• 1
  • 2
2016-01-28, 10:03
Medlem
Hej! Vet ej om det r rtt stlle att ta upp detta.

Men har en Thosiba Sattelite P50 modellen, kan ta fram exakt om det behvs. Men however, har frskt att boot:a frn en CD fr att f bort "Thosiba's" Fabrikats instllningar och gra laptopen till en normal windows laptop. Men helt omjligt, googla:t tittat p guider men inget fungerar.

Har windows 8.1 Installerat p den. Ngon som har en aning om hur jag ska gra? Blir tokig snart!

MvH

M5
Citera
2016-01-28, 11:22
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M5power-
Hej! Vet ej om det r rtt stlle att ta upp detta.

Men har en Thosiba Sattelite P50 modellen, kan ta fram exakt om det behvs. Men however, har frskt att boot:a frn en CD fr att f bort "Thosiba's" Fabrikats instllningar och gra laptopen till en normal windows laptop. Men helt omjligt, googla:t tittat p guider men inget fungerar.

Har windows 8.1 Installerat p den. Ngon som har en aning om hur jag ska gra? Blir tokig snart!

MvH

M5

Prova med en annan skiva, gr inte det s kr p Usb.

ndra bootordningen till Usbstart.

Du ska allts gra en "ren" installation?
Citera
2016-01-29, 08:01
Medlem
Sjlvklart har jag gjort det! Som jag sa, satt i ver 5h och kolla guid:er osv.

Modellen p den r jag osker men str p baksidan: TOSHIBA SATELLITE P50-A-11J med Windows 8 Kan lgga upp bild vid behov.
Citera
2016-01-29, 08:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du frsker med andra ord utfra en ren nyinstallation med hjlp av en installationsskiva som d r bootbar?

Du skriver en CD. Men om du ska utfra detta s mste operativsystemet ligga p en bootbar DVD-skiva eller USB-minne.

Windows XP kunde man lgga p en CD-skiva. Men ska du installerar en nyare version s mste man anvnda sig ovan metod p.g.a storleken p ISO-filen.
Citera
2016-01-29, 08:27
Medlem
Ja precis. Vill ha bort allt med Toshiba att gra, s wipe:a disken och installera ett Windows.

Har en ISO fil utbrnd redan som jag vet fungerar och ven Windows 7 skiva. Men den gr ej att boot:a upp med. Har frsk med ALLT. Vet inte vad jag ska gra.
Citera
2016-01-29, 08:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ja precis. Vill ha bort allt med Toshiba att gra, s wipe:a disken och installera ett Windows.

Har en ISO fil utbrnd redan som jag vet fungerar och ven Windows 7 skiva. Men den gr ej att boot:a upp med. Har frsk med ALLT. Vet inte vad jag ska gra.

Och du har varit inne under Bios och ndrat s boot-ordningen ligger med CD/DVD frst?
Citera
2016-01-29, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Och du har varit inne under Bios och ndrat s boot-ordningen ligger med CD/DVD frst?

Ja sjlvklart.
Citera
2016-01-29, 09:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ja sjlvklart.

Vad hnder efter du har verkstllt boot-ordningen och du har installationsskivan i, fr du ingen valmjlighet att startar igng skivan efter datorns omstart?
Citera
2016-01-29, 10:09
Medlem
Citat:
Vad hnder efter du har verkstllt boot-ordningen och du har installationsskivan i, fr du ingen valmjlighet att startar igng skivan efter datorns omstart?

Nix det r det jag inte fr Utan den startar bara upp som vanligt igen..
Citera
2016-01-29, 10:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Nix det r det jag inte fr Utan den startar bara upp som vanligt igen..

D r din installationsskiva repig eller smutsig eller ej brnd som en bootbar media. I vrsta fall s r CD/DVD-enheten snder.

Hmta hem en ny ISOfil och brnn ut p en DVD-skiva. Anvnd IMGBurn fr att brnna ut ISO-filen.
Citera
2016-01-30, 17:29
Medlem
Citat:
D r din installationsskiva repig eller smutsig eller ej brnd som en bootbar media. I vrsta fall s r CD/DVD-enheten snder.

Hmta hem en ny ISOfil och brnn ut p en DVD-skiva. Anvnd IMGBurn fr att brnna ut ISO-filen.

Inget r fel p skivan, Har en Windows 7 ( KTA ) skiva som inte r repig eller ngot och som startar upp i datorn, man kan ju installera om redan nr datorn r p osv men den kunde inte ens gra det. Det vrkar som dem har ngon instllning nnstans som BLOCKERAR all sorts av om installering n att terstlla till deras "fabriks instllningar"
Citera
2016-01-30, 18:08
Medlem
1FFs avatar
Prova med andra usb`n. Jag har 8st och den ena datorn tar alla medans den andra tar 3.

Om boot ordningen r satt till automatisk s stng av det och gr det manuellt och stt det till usb.

Gr uppstarten frn usb`t internt i Windows via terstllningskonsolen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in