Citat:
Ursprungligen postat av
Slackoff
När en substans är antiandrogen kan man nog påstå att den inte är androgen.
Inte för att jag är utbildad endokrinolog eller så.
Om det du säger stämmer så innehåller denna produkt både läkemedelsklassade komponenter,dopingklassade androgener och substanser som används för att maskera doping med androgena steroider.
Biverkningarna skulle vara samma som hos dopingpreparat.Osv.
Nej det har du rätt i, men nu jobbar det antiandrogena i synergi med det androgena, precis som relationen mellan testosteron och östrogen.
Sen är det inte speciellt viktigt att just sträva efter androgyna hormoner när det mest potenta i det avseendet redan förekommer i hög grad i manskroppen: dehydrotestosteron (DHT).
Tallpollen är sammansatt av många komponenter som var och en fyller en funktion. Det är inte förrän man testar som man vet om det ger effekt eller ej.
Vad tallpollen gör på ett dopingtest vet jag inte, men jag vet att det inte syns något förutom ökningen, vilken i sig inte är jättedramatisk. Du kan förmodligen ändå inte producera mer testosteron än dina gener tillåter. Nu är jag helt övertygad att 98 % av alla män inte lever med sitt potentiella max.
Men även om testostereonnivån är på absolut max så är det minst lika relevant och kanske viktigare att se till att bla östroget och SHBG hålls i shack och så låga som de bör vara. Även att köldkörtelhormonerna fungerar optimalt. Ibland räcker det tex att göra sig av med överflödigt östrogen för att märka stora skillnader. Då får dessutom både tillväxthormon och testostereon bättre effekt, utan att de nödvändigtvis är speciellt höga.
Lyckas du däremot se till att få dem så höga du kan och samtidigt lyckas styra de andra, kommer du bli förvånad hur bra det är, i alla avseenden.
Anabola asteroider däremot är ju syntetiska så de syns ju direkt på sånna tester antar jag.
Tyvärr finns det enorma krafter från läkemedelsindustrin som propagerar och tillverkar produkter för att hämma DHT, pga androgynt håravfall. Efter alla år av research, mängder med genomgångar av studier, rådfrågningar, diskussioner, info från oberoende källor och egna erfarenheter har jag kommit fram till att DHT har ingenting, under rätt förutsättningar, med håravfall att göra egentligen.
Det bekymrar mig således en aning att till och med whole- och raw food förespråkare, vilka annars aldrig skulle ta i ett piller, gör allt för att sänka DHT med naturprodukter om håravfall föreligger.
Jag jobbar motströms i många avseenden och får noll respons av någon känns det som, förutom många utomlands. Det har gjort att jag tvingas köra med eget spår.
Men there is More in to it.
Beklagar rappakaljan, men det är så mycket med det här att man blir alldeles matt. Men det är värt besväret.