2016-02-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Ja det är sannerligen mycket som kan ske utan att folket får säga sitt

Tänk dock på att MP sitter i regeringen. De kan nog inte ge efter särskilt mycket mer...

Jag tror för övrigt att de åtgärder som krävs för att få bukt på Sveriges annalkande migrationskatastrof är så drastiska att knappt ens SD skulle kunna genomföra dem. Många av åtgärderna tar dessutom väldigt lång tid. Man måste liksom vända på snart 50 års vänsterextrem indoktrinering. Ska man vara krass kring asylskäl ska flera hundratusen människor utvisas. Om vi ponerar att det är 400 000 som ska utvisas så skulle det med Sveriges normala utvisningstakt ta 100 år att genomföra, och då har vi fortfarande ett stort inflöde än idag. Hur ska man röja upp radikaliseringen i moskéerna i förorterna? Gör polisen ett litet övertramp blir det upplopp, livligt påhejat av vänsterorganisationer. Strypa bidrag kommer man säkert att göra men då kommer man få barrikadera vartenda socialtjänstkontor i hela landet för då jäklar smäller det.

Så för att återknyta till ämnet så kommer det bli så dåligt i Sverige att endast det parti som inte varit med och förstört landet kommer öka i nästa val.

Förvisso krävs det mycket resurser för att utvisa alla asylsökande igen, men det är ingen omöjlighet. Man måste dock börja i rätt ände och sätta krav på när en utlänning får åtkomst till svenskarnas bidragssystem, sjukvård och skola. Som det är nu ger vi bort alla resurser och detta lockar hit enorma mängder människor.

Kan man införa någon sort bromssystem, t ex att man måste ha bott i Sverige i minst 5 år för att få fri tillgång till sjukvård är mycket vunnet. Likaså att det ställs krav vilka som börjar i svensk skola, vilka som får barnbidrag etc.

Det finns såvitt jag förstått andra länder som bromsar upp åtkomsten till välfärdssystemen. Att man måste bli medborgare först är ett sätt. Oavsett så ska inte tillgången vara omedelbar eller obegränsad såsom det verkar vara idag.

När asylsökande inte längre får tillgång till välfärden blir de tvungna att försörja sig själva istället för att få allting gratis, då lär många återvända hem frivilligt.
Citera
2016-02-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Svenne-i-Banan och gnuling, det är tydligen mycket som kan ske med Sveriges regim utan att svenska folket har något att säga till om.

Tar Löfvén lärdom av Merkel kan de komma långt. Nu när de har tagit bort en gräns i sjukförsäkringen hjälper det för många. Börjar de sedan tala om bidragsrestriktioner för hitkomna och de får fart på utvisningarna har han årorna i sin hand.
M och Alliansen hinner nog ta över med SD innan Löfvén hinner med det jag beskrev.

Måste dock säga att från Stefan Löfvén kommer förvånansvärt lite åtgärder i praktiken. Det är uppenbart inte Stefan Löfvén som driver på någonting. Han verkar snarare vilja göra ingenting.

Om man bortser från den i praktiken verkningslösa id-kontrollen (att invandringstakten minskar beror på vintern och den är fortfarande mycket högre än tidigare år) så har inte Stefan Löfven gjort speciellt mycket för att förbereda Sverige inför våren 2016 då invandringstakten förväntas öka kraftigt igen.

Han är fortfarande till 99% fokuserad på att alla ska hjälpa till och att tillsätta ännu mer resurser.
Citera
2016-02-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ja det är sannerligen mycket som kan ske utan att folket får säga sitt

Tänk dock på att MP sitter i regeringen. De kan nog inte ge efter särskilt mycket mer...

Jag tror för övrigt att de åtgärder som krävs för att få bukt på Sveriges annalkande migrationskatastrof är så drastiska att knappt ens SD skulle kunna genomföra dem. Många av åtgärderna tar dessutom väldigt lång tid. Man måste liksom vända på snart 50 års vänsterextrem indoktrinering. Ska man vara krass kring asylskäl ska flera hundratusen människor utvisas. Om vi ponerar att det är 400 000 som ska utvisas så skulle det med Sveriges normala utvisningstakt ta 100 år att genomföra, och då har vi fortfarande ett stort inflöde än idag. Hur ska man röja upp radikaliseringen i moskéerna i förorterna? Gör polisen ett litet övertramp blir det upplopp, livligt påhejat av vänsterorganisationer. Strypa bidrag kommer man säkert att göra men då kommer man få barrikadera vartenda socialtjänstkontor i hela landet för då jäklar smäller det.

Så för att återknyta till ämnet så kommer det bli så dåligt i Sverige att endast det parti som inte varit med och förstört landet kommer öka i nästa val.

