Citat:
Ursprungligen postat av
starbound
Veckobrevet var ju sjukt kul faktiskt.
Hylan som blir påsatt av Allan.
Fick ni läsare se bilderna?
Kanske något för skvaller forumet, men har Alex så lång snorre tror ni?.
Hur kunde Ruben Östlund och Kyle ställa upp på att tala väl om Sigge, har dom ens träffats? är dom vänner på riktigt?
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Jo, det var lite lustigt men satan vad dålig Sigge är på att skriva. Jag kan inte tro att han är författare. Stolpigt, yxigt och helt utan det sköna "flow" som Alex har i sin text. Konstiga meningsbyggnader och onödigt konstlat språk där han övertydligt citerar sig själv. Så här skriver han:
Jag gissar att också nu – när jag försöker beskriva känslan – nu när Alex i tystnad läser detta veckobrev, så skrattar han högt för sig själv. Jag ser det framför mig, hur han läser stycket här ovanför (om hur ”jag tappar fotfästet, marken öppnar sig, jag faller, faller handlöst”) och hur han lyser upp då, hur han ler och börjar fnissa. Hans kropp bubblar av lyckokänslor, han skrattar högt, han kan inte hålla extasen inne. Trots att han är bland folk, kanske i mataffären, så frustar han av garv. Så underbar ter sig nämligen informationen för honom.
Det, är inte bra skrevet. Svårläst och krångligt.
Det där var inte ett jota svårläst, han hoppar inte över ord...han skriver ungefär som jag kan jag tänka mä, med tanke på att jag fått samma trötta kritik från vanligt folk år ut och år in, på vilket sätt Alex sätt att skriva skulle skilja sig från dig eller nån annan det kommer jag aldrig uppfatta..
Citat:
Ursprungligen postat av
drakenbakom
Håller med. Alex är så jävla bra på att skriva. Målande, underfundigt och med bra flyt trots användandet av korta meningar och simpla ord.
Vad innebär ett flyt?, utöver det uppenbara att jag lär sakna det hi hi, hur ser en kort mening ut kontra en längre?, ge exempel på nått målande i Alex texter