2016-01-30, 15:27
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carnebo
Hur tycker du att hem/bostadslösheten har hanterats innan flyktingvågen? Hur fan tror du att det känns för de svenska ungdomar, barnfamiljer och andra som gått här utan bostad och försökt göra sin röst hörd om behovet av bostäder sen lång tid tillbaka...räknas inte dom? Jag skäms fanimig över hur vi/dom hanterar en del av våra svenska medborgare. Pratade med en hemlös sedan länge häromdan...slutade med att jag stod o skämdes....

Blanda inte in svenska hemlösa. Alla i Sverige har rätt till tak över huvudet, svenskar blir hemlösa dock om de inte vill skriva under på drogfrihet. Här har Sverige en tydlig linje, man anser att enda återgången till bra liv är att sluta droga. Du ska inte bara lyssna på gråtvalser från hemlösa, även om det är synd att de inte orkar stå emot drogerna och väljer dem före tak över huvudet, och hjälp av kommunen.

Asylanter ska inte bo bland barnfamiljer! Detta är fel. Vi bör inte ta emot fler som ska gå sysslolösa i flera år innan de får besked. Farligt för alla! Det går inte att sälja fastigheter intill boenden. Uppenbart.
Citera
2016-01-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Blanda inte in svenska hemlösa. Alla i Sverige har rätt till tak över huvudet, svenskar blir hemlösa dock om de inte vill skriva under på drogfrihet. Här har Sverige en tydlig linje, man anser att enda återgången till bra liv är att sluta droga. Du ska inte bara lyssna på gråtvalser från hemlösa, även om det är synd att de inte orkar stå emot drogerna och väljer dem före tak över huvudet, och hjälp av kommunen.

Asylanter ska inte bo bland barnfamiljer! Detta är fel. Vi bör inte ta emot fler som ska gå sysslolösa i flera år innan de får besked. Farligt för alla! Det går inte att sälja fastigheter intill boenden. Uppenbart.
Summering: I sverige går inga hemlösa som inte har drogproblem. En sanning ur verkligheten idag.......?
Citera
2016-01-30, 15:35
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carnebo
Summering: I sverige går inga hemlösa som inte har drogproblem. En sanning ur verkligheten idag.......?

Svenska medborgare gäller det för. Ja. Korrekt. Den som vill ha kontakt med socialen och vägrar lyssna på dem, hamnar på gatan. Vad är fel med det? Gränsen går nånstans, och det är av omsorg. Man förutsätts dock klara sig själv i första hand… socialen ordnar inte bostäder åt folk, även om en del idioter tror det. Det är människor som har andra grundbekymmer förutom bostadsbrist som får hjälp.
Senast redigerad av IQ130 2016-01-30 kl. 15:40.
Citera
2016-01-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Svenska medborgare gäller det för. Ja. Korrekt. Den som vill ha kontakt med socialen och vägrar lyssna på dem, hamnar på gatan. Vad är fel med det? Gränsen går nånstans, och det är av omsorg. Man förutsätts dock klara sig själv i första hand… socialen ordnar inte bostäder åt folk, även om en del idioter tror det. Det är människor som har andra grundbekymmer förutom bostadsbrist som får hjälp.
en del av det du säger tycker jag låter helt logiskt o är helt ok (ej ironi), om det nu hade varit så...det finns en hel del folk som är hemlösa men inte knarkar, trots det får dom inte hjälp. Socialen har visst ett finger med i bostads tilldelnings frågan. I kommunen jag bor har socialen tom en del egna lägenheter till förfogande (kommunalt ägda). längesedan en lägenhet gick till en svensk hemlös där... finns tom ungdomar som sover på gatan av olika anledningar som inte knarkar och inte är kriminella..jag gissar inte jag vet...LÅTSAS för dig själv en gång att jag har rätt ..känns de ok då? Så här ser verkligheten ut..tyvärr om du frågar mig!!
Citera
2016-01-30, 17:16
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nu tar vi inte in 300 000 om året och kommer inte göra det heller. Grejen är att vi kan säkert fixa ett uland av sverige om det är det vi är ute efter. Nu vågar jag påstå att 100% av befolkningen vill nåt annat. Eftersom det nu gått 25% av tiden fram till 2030 så måste vi nog sätta fart, annars hinner vi inte. Vi är alldeles för rika fortfarande. Et stort misslyckande av inte minst reinfeldt de första åren att han inte lyckats gör oss tillräckligt fattiga. Han hade ju fyra år på sig!