Ja usch, du beskriver läget som det är. Vi kan inte börja reparera förrän landet är tömt .
Tänk om vi kunde få hjälp av Polen eller Ryssland I utrensningen. De skulle inte vara några mesar. Ryssland verkar vara intresserade av Sverige, och då vill de nog inte ha ett land fullt av araber. Araberna ville nog inte vara kvar här heller.
Jag tror inte de vill sitta här i misären i flera år och vänta på lyxig framtid.

Stefan ser nog till att klamra sig fast. Mp har inget att säga till om. De vill inte lämna, för de är lika maktkåta som Löfvén. Han uppfinner nog något nytt om nu M med hjälp vill ta över. Inrättar en lag som förbjuder SD och tar in V i sin allians. Lagen jag nämnde är kanske omöjlig, men han uppfann DÖ. En diktator har alltid rätt.
Allvarligt, jag ser lite Hitlervansinne i hans blick. Vi lever i en spännande tid.
Citera
2016-02-02, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hans inställning har varit att det bara är val som räknas och om han ser till att inte vara partiledare nästa val så kan han fortsätta att låtsas det.

Därför tror inte jag hann skulle kräva extra val om alliansen gäller regeringen.

Haha ja kanske det. Men hur ska han kunna ta sig ur? Att som statsminister avgå mitt under sin första mandatperiod innan man lyckats med egentligen någonting av det man lovade kan väl inte anses vara något annat än ett gigantiskt misslyckande?
Citera
2016-02-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Förvisso krävs det mycket resurser för att utvisa alla asylsökande igen, men det är ingen omöjlighet. Man måste dock börja i rätt ände och sätta krav på när en utlänning får åtkomst till svenskarnas bidragssystem, sjukvård och skola. Som det är nu ger vi bort alla resurser och detta lockar hit enorma mängder människor.

Kan man införa någon sort bromssystem, t ex att man måste ha bott i Sverige i minst 5 år för att få fri tillgång till sjukvård är mycket vunnet. Likaså att det ställs krav vilka som börjar i svensk skola, vilka som får barnbidrag etc.

Det finns såvitt jag förstått andra länder som bromsar upp åtkomsten till välfärdssystemen. Att man måste bli medborgare först är ett sätt. Oavsett så ska inte tillgången vara omedelbar eller obegränsad såsom det verkar vara idag.

När asylsökande inte längre får tillgång till välfärden blir de tvungna att försörja sig själva istället för att få allting gratis, då lär många återvända hem frivilligt.

Javisst det finns saker att göra och jag håller med om allt du skriver men vem ska driva igenom det? Att under flera år stå och kalla folk som säger detta för nazister, fascister och fans moster och sen bara tvärvända och driva igenom exakt det de man stigmatiserat hävdade behövde göras...i många fall kommer det krävas ännu mer drastiska åtgärder än vad SD föreslagit. Agerar man på det sättet är man inte värdig att leda ett land anser jag.

Strypa bidragen kan vi göra men gör vi det innan vi fixat poliskåren, fått bort gatuvänstern från gatorna osv. kommer det bli enorma upplopp. Lyckas man inte stävja de upploppen kan det i ett worst case scenario utvecklas till ett inbördeskrig. Det kan också bli en trigger för någon av de 300-10 000 IS-krigare som gömmer sig i Sverige att begå terrorhandlingar.

Det minst skadliga anser jag är att erbjuda 100 000kr per person + hemresa mot skriftligt löfte att aldrig mer söka asyl i Sverige. Detta samtidigt som man stänger gränsen. 100 000 kr låter som mycket pengar men det är en piss i mississippi i det stora hela. Givetvis måste personen uppvisa Id-papper så att vi ser att det inte är en EU-medborgare osv. Det tror jag är det effektivaste och billigaste sättet att få hem de som inte har rätt att vara här utan att en massa svenskare får sätta livet till.
Citera
2016-02-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Ja usch, du beskriver läget som det är. Vi kan inte börja reparera förrän landet är tömt .
Tänk om vi kunde få hjälp av Polen eller Ryssland I utrensningen. De skulle inte vara några mesar. Ryssland verkar vara intresserade av Sverige, och då vill de nog inte ha ett land fullt av araber. Araberna ville nog inte vara kvar här heller.
Jag tror inte de vill sitta här i misären i flera år och vänta på lyxig framtid.

Stefan ser nog till att klamra sig fast. Mp har inget att säga till om. De vill inte lämna, för de är lika maktkåta som Löfvén. Han uppfinner nog något nytt om nu M med hjälp vill ta över. Inrättar en lag som förbjuder SD och tar in V i sin allians. Lagen jag nämnde är kanske omöjlig, men han uppfann DÖ. En diktator har alltid rätt.
Allvarligt, jag ser lite Hitlervansinne i hans blick. Vi lever i en spännande tid.

