2016-01-29, 23:12
Medlem
BrotherJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
I fyllan och villan gick jag och kpte mig en biljett till den 9/3.

Jag lovar dock att jag ska vara lika full d som jag r nu.
r det en ny frestllning?
Citera
2016-01-29, 23:49
Medlem
Razys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
r det en ny frestllning?

200-poddaren
Citera
2016-01-30, 09:29
Medlem
Isnatts avatar
Sigges utlggning om att man ska anvnda hur ppen fittan r som referens. Vad uselt. Vad r det frgan om. Inte ens om jag frsker se det 'frn ett annat hll' kan jag se meningen med det skitsnacket.
Citera
2016-01-30, 13:49
Medlem
starbounds avatar
Lite komiskt nr Sigge sger "Du vet nr man rkar titta lite p barnporr av misstag" och inte fr ngot gehr.

Tog ett tag men tillslut lyckades jag lista ut vilken lten var som de spelade precis i brjan av podden. Gillar den.

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Sigges utlggning om att man ska anvnda hur ppen fittan r som referens. Vad uselt. Vad r det frgan om. Inte ens om jag frsker se det 'frn ett annat hll' kan jag se meningen med det skitsnacket.

Klassisk Siggeteori, 3 av 4 hans teorier r ju tillspetsade och inget vidare.
Senast redigerad av starbound 2016-01-30 kl. 13:54.
Citera
2016-01-30, 15:17
Medlem
DrApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Tog ett tag men tillslut lyckades jag lista ut vilken lten var som de spelade precis i brjan av podden. Gillar den.

Vilken r det? Irriterar mig som fan p att jag inte kommer ihg var jag har hrt melodin- P3 dokumentr?

Som vanligt mjlkar A&S sina lyssnare p pengar med hutlsa priser. 250kr+serviceavgift fr ett jvla podavsnitt? Annat r det med F&F som hyr Globen och tar en hundring i betalt, en affr de frmodligen backade p.
Citera
2016-01-30, 16:42
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrApple
Vilken r det? Irriterar mig som fan p att jag inte kommer ihg var jag har hrt melodin- P3 dokumentr?

Som vanligt mjlkar A&S sina lyssnare p pengar med hutlsa priser. 250kr+serviceavgift fr ett jvla podavsnitt? Annat r det med F&F som hyr Globen och tar en hundring i betalt, en affr de frmodligen backade p.

https://www.youtube.com/watch?v=9SBNCYkSceU
Citera
2016-01-31, 12:16
Medlem
Vaskintons avatar
I ett avsnitt fr inte allt fr lngesedan hrmar Sigge folk han hrt prata i telefon p tget. Vilket avsnitt r det? Oerhrt tacksam fr hjlp!
Citera
2016-01-31, 15:23
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaskinton
I ett avsnitt fr inte allt fr lngesedan hrmar Sigge folk han hrt prata i telefon p tget. Vilket avsnitt r det? Oerhrt tacksam fr hjlp!

Tycks ha varit i Juli.

Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal

2015-07-18, 21:14

Ett av de roligare avsnitten de gjort. Och det var Sigge som levererade, hans hrmning av telefonpratarna p x-2000 var riktigt guld.
Citera
2016-01-31, 21:01
Medlem
Vaskintons avatar
Oj vad tiden gr! Tack s mycket fr hjlpen!
Citera
2016-02-03, 19:59
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrApple

Ltt att bara ta en hundring nr man sljer nrmare 17.000 biljetter. Det blir 1.7 miljoner kronor i intkter p en kvll. Att hyra globen kostar max 500K fr en torsdagskvll. Med avdrag fr produktion blev det minst 400K per skalle fr en kvlls jobb. Sen kan man lgga till intkter frn Kanal 5 som kpte frestllningen fr sndning.

Hur som helst, anmrkningsvrt med A&S r att de kr multipla frestllningar av 200-podden, d knns det ju inte direkt som en "once in a lifetime"-upplevelse utan mer som en regelrtt show och ur det perspektivet knns 250 spnn rtt dyrt fr att se dem sitta och babbla (dessutom inte spontant eftersom det r en show) i ett par timmar.

Men, de sljer ju ut nd, deras fanbase r fanatisk.
Citera
2016-02-04, 07:31
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Ltt att bara ta en hundring nr man sljer nrmare 17.000 biljetter. Det blir 1.7 miljoner kronor i intkter p en kvll. Att hyra globen kostar max 500K fr en torsdagskvll. Med avdrag fr produktion blev det minst 400K per skalle fr en kvlls jobb. Sen kan man lgga till intkter frn Kanal 5 som kpte frestllningen fr sndning.

Hur som helst, anmrkningsvrt med A&S r att de kr multipla frestllningar av 200-podden, d knns det ju inte direkt som en "once in a lifetime"-upplevelse utan mer som en regelrtt show och ur det perspektivet knns 250 spnn rtt dyrt fr att se dem sitta och babbla (dessutom inte spontant eftersom det r en show) i ett par timmar.

Men, de sljer ju ut nd, deras fanbase r fanatisk.

Skillnaden r att F&F gick back p sin podcast, fullt frsteligt att de ville gra lite pengar (och nd tog de bara 100 spnn)
Citera
2016-02-04, 07:40
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Skillnaden r att F&F gick back p sin podcast, fullt frsteligt att de ville gra lite pengar (och nd tog de bara 100 spnn)

Vad "gick back"? De hade ju sponsorer och har det ven nu.. Sedan var ju podcasten marknadsfringskanal t deras tv program samt hype-upprtthllare s fretagsgiggen frblir hgbetalda. Var inte naiv, aint no such thing as a free lunch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in