Jag skrev "om".
Dessutom så skulle "alla" säga 2014 "Nu tar vi inte in 165 000 om året".
Citera
2016-01-30, 18:05
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu utgör ju SD bara 12,9 % som väl är.Nu byggs ju bostäder äntligen. Då spelar det väl ingen roll om det är Anna,Ahmad eller Mustafa som får flytta in. Trots att hyresvärdar lämnar 25% av sitt bestånd till nyanlända svenskar så har det inte räckt till. Nu byggs det ju och det är väl en glädjande nyhet. Nära hav och homogena samhällen. Det är bra integration.
SD har dubblerat sina röster vid varje val de senaste åren. Enligt opinionssiffrorna har de redan blåst förbi fördubblingen så här efter bara två år. Fortsätt pissa väljarna i ansiktet genom att ignorera vad majoriteten av svenska folket vill angående flyktinginvandringen och ni har Åkesson som statsminister 2018. Då skickas din Ahmed och Mustafa förhoppningsvis hem eftersom de inte hade här att göra från första början.
Citera
2016-01-30, 21:19
Medlem
Ulf Kamne (MP), kommunalråd med ansvar för stadsutveckling och bostäder, förväntar sig att förslaget väcker reaktioner.

– Men det här är ett viktigt och modigt kliv för ett mer jämlikt samhälle som kan förbättra integrationen. Forskning visar att blandat boende med olika ekonomisk bakgrund skapar ett mer stabilt och tryggt samhälle med större tillit, säger han.

Den forskningen hade jag väldigt gärna vilja se.
Citera
2016-01-30, 21:33
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Kommunen kommer att köra detta oberoende av överklaganden. Man förbereder nu upphandling med förväntad byggstart i mars och färdigställt till sommaren.

Ät upp din hatt.

Påminn mig om detta när de boende är på plats. Jag är en man av mitt ord. I övrigt låter det mycket oroväckande, ur en demokratisk synvinkel, om det är så att man åsidosätter hela överklagandeprocessen och bara kör på.

Det här kommer i så fall få större konsekvenser än man idag anar. De boende kommer förr eller senare försvinna ut i landet/kommunen och barackerna kommer monteras ner. De boende lär knappast köpa sig ett eget boende på platsen.
Citera
2016-01-30, 21:42
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Ulf Kamne (MP), kommunalråd med ansvar för stadsutveckling och bostäder, förväntar sig att förslaget väcker reaktioner.

– Men det här är ett viktigt och modigt kliv för ett mer jämlikt samhälle som kan förbättra integrationen. Forskning visar att blandat boende med olika ekonomisk bakgrund skapar ett mer stabilt och tryggt samhälle med större tillit, säger han.

Man måste vara fruktansvärt pantad om man inte kan se att om underklassen kom och bodde bland överklassen att det skulle gynna underklassen.
Citera
2016-01-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego

Jo det där med "blandat boende med olika ekonomisk bakgrund" stämmer säkert.
Men det finns ingen forskning som visar att spridande av islamistiska ökenråttor i etniskt svenska bostadsområden bidrar till ett tryggare samhälle med större tillit.

Den forskningen skulle jag vilja se!

Det finns en massa nyttiga idioter som judemedia använder för att lura befolkningen.
Senast redigerad av Reda 2016-01-30 kl. 21:49.
Citera
2016-01-30, 21:53
Medlem
Man kan ju undra varför inget boende är planlagt i Änggården
Citera
2016-01-30, 21:59
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jo det där med "blandat boende med olika ekonomisk bakgrund" stämmer säkert.
Men det finns ingen forskning som visar att spridande av islamistiska ökenråttor i etniskt svenska bostadsområden bidrar till ett tryggare samhälle med större tillit.

Den forskningen skulle jag vilja se!

Det finns en massa nyttiga idioter som judemedia använder för att lura befolkningen.
Man behöver ingen forskning om man mer än 2 i iQ att förstå att om man placerar muslimer bland svenskar så blir integreringen bättre än om man placrar muslimer ute i ghetot. Genom bättre integrering så ökar tryggheten, men sånt förstår inte ni rassar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in