2014-05-13, 12:37
Medlem
Det finns en Thairestaurang på Malmskillnadsgatan som har en skylt vid kassan att de gärna tar emot växel. Jag gick dit med 1 600:- för nån månad sen och efter fem minuters räkning i kassan fick jag trevliga sedlar tillbaka.

Alla glada och nöjda!
Citera
2014-05-16, 14:53
Medlem
gudterrans avatar
Kan löna sig att kolla med kunddiskar i större matvaruaffärer om dom har myntrör och om man kan växla där utan kostnad...
Citera
2015-02-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O-Lycklig
För, åtminstone, över ett år sedan hade Dagslivs - Fridhemsplan en mynträknare som jag vill minnas tog typ 2% av de räknade mynten som kostnad för tjänsten... Om det fortfarande är aktuellt låter jag vara osagt.
Vet du hur det ligger till nu?

Citat:
Ursprungligen postat av jasmin85
SEB har ett kontor på hörnet Sveavägen/Hamngatan..dom har växelautomater för mynt.
Enligt nedanstående citat så ska det inte finnas kvar. Vet du något som bankomat.se inte vet?

Citat:
Ursprungligen postat av getz
http://bankomat.se/privat-2/hitta-automater/

Ingen i hela Stockholms län enligt den där...

Citat:
Ursprungligen postat av badis
Bor du nara gamla stans tunnelbanestation sa har matbutiken dar, Munkbrohallen en vaxlingsmaskin for kunder.

/B
Tack för tipset. Ska kolla där.

Citat:
Ursprungligen postat av Walle99
Det finns en Thairestaurang på Malmskillnadsgatan som har en skylt vid kassan att de gärna tar emot växel. Jag gick dit med 1 600:- för nån månad sen och efter fem minuters räkning i kassan fick jag trevliga sedlar tillbaka.

Alla glada och nöjda!
Har du lust att ge nummer på Malmskillnadsgatan, om du kommer ihåg?
Citera
2015-02-12, 20:59
Medlem
O-Lyckligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekrofascist
Vet du hur det ligger till nu?

Sorry vännen, inte den blekaste...
Citera
2015-02-12, 22:10
Medlem
Vad jag menar med att bumpa den här tråden är ju att kolla om någon känner till något ställe i Stockholm (helst centralt eller söder om) där man kan växla in en mängd mynt (runt 320 enkronor och sedan 160 som femmor och resten 10r)?
Citera
2015-02-12, 22:15
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekrofascist
Vad jag menar med att bumpa den här tråden är ju att kolla om någon känner till något ställe i Stockholm (helst centralt eller söder om) där man kan växla in en mängd mynt (runt 320 enkronor och sedan 160 som femmor och resten 10r)?

Är det inte bara att höra med en vanlig matbutik? Mitt Hemköp har har satt upp lappar vid kassorna att dom gärna tar emot mynt att växlas in. Har varit dit med ett par tusen i enkronor, dom blir glada och jag får ett kuvert med sedlar och slipper betala någon avgift.
Citera
2015-02-12, 23:04
Medlem
GR8s avatar
Varenda bensinmack i hela Sverige behöver mynt.

Lägg de färdigräknade mynten i fryspåsar eller rör, alla valörer för sig, blanda naturligtvis inte.
Lägg en lapp i varje påse med summan i den påsen.

Se till att slutsumman är Jämn "sedelvalör" så du summan blir 20jämn, 50 lappar behåller dom gärna.
Ex 140 istället för 170.

Ju mer jobb du gör hemma, ju smidigare för dig och mackpersonalen.
Var smidig, så är du välkommen åter.

Win Win
Citera
2015-02-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Är det inte bara att höra med en vanlig matbutik? Mitt Hemköp har har satt upp lappar vid kassorna att dom gärna tar emot mynt att växlas in. Har varit dit med ett par tusen i enkronor, dom blir glada och jag får ett kuvert med sedlar och slipper betala någon avgift.
Jag har testat med typ 2 mataffärer, 3 pressbyrån och ...

Citat:
Ursprungligen postat av GR8
Varenda bensinmack i hela Sverige behöver mynt.

Lägg de färdigräknade mynten i fryspåsar eller rör, alla valörer för sig, blanda naturligtvis inte.
Lägg en lapp i varje påse med summan i den påsen.

Se till att slutsumman är Jämn "sedelvalör" så du summan blir 20jämn, 50 lappar behåller dom gärna.
Ex 140 istället för 170.

Ju mer jobb du gör hemma, ju smidigare för dig och mackpersonalen.
Var smidig, så är du välkommen åter.

Win Win

... en 7-11 som var en bensinmack.

Får testa en annan bensinmack imorgon.
Citera
2015-02-12, 23:42
Medlem
Elementarts avatar
Jag har för mig Ica Maxi har såna växlingsmaskiner nuförtiden.
Citera
2015-02-13, 11:59
Medlem
Efter att jag själv la ut denna fråga i December så fick jag snabbt en rad svar liknande dessa som finns här.

Det enda vettiga svaret är att om du har en stor mängd mynt som du vill växla in utan avgift och större arbete så går du bara till närmsta kiosk eller närbutik eller större matvaruaffär o växlar med dom.

Du slipper avgifter och det gör även dom och deras avgifter för att växla är så pass stora så dom välkomnar privatpersoner som växlar direkt med dom.

Lycka till!!
Citera
2015-05-29, 20:51
Medlem
brutalares avatar
Finns det någon växelautomat i Stockholm där man kan FÅ tiokronorsmynt? För att använda i spelautomater och liknande.
Citera
2016-01-30, 20:46
Medlem
Bump.

Någon som vet om det finns automat utan avgift, eller kan ge exempel på exakt vilken butik som erbjuder att växla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in