• 1
  • 2
2016-01-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M5power-
Nix det r det jag inte fr Utan den startar bara upp som vanligt igen..
Gr det alltid s eller har du haft andra fel ocks nr du frskt?

EXAKT hur du vet att Win 7 skivan funkar och EXAKT vad menar du att den startar upp i datorn?

Mnga har psttt att skivor funkat mm men nr vi bett om detaljer har det visat sig att dom gjort felet fel.
Citera
2016-01-30, 19:06
Medlem
BRB 15min.

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Prova med andra usb`n. Jag har 8st och den ena datorn tar alla medans den andra tar 3.

Om boot ordningen r satt till automatisk s stng av det och gr det manuellt och stt det till usb.

Gr uppstarten frn usb`t internt i Windows via terstllningskonsolen.

Ok ska koppla in 5st med samma ISO fil och se vad som hnder, kan visa bild p vad som str. Frst var det ett helvete att ens kunna komma t BIOS..
Str ngot konstigt nr man ska selecta vad den ska boot:a ifrn. Vad menar du med uppstart frn usb't intern i windows via terstllningskonsolen?
( Det lter som ngot som skulle funka!! )

Tusen tack fr all hjlp jag fr hr, helt underbara!

Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Gr det alltid s eller har du haft andra fel ocks nr du frskt?

EXAKT hur du vet att Win 7 skivan funkar och EXAKT vad menar du att den startar upp i datorn?

Mnga har psttt att skivor funkat mm men nr vi bett om detaljer har det visat sig att dom gjort felet fel.

Har aldrig tidigare frskt p denna laptop, men brjar trttna p deras jvla program som medfljer nr man terstller datorn.
Fr att jag installerade precis Windows med DEN skivan, hehe r inte s amatrmssig Men skivan r det inget fel p. Och p USB:N ligger ISO fil,
som jag stller in i bios att den ska boota frn.

Tusen tack fr all hjlp jag fr hr, helt underbara!
Citera
2016-01-30, 19:16
Medlem
1FFs avatar
Info om terstllning - http://windows.microsoft.com/sv-se/w...fresh-reset-pc - leta efter avancerade alternativ eller liknande i "terstllning" - som ger dig mjligheten att starta ifrn usb vid en omstart. Kan ta ett par ggr innan det funkar.
Citera
2016-01-30, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Info om terstllning - http://windows.microsoft.com/sv-se/w...fresh-reset-pc - leta efter avancerade alternativ eller liknande i "terstllning" - som ger dig mjligheten att starta ifrn usb vid en omstart. Kan ta ett par ggr innan det funkar.

Ska testa, letar runt p hemsidan dr. Men mer intresserad av kommandotolken grejen. Det kanske fungerar. Just nu testade jag lnken du angav och bara "terstll" men fortfarande s kommer det vara toshiba's fabrik instllningar och det r dem jag vill ha bort. Ska wipe:a disken HELT.. ;/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in