Citat:
Ursprungligen postat av
absgrabb123
Varför är det onödigt med front vid progressiv gyno?
Menar det måste väl vara bra att nå steady state på nolvan ifall man märker att det håller på att växer knölar?
Jag vet inte, kanske du orkar förklara.
Jag frontade med 60mg nu idag samtidigt hoppar jag på 40mg dbol, eftersom nolvan tar 7 dagar att nå steady state vid 20mg ed, och jag utvecklar gyno på 3 dagar av 20mg dbol.. Så tänkte ge det en liten skjuts i början.
Mvh
För det blir ingen skillnad i praktiken, det går inte över en natt eller några dagar det tar veckor eller månader i värsta fall. Ska du förebygga maximalt så är det en bra AI med rätt dos och nolva under kuren 10-20mg beroende på hur mycket kvinna du är i din genetik.
Vanligt protokoll är 40mg 7 dagar och sen 20 resterande dagar. För pct kan man köra precis likadant men plana ut med 10mg sista veckan eller dyl, det är av mindre detaljerad petitess.
Citat:
Ursprungligen postat av
nyfikenunge
något jag undrar över , om man redan har fått knölar (gynekomasti) och man börjar ta nolva, efter som det är anti-östrogent så hindrar det väll östrot att binda till receptorerna, men om man redan har knölar borde väll dessa bestå? eller vad är det i nolvan som tar bort existerande gynos..
Det hindrar östrogenet att bygga kvinnobröst och det är anledningen till att man alltid(finns undantag) ska ha en ai under kuren och kontrollera sitt östrogen. Om du har riktig nolva så är det bara köra på och det kan gå på veckor eller månader men fördelen är att till skillnad från letro så kraschar du inte ditt östrogen i botten och mår skit under tiden.
Kontroll av östrogen = ingen gyno överhuvudtaget oavsett vad du tar för preparat och mängd.