Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2016-02-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Convinceme
Det enda jag får upp av att klicka på den länken är en relativt fruktansvärd mode-tumbler....

En länk till pdf eller jpg eller ngt vore nice. Eller till en post här på forumwt som citerat i fulltext. Vadsomhelst.

Länken har postats flera gånger och är det den nedan som du provat så fungerar den fortfarande utmärkt. Du borde kanske kolla med en annan webläsare?

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Åtal har naturligtvis inte delgivits. Han är alltså inte åtalad trots att Sverige stred för "charged" för att få Englands HD att godkänna EAWn. Han är ju inte ens delgiven misstanke, eftersom Ny hävdar att inget inledande förhör hållits, trots att Finné hörde honom.

Efter "dngate" och kod 291, så får du ingen officiellare nyhetskälla än det här:

Troligt MLA mellan Sverige och Ecuador

Så, nu ligger bevisbördan hos dig, hur ska svenska åklagarmyndigheten ta sig ur det här?
Citera
2016-02-01, 22:10
Medlem
kurrekottes avatar
För den som önskar ta del av Mariannes ansökningar så är det otur att hon anser att hennes ansökningar behöver vara sekretessbelagda, inte bara för att skydda "offer" och utredning utan även för att hindra allmänhet och media från att veta när saker är planerade att ske.

Den saken framgår med all tydlighet under punkt 9 i den ansökan som skrevs under 2015-05-29
Citera
2016-02-01, 22:11
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
ÅKM har gjort om sin hemsida. Någon förbättring av innehåller kan inte skönjas.

Är det inte dags att skriva något om förhandlingarna med Ecuador ?

Noteras kan att de återigen ändrat i kronologin. Alltså inte bara lagt till utan ändrat. Nu har det försvunnit detaljer och det senaste som står är:

Varför har man till exempel tagit bort det som stod om avtalet med Ecuador ?

Fan tro't.

Japp, och nu funkar sökfunktionen igen - såklart finns det bara ett fåtal träffar kring historiken kvar i sökresultatet.
Citera
2016-02-01, 22:15
Medlem
wtfuks avatar
Wow, anonymare och Convincarne

När ni får ut alla dokument kommer jag kanske pudla,

Men tråden kommer att.. vända? Allt är ju Ecuadors fel....

edit ps vilka jävla muppar ni är.
Senast redigerad av wtfuk 2016-02-01 kl. 22:19.
Citera
2016-02-01, 22:18
Medlem
probe53s avatar
Ny aktivitet i tråden - är det regeringsskiftesutifallattförstärkningar måntro.
Trådens koncensus är klar för var och en som hängt med mer än stundtals - senaste trollpost är oftast inte korrekt.

Det är intressant att ingen information om läget kommit ut från svenskt håll ännu. Det är nog en sorts limbo f.t.

Förr eller senare måste något uttalas officiellt av ÅM eller departement.
Citera
2016-02-01, 22:21
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
För den som önskar ta del av Mariannes ansökningar så är det otur att hon anser att hennes ansökningar behöver vara sekretessbelagda, inte bara för att skydda "offer" och utredning utan även för att hindra allmänhet och media från att veta när saker är planerade att ske.

Den saken framgår med all tydlighet under punkt 9 i den ansökan som skrevs under 2015-05-29

Det som skrivs under punkt 9 är fullt rimliga krav som är väl motiverade. Om du läser texten du själv länkar till så framgår det tydligt att syftet med att undanhålla tidpunkter för aktiviteter är för att kunna genomföra dessa utan störningar, alltså för att komma framåt med nödvändiga åtgärder. Man får då acceptera att allmänheten får reda på detta i efterhand, vilket är något helt normalt när förundersökningssekretess råder.
Citera
2016-02-01, 22:23
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Det som skrivs under punkt 9 är fullt rimliga krav som är väl motiverade.

