2016-01-31, 11:03
Medlem
Men herregud, sluta få det att låta som om hela grejen var organiserad och styrt av grabbar. Ja, ett fåtal var med, säkert från samtliga STHLMs ligor, det är inget nytt. Men verkligen inte i den utsträckningen som hundarna i Nordfront vill få det till.
Vet ni/de ens hur topp skiktet i Stockholms ligorna ser ut? De som har någorlunda koll vet exempelvis att några utav topp grabbarna i FB är svarta som natten. Dra era egna slutsatser av det-

Nordfront och dess livrädda bihang, som aldrig vågar göra någonting själva, har ju suttit och runkat till tanken på att grabbar ska blanda sig i "kampen" i åratal. Och nu försöker man famla efter halmstrån och som vanligt köper begåvningsreserven på flashback allt som skrivs på nätet.
Skjut er själva.
Senast redigerad av Herrsnopplunds 2016-01-31 kl. 11:06.
Citera
2016-01-31, 11:40
Medlem
Schlaktarnns avatar
Mycket trevlig läsning att se att firmorna kan mobilisera tillsammans mot ondskan. Hoppas detta blir allt vanligare och mindre slagsmål mot varandra. Det finns större fiender i landet än rivalitet mellan svenskar. Det är ett nytt Sverige och vi måste stå upp tillsammans!
Citera
2016-01-31, 11:49
Medlem
Forever Winters avatar
Jag antar att de grabbar som var med kommer få svara på en del frågor. Har inte firmorna (FB i synnerhet) gått ut med att dom är opolitiska?
Citera
2016-01-31, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Jag antar att de grabbar som var med kommer få svara på en del frågor. Har inte firmorna (FB i synnerhet) gått ut med att dom är opolitiska?

Ser inget politiskt i att man går ut och markerar på gatorna att man kommer ta lagen i egna händer om inte polisen gör det.
Går ju jävligt bra att smälla på oss runt arenorna, men att plocka in 25-åriga ensamkommande eller gatubarn dom är tabu.
Om man ändå vill se det som politiskt så kan man göra det i varenda situation.
Citera
2016-01-31, 13:14
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Nu är jag inte grabb, men som jag förstått det tar firmorna som helhet avstånd från politik, det betyder däremot inte att medlemmarna inte kan vara politiska. Några jag känner som var aktiva på scenen för ett par år sen var aktiva i olika politiska aktioner samtidigt. Finns ju både höger- och vänsterfolk i firmorna, vad de gör privat är upp till dem själva som jag fattat det.
Citera
2016-01-31, 14:40
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Nu är jag inte grabb, men som jag förstått det tar firmorna som helhet avstånd från politik, det betyder däremot inte att medlemmarna inte kan vara politiska. Några jag känner som var aktiva på scenen för ett par år sen var aktiva i olika politiska aktioner samtidigt. Finns ju både höger- och vänsterfolk i firmorna, vad de gör privat är upp till dem själva som jag fattat det.
Visst är det så. Men nu nämns ju DFG och FB friskt i etern, och kopplas även samman med NMR. Vill man komma ut ur det här med "hedern" i behåll så antar jag att firmorna lär komma med någon form av damage control.
Citera
2016-01-31, 15:09
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Var han med och körde?
Nope. Han är bajen och var väl därför han dementerade i första läget. Han hade fel och jag gick ut med fel info, dåligt av mig!
Citera
2016-01-31, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront

Det stämmer men det verkar onekligen som dom gått ifrån detta nu. Det är utpekat FB och DFG på plats och även om inte flygbladet är underskrivet med deras namn så är det allmänt vedertaget att det är firmorna som blivit politiska slagträn för SD.

Måste vara några arga grundare som nu ser det dom lämnat efter sig rasa samman.
Citera
2016-01-31, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Det stämmer men det verkar onekligen som dom gått ifrån detta nu. Det är utpekat FB och DFG på plats och även om inte flygbladet är underskrivet med deras namn så är det allmänt vedertaget att det är firmorna som blivit politiska slagträn för SD.

Måste vara några arga grundare som nu ser det dom lämnat efter sig rasa samman.

Bara för att det finns personer som kan kännas igen i DFG och Fb så betyder det väl inte att dom är där i egenskap av fotbollsupporter eller för att representera sitt lag, eller hur?
Hur kan du koppla ihop detta med SD (som är ett politiskt parti)? Det har fan brunnit rejält för endel av er vänsterpack.
Citera
2016-01-31, 17:48
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Visst är det så. Men nu nämns ju DFG och FB friskt i etern, och kopplas även samman med NMR. Vill man komma ut ur det här med "hedern" i behåll så antar jag att firmorna lär komma med någon form av damage control.
Varfor skulle dom det? Inget ar gjort i nagon firmas namn, detta har ju ingenting med "scenen" i ovrigt att gora? Eller har jag fatt nagot om bakfoten.
Citera
2016-01-31, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Bara för att det finns personer som kan kännas igen i DFG och Fb så betyder det väl inte att dom är där i egenskap av fotbollsupporter eller för att representera sitt lag, eller hur?
Hur kan du koppla ihop detta med SD (som är ett politiskt parti)? Det har fan brunnit rejält för endel av er vänsterpack.

Det vore väl märkligt om det inte blandades ihop när två firmor går samman och slåss i politikens namn. Är du dum på riktigt?
Citera
2016-01-31, 18:11
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Varfor skulle dom det? Inget ar gjort i nagon firmas namn, detta har ju ingenting med "scenen" i ovrigt att gora? Eller har jag fatt nagot om bakfoten.
Det har cirkulerat bilder där deltagare har djurgårdsattiraljer på sig, kanske är det vad vissa förvirrade element kokar soppa på?

Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Det vore väl märkligt om det inte blandades ihop när två firmor går samman och slåss i politikens namn. Är du dum på riktigt?
Kan man enbart vara en sak här i livet? Huligan eller pappa, brorsa eller son, svensk eller syrian osv. Det ena utesluter väl inte det andra, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in