• 1
  • 2
2014-05-08, 22:46
Medlem
Hebrs avatar
Mina damer och herrar. Efter febrilt googlande och sökande så har jag kommit fram till att nästintill ingen site kan svara på den simpla jävla frågan huruvida man kan växla mynt i stockholm eller inte.

Jag besitter en jävla massa mynt som jag i dessa tider gärna skulle vilja växla in, men eftersom att jag har så svårt att hitta information om ämnet så väljer jag att starta ÄNNU som precis så många andra i min sits.

Värt att notera är att jag bor i Stockholms innerstad, så några tips om växelautomater i huddinge eller haninge behöver inte ignoreras, men heller inte prioriteras.

Väldigt tacksam för hjälp.
Citera
2014-05-08, 22:52
Medlem
Går ju på banker för det mesta dom har dock rätt hög inväxlings procent på pengarna som dom tar för sig av vissa affärer typ större ica maxi oså kan ha mynt automater också fast med lägre procent sats än bankern
Citera
2014-05-08, 22:54
Medlem
mynt rör kanske
Citera
2014-05-08, 23:12
Medlem
O-Lyckligs avatar
För, åtminstone, över ett år sedan hade Dagslivs - Fridhemsplan en mynträknare som jag vill minnas tog typ 2% av de räknade mynten som kostnad för tjänsten... Om det fortfarande är aktuellt låter jag vara osagt.
Citera
2014-05-09, 00:13
Medlem
SEB har ett kontor på hörnet Sveavägen/Hamngatan..dom har växelautomater för mynt.
Citera
2014-05-09, 00:19
Medlem
http://bankomat.se/privat-2/hitta-automater/
Citera
2014-05-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Mina damer och herrar. Efter febrilt googlande och sökande så har jag kommit fram till att nästintill ingen site kan svara på den simpla jävla frågan huruvida man kan växla mynt i stockholm eller inte.

Jag besitter en jävla massa mynt som jag i dessa tider gärna skulle vilja växla in, men eftersom att jag har så svårt att hitta information om ämnet så väljer jag att starta ÄNNU som precis så många andra i min sits.

Värt att notera är att jag bor i Stockholms innerstad, så några tips om växelautomater i huddinge eller haninge behöver inte ignoreras, men heller inte prioriteras.

Gå igenom dina mynt först. Alla enkronor innan -68 innehåller silver och är värda ungefär 11:-. Dessa kan du sälja till någon samlare och tjäna lite extra på dina mynt. Annars är det myntrör (kostar några kronor per rör) eller swedbank som gäller.

Har du ett swedbankkonto så ska det finnas en insättningsautomat på deras kontor i Haninge där du kan peta i dina mynt.

Annars kan du väl börja betala med mynt i kassan när du handlar. Men snälla undvik rusningen kvällstid och innan stängning så slipper du störa oss andra .
Citera
2014-05-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr

Bor du nara gamla stans tunnelbanestation sa har matbutiken dar, Munkbrohallen en vaxlingsmaskin for kunder.

/B
Citera
2014-05-09, 07:58
Medlem
Kasperskys avatar
För det första så måste du räkna pengarna. Sen kan du stoppa dina pengar i en insättningsautomat, eller besöka din banks kontor. Men då gäller det att dem har kontanthantering om dem ska sätta in dina pengar. Hittar du ingen insättningsautomat eller något kontor med kontanthantering så kan man sätta in pengar på Direkten! butikerna. Dock så tillkommer en avgift.
Citera
2014-05-09, 08:31
Medlem
Det är väl bara att hämta rör på banken som du sedan fyller med de olika mynten, då slipper du sitta och räkna skiten också.
Citera
2014-05-09, 15:15
Medlem
Minfäldts avatar
ICA Maxi i Solna har mynträknare i förbutiken. Annars myntrör men det är fan värt avgiften i nån butik för att slippa det om det är mängder.
Citera
2014-05-09, 17:03
Medlem
luckylucazs avatar
Hur många mynt, och vilken valör, talar vi om? Ett par tusen är ju inte omöjligt att helt enkelt handla upp (betala i butiker o dyl).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in