Jag vet att jag inte borde svara. men den skrivelse som du hänvisar till underkände Ecuador. Så nu får Ny prova igen. Med det avtal som Sverige har ingått.
Citera
2016-02-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Det kanske går att få ut mer information om man kontaktar ÅM? Kan vara värt att prova. Åtminstone avtalet borde man väl kunna få ut. Men det är antagligen skrivet på ett ganska generellt sätt och med lämpliga förbehåll som möjliggör vidare obstruktion från Ecuadors sida.

Du har ju fått det länkat flera gånger ska det vara så svårt att läsa?
Du antar utan någon som helst grund att avtalet skulle vara gjort så att Ecuador kan obstruera. Du har hittills aldrig kunnat visa att så är fallet, däremot så har du fått motsatsen visad för dig ett flertal gånger. Dvs att Sverige Obstruerar. Varför skulle Sverige skriva ett avtal med förbehåll för att Ecuador ska kunna obstruera? Faller på sin egen orimlighet.

Din metod för att argumentera ser ofta ut så här. Påstå något som du inte har den minsta faktagrund för. Upprepa några 10-tals gånger. Påstå sedan att du aldrig har påstått det du skrivet. Se sedan till att påstå det du tidigare påstod (och som du nekat till) i en ny omgång upprepningar. Ditt beteende påminner väldigt mycket om en psykopats. Du ljuger, du ljuger och ljuger ända tills du är helt överbevisad och sedan påstår du att du aldrig uttalat lögnerna. Sedan väntar du ett tag för att sedan börja med samma typ av lögner igen.

Allt tyder på att Ecuador vill följa internationell praxis eller samma praxis som finns mellan europeiska länder och som är i linje med avtalet. Allt tyder på att ÅKM inte vill följa praxis utan man vill köra egna hittepå regler som man vill att alla andra ska anpassa sig efter.
Citera
2016-02-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte

Det är ju svenskt rättsväsende i ett nötskal att allt skall vara så jävla hysch hysch. In absurdum.

Det är å andra sidan svårt att se vad Ecuador rimligen skulle ha för invändningar mot den ansökan. Om man nu faktiskt är intresserad av att förhör och delgivning skall kunna ske.

Vad gäller avtalsdokumentet kommer jag inte åt det varken via chrome android eller samsungs inbyggda webläsare (inte ens i desktop mode). Aja. Får kika på det senare antar jag. Nice att den inte var död som jag trodde.
Senast redigerad av Convinceme 2016-02-01 kl. 22:34.
Citera
2016-02-01, 22:36
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guaponi
Du har ju fått det länkat flera gånger ska det vara så svårt att läsa?
Du antar utan någon som helst grund att avtalet skulle vara gjort så att Ecuador kan obstruera. Du har hittills aldrig kunnat visa att så är fallet, däremot så har du fått motsatsen visad för dig ett flertal gånger. Dvs att Sverige Obstruerar. Varför skulle Sverige skriva ett avtal med förbehåll för att Ecuador ska kunna obstruera? Faller på sin egen orimlighet.

Jag vet inte om det är värt att kommentera din halmgubbe men jag skrev faktiskt inte att Sverige skrivit ett avtal med förbehåll för att Ecuador ska kunna obstruera, bara att det kan finnas förbehåll som möjliggör detta, vilket är en stor skillnad.
Citera
2016-02-01, 22:49
Medlem
Någon som vet varför EU avtalet hänvisades till i förfrågan 20150529?

Ifall det av ngn anledning perifiert gäller så krävs det att det tas upp på ministernivå för att delgivning skall kunna ges om der inte är brådskande. Vilket kan förklara varför man väntade så länge (tills det var just brådskande). Jag känner dock inte till varför det avtalet är relevant. Ngn annan?
Citera
2016-02-01, 23:01
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Convinceme
Någon som vet varför EU avtalet hänvisades till i förfrågan 20150529?

Ifall det av ngn anledning perifiert gäller så krävs det att det tas upp på ministernivå för att delgivning skall kunna ges om der inte är brådskande. Vilket kan förklara varför man väntade så länge (tills det var just brådskande). Jag känner dock inte till varför det avtalet är relevant. Ngn annan?

Tuscana?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in