Ja han blev en förändrad man efter att han genomgått sossarnas indoktrineringskurs. Bort for förhandlaren från IF-metall som insåg att näringslivet och arbetarrörelsen sitter i samma båt och fram kom en expert på feminism och HBTQ, klassiskt socialdemokratiska sakfrågor!!!

I början tyckte jag mest synd om honom när han stapplade runt i EU-nämnden och när han fick fel papper vid någon presentation osv. men efter att hans budget föll ser han ut och beter sig extremt osympatiskt.

Göra SD olagligt tror jag bli svårt. Däremot kan man nog försöka strypa alternastivmedias möjlighet att påverka och hoppas på att gammelmedia återgår i maktelitens famn och fortsätter hänga ut dissidenter som uttrycker fel åsikter. Någonstans kommer dock alltid verkligheten vinna så det är troligt att framför allt M och KD på lite sikt närmar sig SD i migrationspolitiken och slutligen regerar med aktivt stöd av SD. Då är det bye bye S för all framtid och Reinfeldts livsverk är avklarat.

Någonstans har jag också tänkt som du ang. Ryssland men jag vet inte hur jag ställer mig kring det om det blir allvar av det hela.

MP har blivit överkörda men de kan nog inte acceptera hur mycket som helst, tänker jag. I senaste YouGov låg de väl på 4,2%? Det roligaste i detta är att MP inte kan veta om de tappar stöd för att väljarna är förbannade för att de vikt ner sig för S i migrationsfrågorna eller för att de insett vilka galna extremister MP består av. MP vet således inte hur de ska bete sig för att vända trenden.
Citera
2016-02-02, 15:22
Medlem
Gnuling, ja vi är ens om att vi sitter närmast i en rävsax, och nytt och starkt styre behövs, ett styre som sätter svenska folket före MENA.
Fortsätter vi diskutera är jag rädd vi hamnar OT.
Citera
2016-02-02, 15:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Haha ja kanske det. Men hur ska han kunna ta sig ur? Att som statsminister avgå mitt under sin första mandatperiod innan man lyckats med egentligen någonting av det man lovade kan väl inte anses vara något annat än ett gigantiskt misslyckande?

En öppning kan komma om alliansen fäller regeringen, då kan Löfven avgå utan att utlysa extra val.
Citera
2016-02-02, 20:39
Medlem
Giant Squids avatar
Shrek Löfven, han ler så sällan, inte heller lyckas han se allvarlig ut, mer som nån som sålt smöret och tappat pengarna, alt, nån som blivit påkommen med fingrarna i syltburken, han ser ut som om han skäms och det ska han göra med rätta.
Citera
2016-02-02, 21:23
Medlem
Citat:

Tror Löfven tänker så här, innan MP håller kongress i juni kan jag inte göra något.

Efter deras kongress kan jag säkert hitta 100 andra olika anledningar att inte göra nåt!
Citera
2016-02-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Måste dock säga att från Stefan Löfvén kommer förvånansvärt lite åtgärder i praktiken. Det är uppenbart inte Stefan Löfvén som driver på någonting. Han verkar snarare vilja göra ingenting.

Om man bortser från den i praktiken verkningslösa id-kontrollen (att invandringstakten minskar beror på vintern och den är fortfarande mycket högre än tidigare år) så har inte Stefan Löfven gjort speciellt mycket för att förbereda Sverige inför våren 2016 då invandringstakten förväntas öka kraftigt igen.

Han är fortfarande till 99% fokuserad på att alla ska hjälpa till och att tillsätta ännu mer resurser.

Håller helt med dig. Jag nämnde detta beteende i ett tidigare inlägg. Sossarna kör kommunikationsstrategi all in. Så länge du kommunicerar bra saker behöver du inte göra ett skvatt.

Fungerar när det är lugnt och stabilt men krävs det handlingskraft är det livsfarligt.
Citera
2016-02-03, 19:48
Medlem
valleros avatar
Tror att Löfven för länge sedan aviserat att han inte vill fortsätta. Han är pinsamt otillräcklig och förstår det själv. Bakom kulisserna i sosseborgen så pågår en febril jakt på en ersättare - samt ett trovärdigt skäl till SLs förtida avgång (don't mention the opinion polls!).
En toppkandidat som snabbt seglat upp från ingenstans är Ygeman. En annan kandidat är Morgan J. Båda är kompetenta politiker med kontakter. Men de är dessvärre heterosexuella vita män... Inga näsringar eller tatueringar har de heller så det håller helt enkelt inte. Jämtin har en stark ställning, fast saknar tillstymmelse till karisma. Margot kan man fetglömma. Hon hade varit en katastrof ändå så ingen förlust där.
Nej, de har en del att fundera på inom partiet.
Senast redigerad av vallero 2016-02-03 kl. 19:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in