• 2
  • 3
2016-01-30, 21:02
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skierfe
Bump.

Någon som vet om det finns automat utan avgift, eller kan ge exempel på exakt vilken butik som erbjuder att växla?

Ica maxi i solna tex. Men då är det en "eller en exakt butik", inte avgiftsfri.

Står vid kiosken utanfönför själva butiken. Utanför kassorna. Du fattar.
Citera
2016-03-28, 10:11
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badis
Bor du nara gamla stans tunnelbanestation sa har matbutiken dar, Munkbrohallen en vaxlingsmaskin for kunder.

/B
Lyfter denna igen, jag har själv begagnat denna manick på exakt detta ställe.

Visserligen för att de tog 10% i avgift, men det var ett lågt pris att betala för att slippa omaket med att lägga mynten i rör etc, dessutom gick det alldeles utmärkt att få ut det som cash när jag var klar.
Citera
2016-04-11, 16:10
Medlem
Var förbi Daglivs vid fridhemsplan idag och de tar en "liten" avgift 12% för växling av mynt. Vad jag känner mig gammal men Gud vilket rån.
Citera
2016-10-31, 17:45
Medlem
Servigins avatar
Bump! Har ca 700 i myntrullar och lika mycket till löst. Var kan jag lösa in det till bästa kurs i Stockholm? Finns det ens några automater där man bara kan lägga i lösa mynt?
Citera
2016-11-18, 17:31
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Bump! Har ca 700 i myntrullar och lika mycket till löst. Var kan jag lösa in det till bästa kurs i Stockholm? Finns det ens några automater där man bara kan lägga i lösa mynt?
Är myntrullarna preppade såtillvida att de innehåller de belopp det står på dem kan du med fördel knalla till nåt av bankkontoren som har cashhantering, rimligtvis bör du ju gå till din egen bank isf, då borde du kunna sätta in dessa mynt där utan avgift på ditt eget konto.

"lösöret" kan du, om du liksom jag inte vill mekka med rör slanta in på Nybrohallen i gamla stan (ligger precis vid tunnelbanan) enligt inlägg (FB) En gång för alla - växla mynt i Stockholm?, visserligen för att de tar 10% i avgift, men det kanske det är värt?
Citera
2016-11-18, 20:10
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Är myntrullarna preppade såtillvida att de innehåller de belopp det står på dem kan du med fördel knalla till nåt av bankkontoren som har cashhantering, rimligtvis bör du ju gå till din egen bank isf, då borde du kunna sätta in dessa mynt där utan avgift på ditt eget konto.

"lösöret" kan du, om du liksom jag inte vill mekka med rör slanta in på Nybrohallen i gamla stan (ligger precis vid tunnelbanan) enligt inlägg (FB) En gång för alla - växla mynt i Stockholm?, visserligen för att de tar 10% i avgift, men det kanske det är värt?

Var faktiskt in på Handelsbanken och växlade imorse. De tog 50 kronor plus 7% men bättre det än att de ska skräpa i en burk hemma. Kom in direkt på kontot också.
Citera
2016-11-22, 23:35
Medlem
Hat Molesters avatar
Själv brukar jag mata en Vegasmaskin med mina mynt och skriva ut värdebevis direkt. Det går snabbare än man tror.
Citera
2016-11-29, 21:42
Medlem
Bkittys avatar
Nån som vet om växlingsautomaten på Ica maxi i Botkyrka finns kvar?
Citera
2016-11-30, 17:42
Medlem
Nej! Den togs bort för typ ett år sedan. Men jag frågade tjejen i förbutiken och fick 2 myntrör att sätta mina 100 enkronor i, som hon sedan växlade till hundring. Inga som helst garantier att de går med på det nu dock!

Citat:
Ursprungligen postat av Bkitty
Nån som vet om växlingsautomaten på Ica maxi i Botkyrka finns kvar?
Citera
2016-11-30, 21:57
Medlem
Bkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloggmastarn
Nej! Den togs bort för typ ett år sedan. Men jag frågade tjejen i förbutiken och fick 2 myntrör att sätta mina 100 enkronor i, som hon sedan växlade till hundring. Inga som helst garantier att de går med på det nu dock!
Fasen! Men tack för svar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in