Det där med biologi verkar du ha missat i högstadiet. Eller var du upptagen med Ahmeds kulturyttringar? Ingen som har invandrat kan någonsin bli svensk. Punkt slut.
Så om ahmeds mormor och morfar invandrade till sverige och ahmeds föräldrar är födda i Sverige så kan Ahmed ändå inte bli svensk?
Hört talas om genetik? Av 100 röda rosor kan nästa bli i annan färg. Hört talas om kultur? Man kan vara svensk och bli muslim. Hört talat om tradition? Lucia, som är italiensk. Livet är komplext..men i dessa områden som Askim och Fiskebäck glöms det och ersätts av hatkultur.
Så det kommer inga svar? Bara dåliga floskler. Oväntat.
Sluta med din ironi. Nästan så folk tror det du skriver.
???
Jag tycker det är bra med mångkultur. Läs min posthistorik.
Jag anser allas lika värde som en grundbult i alla byar/städer. Oavsett om det är i Rinkeby eller i Askim eller i Ullared.
Senast redigerad av praktjakt 2016-01-31 kl. 00:24.
Du som rasse fattar inte att man kan vara svensk och heta Ahmed, att vara svensk handlar inte om utseende det handlar om att du bor på ett landsområde och delar kultur.
OK. Så om jag Anders åker till ditt land Turkiet så delar jag "landsområde" och kultur och är plötsligt turk? Du tror inte att dina rassevänner i Turkiet skulle kalla mig för svensken? Du tror att dina rassevänner i Turkiet skulle kalla mig för turk.
OK. Så om jag Anders åker till ditt land Turkiet så delar jag "landsområde" och kultur och är plötsligt turk? Du tror inte att dina rassevänner i Turkiet skulle kalla mig för svensken? Du tror att dina rassevänner i Turkiet skulle kalla mig för turk.
Ingår det i din SFI att posta här?
Så jag som svenne kan inte vara muslim och lesbisk samt träna yoga som är hindu? Om jag nu är född i Hovås och är Muslim? (Exempelvis).
Men jag ställde en fråga som jag tyckte var befogad. Det är en rätt fråga att svara på.
Att vara svensk vilar i grund och botten på ett biologiskt plan, men kan över generationer komma att förändras. Men ingen hårig Ahmed vars föräldrar kom från Syrien 1990 kan anses vara svensk.
Observera att man skall bygga i villaområden. Man kommer inte att köpa upp bostadsrätter i innerstaden för där bor miljöpartisten Ulf Kamne (ordförande i GBG bostadsnämnd) och hans kompisar. Synd, jag hade velat se upplopp och tafsanden i Haga och andra ställen för miljö/vänster/kultureliten. Men det är som sagt M-folket som skall straffas.
Följetongen går vidare. Men ett positivt förslag som G-P hade uppe var att satsa i förorten, Hammarkullen, Lövgärdet, Angered Centrum m flera ställen vill man förtäta och ge en mer stadslik känsla i stället för förorts-/sovstadskänslan som områden har idag. Positivt också eftersom marken är mycket billigare där.
Ja, exakt. På samma sätt som om jag parkerar min Push Dakota på Volvos parkering i Torslanda blir hen Volvo. Du måste ju inse att SD kommer gå över 50% 2018 eller senast 2022 pga sådan här bosättningar som dom planerar i Sverige samt att du själv är född utan en fungerande hjärna. T om dom riktigt invandrarna kommer glädjas med oss svenskar när du och eran sort kommer lotsas hem med varm hand.
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Du som rasse fattar inte att man kan vara svensk och heta Ahmed, att vara svensk handlar inte om utseende det handlar om att du bor på ett landsområde och delar kultur.
Tänkte smälla upp en flyktingförläggning runt Långedrag, undrar om Jonas Berggren har kvar sin gamla båt Marilyn. Då kunde de små liven åka ut på fisketur med den. De måste ju aktiveras.