Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-23, 18:37
  #2509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Detta vansinne är bestämt och klubbat i vår regering. Försvarsministern vill ha nya.
Ja, detta är sant! Det är visst 97 st.
Jag rekommenderar dig att googla " skrota 97 JAS plan " så får du mycket att läsa och bli förbannad på.

OK, men det är iaf nya JAS plan vi köper och inte utländskt?
Citera
2016-10-23, 18:55
  #2510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
OK, men det är iaf nya JAS plan vi köper och inte utländskt?

Snarare skall vi själv tillverka nya plan med allt vad det kostar. + att det tar en massa år. Jag kan inbilla mig att vi behöver själv de vi har, nu i upprustningens tidevarv.

Är hela tilltaget sunt? Idiotiskt! Och chefen för hela samlingen står och spottar på det sundaste partiet .
Citera
2016-10-23, 21:17
  #2511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jämför Stefan Löfvéns beslut att inte avgå efter nästa val, även om S inte blir störst, med Trumps uttalande att han inte tänker acceptera valresultatet om han inte vinner. Diktatorfasoner?

Ja det har du rätt i men man kan ju också se till DÖ. Inte i något land som kallar sig demokrati på riktigt skulle DÖ ens kommit på tal.
Citera
2016-10-23, 21:24
  #2512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
Otrevligt hyckleri från svenska politiker.

Här åker Löfven till Saudierna och gullar samtidigt som han kräker galla över ISIS och Syrien etc
Saudi och ISIS delar mycket av religion och lagar.
Rysslands bombningar i syrien har "alla" synpunkter på men US-alliansens bombningar i Jemen som dräper lika många oskyldiga nämns knappt i media och skall absolut inte fördömas i FN.

Pervers propaganda i sverige numera tvi

Bra skrivet. Skulle även vilja tillägga att man inte behöver lämna Is territorium för att hitta USA:s motsvarighet till Aleppo. Vi har Mosul.

Vad gäller Löfven ska man inte nog överskatta hans intelligens. Steffe vet nog inte att Saudiarabien producerar terrorister.

Jag skäms som du är västvärldens moraliska förfall. Klimaxet på västvärldens dekadens för är Stefan Löfven.
Citera
2016-10-23, 22:15
  #2513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Ja det har du rätt i men man kan ju också se till DÖ. Inte i något land som kallar sig demokrati på riktigt skulle DÖ ens kommit på tal.

DÖ spydde jag galla över i all min vanmakt. Media bara tapporterade om det som vore det något fullt normalt. Ingen nämnde bildandet av en diktatur. Vi skulle vara bakbundna i ÅTTA år!
Jag var så frustrerad så jag håller på att få hjärnblödning ännu.

Värst är, att det pågår fortfarande, och risken är stor att han kan få dem till att fortsätta efter 2018. Jag litar inte ett skit på Löfvén. Han har förhandlat förr. AKB ger med sig vid fagra löften och småpartier har försvunnit.

Vi har en hel del kvar att uppleva med Stefan. Blir han stor man i hela EU och FN och utvecklar ännu mer hybris, anlägger han snart mustaschen under näsan.
Citera
2016-10-23, 23:11
  #2514
Medlem
Joe Blows avatar
Efter Saudiresan och hans uttalande där kan väl ingen längre tvivla på att om Löfven fötts ett par decennier tidigare hade det parti han nu företräder lobotomerat honom minst en gång.
Citera
2016-10-24, 00:08
  #2515
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Efter Saudiresan och hans uttalande där kan väl ingen längre tvivla på att om Löfven fötts ett par decennier tidigare hade det parti han nu företräder lobotomerat honom minst en gång.

Och steriliserat.
Finns det någon pålitlig undersökning som visar stödet/förtroende till svenska statsministrar i modern tid? Sen 70/80 talet kanske?
Jag kan inte minnas någon statsminister som varit så impopulär som herr löfven.
Citera
2016-10-24, 00:20
  #2516
Medlem
dark horses avatar
Det hela blir absurt av att politikerna har gjort “humanitär stormakt” till inrikespolitik, världens godaste land som ska vara global socialbyrå och humanitärt världssamvete.
Så var det inte förr, då var affärer affärer och utrikespolitik handlade om intressen och helst att dessa relationer skulle gynna Sverige och inte att framställa Sverige, primärt för de egna medborgarna, som nån jävla Moder Theresa.
Inte fan bad Palme, Erlander eller någon annan om ursäkt för att man besökte främmande länder av olika slag och försökte få relationer som var gynnsamma för Sverige.
Visst Svenska Freds och liknande gnällde en del men vem fan brydde sig om dem. Och våran MSN var i stort på samma linje inte hade man gjort affär av om Palme träffat Saudi höjdare, vilket han också gjorde.
Citera
2016-10-24, 01:35
  #2517
Medlem
RadioDDR1s avatar
Angående Löfvens besök till Saudi Arabien: Gör Sverige en kovändning nu när det gäller inställningen till Saudi Arabien för att hålla deras proxyarmé här i Sverige lugna? Funderade också på om det finns ett samband med att dela ut körkort, bostad, skuldavskrivningar och arbete till terrorsekten. Om staten blir livrädda när några Svenssons ryter till på Gotland, hur skraja är de då inte för IS?
Citera
2016-10-24, 08:31
  #2518
Medlem
Alltså, det här besöket i Saudiarabien, det är så många lager av dumhet att det svartnar för ögonen.

