Citat:
Ursprungligen postat av
LeifD2
Löfv*n och hans illaliktande gäng kommer förståss att fördömma Merkels förslag. Efter några månader med kaos och fördömmande kommer man att komma med liknande förslag själva. Inte för att man vill, utan för att man måste.
Samtidigt så tror jag inte han kommer gå emot europas mäktigaste kvinna - mannen är maktkåt så det heter duga. Att göra sig ovän med sin egentligen enda allierade i dagens klimat finns inte på kartan. Samtidigt visar det att Merkel inser att detta kommer vara hennes fall ifall hon inte ändrar sig illa kvick, visar väl hur maktkåt även hon är. Men vad vet jag, hade säkert inte vart bättre själv ifall jag satt i deras skor.
Antagligen så går han på merkels spår och samtidigt vinner tillbaka en jäkla massa röster utan att egentligen tappa ansikte. Enda som talar emot detta är väl MP och hur dom kommer gå i taket och då kan han glömma att regera med dom framöver - däremot kanske han lyckas få tillbaka nog mycket röster så han kommer upp i 40% iaf innan hösten om han nu bara trycker på gasen lite. men då ska det hända fort.
Detta är en bra beslut för stunden men samtidigt att leva under sosseregi är fan hemskt. Mår sällan dåligt men ni vet när man vaknar upp från en dåligt dröm och sen inser att fan det var inte en dröm utan att istället landsfadern Löfven är den som bestämmer över det man kallar hem.. det är fan värre än att vakna på ett bordell med en spruta i armen.
Eller - mest troligt enligt mig är att han fortsätter sig skitsnack och kör landet i botten så hårt det bara går för att lämna över det till moderaterna + sd i höst och sedan försvinna ur rampljuset för att komma tillbaka efter ett år och få massa snyftartiklar i Aftonbladet om hur han ville rädda alla oskyldiga barn och hur synd det nu är om han istället för att sedan sakta men säkert börja närvara som politisk expert på svt morgonsoffan.
Vad tror ni?