2016-02-01, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horsedick.mpeg
Jag undrar vad som blir Löfvens reaktion till Merkels senaste utlåtande om hur alla ska tillbaka efter kriget är slut.

http://www.friatider.se/merkel-alla-ska-ka-hem-igen-n-r-krigen-r-ver

Tänker han nu istället låta alla komma hit eller avser han att ta samma linje? Hade vart ett smart sätt för karl att återigen suga av merkel samtidigt som han vinner tillbaka mängder med röster

Han kan nog inte göra särskilt mycket mer än vad han anser sig ha gjort utan att spräcka regeringen. Glöm inte att det är fascism att ha en kontrollerad invandring.
Citera
2016-02-01, 17:26
Medlem
Med tanke på Sveriges bästa, vore det bra om han följde efter Merkel. Det kan förhindra att de, som Tyskland utvisar, kommer hit i stället.
Detta beslut skulle ge S många procent.
Citera
2016-02-01, 18:03
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Med tanke på Sveriges bästa, vore det bra om han följde efter Merkel. Det kan förhindra att de, som Tyskland utvisar, kommer hit i stället.

Löfv*n och hans illaliktande gäng kommer förståss att fördömma Merkels förslag. Efter några månader med kaos och fördömmande kommer man att komma med liknande förslag själva. Inte för att man vill, utan för att man måste.
Citera
2016-02-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Löfv*n och hans illaliktande gäng kommer förståss att fördömma Merkels förslag. Efter några månader med kaos och fördömmande kommer man att komma med liknande förslag själva. Inte för att man vill, utan för att man måste.

Jag tror inte någon av hans S-gäng vågar yppa något mot honom, diktator, som han är. Det är det intrycket jag har fått av demokratin.
Citera
2016-02-01, 20:32
Medlem
hashs avatar
Citat:

Löfven är för dum för det, hans beslut är baserade på ogenomtänkta känsloargument, feminist som han är.

Jag är genuint orolig för Sveriges framtid med Löfven i förarsätet.
Citera
2016-02-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2

Samtidigt så tror jag inte han kommer gå emot europas mäktigaste kvinna - mannen är maktkåt så det heter duga. Att göra sig ovän med sin egentligen enda allierade i dagens klimat finns inte på kartan. Samtidigt visar det att Merkel inser att detta kommer vara hennes fall ifall hon inte ändrar sig illa kvick, visar väl hur maktkåt även hon är. Men vad vet jag, hade säkert inte vart bättre själv ifall jag satt i deras skor.

Antagligen så går han på merkels spår och samtidigt vinner tillbaka en jäkla massa röster utan att egentligen tappa ansikte. Enda som talar emot detta är väl MP och hur dom kommer gå i taket och då kan han glömma att regera med dom framöver - däremot kanske han lyckas få tillbaka nog mycket röster så han kommer upp i 40% iaf innan hösten om han nu bara trycker på gasen lite. men då ska det hända fort.
Detta är en bra beslut för stunden men samtidigt att leva under sosseregi är fan hemskt. Mår sällan dåligt men ni vet när man vaknar upp från en dåligt dröm och sen inser att fan det var inte en dröm utan att istället landsfadern Löfven är den som bestämmer över det man kallar hem.. det är fan värre än att vakna på ett bordell med en spruta i armen.

Eller - mest troligt enligt mig är att han fortsätter sig skitsnack och kör landet i botten så hårt det bara går för att lämna över det till moderaterna + sd i höst och sedan försvinna ur rampljuset för att komma tillbaka efter ett år och få massa snyftartiklar i Aftonbladet om hur han ville rädda alla oskyldiga barn och hur synd det nu är om han istället för att sedan sakta men säkert börja närvara som politisk expert på svt morgonsoffan.

Vad tror ni?
Citera
2016-02-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Löfven är för dum för det, hans beslut är baserade på ogenomtänkta känsloargument, feminist som han är.

Jag är genuint orolig för Sveriges framtid med Löfven i förarsätet.

Allvarligt, jag tror inte Löfven och hans gäng kommer att bli så gamla på tronen. Nu jäser det ute i landet bland Moderaterna. Tror att AKB måste ge sig innan detta året är slut. Tyvärr utan x-val.
Det verkar bli med SD. Om M-folket ute i riket får säga sitt.
Citera
2016-02-01, 23:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Allvarligt, jag tror inte Löfven och hans gäng kommer att bli så gamla på tronen. Nu jäser det ute i landet bland Moderaterna. Tror att AKB måste ge sig innan detta året är slut. Tyvärr utan x-val.
Det verkar bli med SD. Om M-folket ute i riket får säga sitt.

Nej om alliansen fäller regeringen vill knappast Löfven utlysa extra val, då kommer han gå till historien som den som sänkt S till den lägsta nivån någonsin. Han skulle i det läget förmodligen hellre vilja avgå som partiledare så kan han sedan komma undan med att opinionssiffror inte räknas på riktigt.
Citera
2016-02-02, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej om alliansen fäller regeringen vill knappast Löfven utlysa extra val, då kommer han gå till historien som den som sänkt S till den lägsta nivån någonsin. Han skulle i det läget förmodligen hellre vilja avgå som partiledare så kan han sedan komma undan med att opinionssiffror inte räknas på riktigt.

Enda chansen att han inte går till historien som den som sänkte S är ju om han lyckas vända trenden innan valet 2018. Det finns enligt mig ingenting som tyder på det. Dock är det inte allt säkert att Löfven och hans gäng fattar det så det är mycket möjligt att du har rätt.

Det S borde göra är att låta Löfven avgå och sen få Alliansen att ta över. Sen ägnar man de drygt 2,5 år som är kvar åt att rensa ut alla galningar i partiet som Sahlin, Jämtin osv. och bedriva en klassisk socialdemokratisk opposition.

Jag tror att Sossarna fortfarande tror att de kan vända denna trend i valrörelsen 2018 genom att gapa om EU:s lägsta arbetslöshet 2024 (denna gång), återställa RUT, sänka bensinskatten igen osv. osv.
Citera
2016-02-02, 11:04
Medlem
Svenne-i-Banan och gnuling, det är tydligen mycket som kan ske med Sveriges regim utan att svenska folket har något att säga till om.

Tar Löfvén lärdom av Merkel kan de komma långt. Nu när de har tagit bort en gräns i sjukförsäkringen hjälper det för många. Börjar de sedan tala om bidragsrestriktioner för hitkomna och de får fart på utvisningarna har han årorna i sin hand.
M och Alliansen hinner nog ta över med SD innan Löfvén hinner med det jag beskrev.
Citera
2016-02-02, 11:53
Medlem
Citat:
Svenne-i-Banan och gnuling, det är tydligen mycket som kan ske med Sveriges regim utan att svenska folket har något att säga till om.

Tar Löfvén lärdom av Merkel kan de komma långt. Nu när de har tagit bort en gräns i sjukförsäkringen hjälper det för många. Börjar de sedan tala om bidragsrestriktioner för hitkomna och de får fart på utvisningarna har han årorna i sin hand.
M och Alliansen hinner nog ta över med SD innan Löfvén hinner med det jag beskrev.

Ja det är sannerligen mycket som kan ske utan att folket får säga sitt

Tänk dock på att MP sitter i regeringen. De kan nog inte ge efter särskilt mycket mer...

Jag tror för övrigt att de åtgärder som krävs för att få bukt på Sveriges annalkande migrationskatastrof är så drastiska att knappt ens SD skulle kunna genomföra dem. Många av åtgärderna tar dessutom väldigt lång tid. Man måste liksom vända på snart 50 års vänsterextrem indoktrinering. Ska man vara krass kring asylskäl ska flera hundratusen människor utvisas. Om vi ponerar att det är 400 000 som ska utvisas så skulle det med Sveriges normala utvisningstakt ta 100 år att genomföra, och då har vi fortfarande ett stort inflöde än idag. Hur ska man röja upp radikaliseringen i moskéerna i förorterna? Gör polisen ett litet övertramp blir det upplopp, livligt påhejat av vänsterorganisationer. Strypa bidrag kommer man säkert att göra men då kommer man få barrikadera vartenda socialtjänstkontor i hela landet för då jäklar smäller det.

Så för att återknyta till ämnet så kommer det bli så dåligt i Sverige att endast det parti som inte varit med och förstört landet kommer öka i nästa val.
Citera
2016-02-02, 13:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Enda chansen att han inte går till historien som den som sänkte S är ju om han lyckas vända trenden innan valet 2018. Det finns enligt mig ingenting som tyder på det. Dock är det inte allt säkert att Löfven och hans gäng fattar det så det är mycket möjligt att du har rätt.

Det S borde göra är att låta Löfven avgå och sen få Alliansen att ta över. Sen ägnar man de drygt 2,5 år som är kvar åt att rensa ut alla galningar i partiet som Sahlin, Jämtin osv. och bedriva en klassisk socialdemokratisk opposition.

Jag tror att Sossarna fortfarande tror att de kan vända denna trend i valrörelsen 2018 genom att gapa om EU:s lägsta arbetslöshet 2024 (denna gång), återställa RUT, sänka bensinskatten igen osv. osv.

Hans inställning har varit att det bara är val som räknas och om han ser till att inte vara partiledare nästa val så kan han fortsätta att låtsas det.

Därför tror inte jag hann skulle kräva extra val om alliansen gäller regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in