är så förmånligt som knockoutlånet för att finansiera ett sådant köp.

I övrigt så är jag mycket nöjd med Avanza, men nästan 1% lägre ränta är för mycket skillnad, samt att Nordnet även har bättre villkor för knockoutlånet vilket gör att man har betydligt större säkerhetsmarginal om man lånar samma summa.
Senast redigerad av AcesinExile 2016-02-01 kl. 16:08.
Citera
2016-02-01, 16:56
Medlem
framtands avatar
Citat:
Se över era belåningsvillkor, tyvärr kör Nordnet cirklar kring er när det kommer till förmånlig belåning.

Kommer inom en 6månaders period antagligen byta till en snäppet nyare bil, och mig veterligen finns det inget alternativ som är så förmånligt som knockoutlånet för att finansiera ett sådant köp.

I övrigt så är jag mycket nöjd med Avanza, men nästan 1% lägre ränta är för mycket skillnad, samt att Nordnet även har bättre villkor för knockoutlånet vilket gör att man har betydligt större säkerhetsmarginal om man lånar samma summa.

Har sagt exakt samma sak flera gånger i tråden. Skillnaden är verkligen enorm om man tar hänsyn till alla punkter. Du gör helt rätt!
Citera
2016-02-04, 02:36
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Kan kronofogden konfiskera pengar/värdepapper/aktier som man har på Avanza?
Citera
2016-02-04, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Kan kronofogden konfiskera pengar/värdepapper/aktier som man har på Avanza?
Avanza är en bank. Kronofogden kan konfiskera från banker.
Citera
2016-02-04, 10:35
Medlem
lobstoks avatar
Citat:

Kan va fel ute men kolla om inte nordnet kan göra det billigare eller gratis
Citera
2016-02-04, 11:30
Medlem
varför kommer det upp nåt om att signera avtal när man försöker köpa Autoliv?
Stockholmsbörsen, handlas i SEK... vad är det jag missat?!
Citera
2016-02-04, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1980
varför kommer det upp nåt om att signera avtal när man försöker köpa Autoliv?
Stockholmsbörsen, handlas i SEK... vad är det jag missat?!
Bolaget har sitt säte i USA. Det som handlas på Stockholmsbörsen är endast ett svenskt depåbevis (SDB), inte den riktiga aktien.
Citera
2016-02-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Bolaget har sitt säte i USA. Det som handlas på Stockholmsbörsen är endast ett svenskt depåbevis (SDB), inte den riktiga aktien.

Ok tack för svaret.
Vilka skillnader finns mellan SDB och en riktigt aktie? Är det enklare att bara köpa den amerikanska aktien?
Citera
2016-02-04, 12:56
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Avanza är en bank. Kronofogden kan konfiskera från banker.

Seriöst, kan kronofogden länsa mina konton bara sådär? Säg inte att jag måste spara pengarna i madrassen för att vara safe.
Citera
2016-02-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Seriöst, kan kronofogden länsa mina konton bara sådär? Säg inte att jag måste spara pengarna i madrassen för att vara safe.

Du är väl skyldig någon pengar? Klart det ska ha tillbaka sina pengar isåfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in