Löfven åker ner till Saudiarabien för att lugna relationerna och rulla ut röda mattan för Margot Wallström och Sveriges position i FNs säkerhetsråd. Sen ställer Löfven sig helt på tvärs mot den feministiska utrikespolitik som han påstår sig stå bakom, samt säljer ut all vett och sans och moral Sverige står för, bara för att ordna mer jobb till Sverige och Sveriges nysvenskar. Dessutom har han mage att under besöket påstå att det behövs för att Sverige är en av de stora givarna av humanitär hjälp, och då åker han alltså ner och pratar med de främsta företrädarna av de som stödjer terrorism, fanatism och islamism i regionen. Den humanitära stormakten åker alltså ner för att fjäska för den icke-humanitära stormakten.

Jag tycker Löfven kan stanna i Saudiarabien.
Citera
2016-10-24, 11:07
  #2519
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Alltså, det här besöket i Saudiarabien, det är så många lager av dumhet att det svartnar för ögonen.

Löfven åker ner till Saudiarabien för att lugna relationerna och rulla ut röda mattan för Margot Wallström och Sveriges position i FNs säkerhetsråd. Sen ställer Löfven sig helt på tvärs mot den feministiska utrikespolitik som han påstår sig stå bakom, samt säljer ut all vett och sans och moral Sverige står för, bara för att ordna mer jobb till Sverige och Sveriges nysvenskar. Dessutom har han mage att under besöket påstå att det behövs för att Sverige är en av de stora givarna av humanitär hjälp, och då åker han alltså ner och pratar med de främsta företrädarna av de som stödjer terrorism, fanatism och islamism i regionen. Den humanitära stormakten åker alltså ner för att fjäska för den icke-humanitära stormakten.

Jag tycker Löfven kan stanna i Saudiarabien.

Anmäld.
http://www.expressen.se/nyheter/lofv...ktatur-vagran/

Stefan Löfven vägrade att kalla Saudiarabien för en diktatur inför resan dit.

Nu anmäls han därför till riksdagens konstitutionsutskott av Liberalernas utrikespolitiska talesperson Birgitta Ohlsson.

"Utifrån den beskrivning som utrikesdepartementet ger av läget för de politiska och medborgerliga rättigheterna i Saudiarabien förefaller det svårbegripligt att regeringschefen inte vill beteckna Saudiarabien som diktatur", skriver hon.
Citera
2016-10-24, 11:27
  #2520
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Anmäld.
http://www.expressen.se/nyheter/lofv...ktatur-vagran/

Stefan Löfven vägrade att kalla Saudiarabien för en diktatur inför resan dit.

Nu anmäls han därför till riksdagens konstitutionsutskott av Liberalernas utrikespolitiska talesperson Birgitta Ohlsson.

"Utifrån den beskrivning som utrikesdepartementet ger av läget för de politiska och medborgerliga rättigheterna i Saudiarabien förefaller det svårbegripligt att regeringschefen inte vill beteckna Saudiarabien som diktatur", skriver hon.

Men vilket trams, ett slag i luften för att plocka billiga poäng. Vad ska KU göra för att SL inte vill kalla Saudi-Arabien för en diktatur?

Det man kan reagera på är den förbluffande oblyghet till storkapitalet som en förment "arbetarregering" här uppvisar. Med på resan finns Marcus Wallenberg, en av de båda huvudmännen för Sveriges mäktigaste finansfamilj och ordförande för SAAB som såklart hoppas på att få sälja vapensystem till Saudi-Arabien.

Man får nog gå tillbaka till hans namne, gamle Marcus "Dodde" Wallenberg för att hitta nåt liknande.
__________________
Senast redigerad av konstapel 2016-10-24 kl. 11:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback