2016-01-31, 00:19
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Det där med biologi verkar du ha missat i högstadiet. Eller var du upptagen med Ahmeds kulturyttringar? Ingen som har invandrat kan någonsin bli svensk. Punkt slut.
Så om ahmeds mormor och morfar invandrade till sverige och ahmeds föräldrar är födda i Sverige så kan Ahmed ändå inte bli svensk?
Citera
2016-01-31, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Hört talas om genetik? Av 100 röda rosor kan nästa bli i annan färg. Hört talas om kultur? Man kan vara svensk och bli muslim. Hört talat om tradition? Lucia, som är italiensk. Livet är komplext..men i dessa områden som Askim och Fiskebäck glöms det och ersätts av hatkultur.

Så det kommer inga svar? Bara dåliga floskler. Oväntat.
Citera
2016-01-31, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Sluta med din ironi. Nästan så folk tror det du skriver.

???

Jag tycker det är bra med mångkultur. Läs min posthistorik.
Jag anser allas lika värde som en grundbult i alla byar/städer. Oavsett om det är i Rinkeby eller i Askim eller i Ullared.
Senast redigerad av praktjakt 2016-01-31 kl. 00:24.
Citera
2016-01-31, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Så om ahmeds mormor och morfar invandrade till sverige och ahmeds föräldrar är födda i Sverige så kan Ahmed ändå inte bli svensk?

Nu läste du definitivt inte vad jag skrev. Läs om först.
Citera
2016-01-31, 00:24
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Nu läste du definitivt inte vad jag skrev. Läs om först.
Men jag ställde en fråga som jag tyckte var befogad. Det är en rätt fråga att svara på.
Citera
2016-01-31, 00:30
Medlem
Citat:
Du som rasse fattar inte att man kan vara svensk och heta Ahmed, att vara svensk handlar inte om utseende det handlar om att du bor på ett landsområde och delar kultur.

OK. Så om jag Anders åker till ditt land Turkiet så delar jag "landsområde" och kultur och är plötsligt turk? Du tror inte att dina rassevänner i Turkiet skulle kalla mig för svensken? Du tror att dina rassevänner i Turkiet skulle kalla mig för turk.

Ingår det i din SFI att posta här?
Citera
2016-01-31, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
OK. Så om jag Anders åker till ditt land Turkiet så delar jag "landsområde" och kultur och är plötsligt turk? Du tror inte att dina rassevänner i Turkiet skulle kalla mig för svensken? Du tror att dina rassevänner i Turkiet skulle kalla mig för turk.

Ingår det i din SFI att posta här?

Så jag som svenne kan inte vara muslim och lesbisk samt träna yoga som är hindu? Om jag nu är född i Hovås och är Muslim? (Exempelvis).
Citera
2016-01-31, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Men jag ställde en fråga som jag tyckte var befogad. Det är en rätt fråga att svara på.

Att vara svensk vilar i grund och botten på ett biologiskt plan, men kan över generationer komma att förändras. Men ingen hårig Ahmed vars föräldrar kom från Syrien 1990 kan anses vara svensk.
Citera
2016-01-31, 02:25
Medlem
De "tillfälliga" boendena kommer att vara i femton år ...
Citera
2016-01-31, 02:52
Medlem
Observera att man skall bygga i villaområden. Man kommer inte att köpa upp bostadsrätter i innerstaden för där bor miljöpartisten Ulf Kamne (ordförande i GBG bostadsnämnd) och hans kompisar. Synd, jag hade velat se upplopp och tafsanden i Haga och andra ställen för miljö/vänster/kultureliten. Men det är som sagt M-folket som skall straffas.

Följetongen går vidare. Men ett positivt förslag som G-P hade uppe var att satsa i förorten, Hammarkullen, Lövgärdet, Angered Centrum m flera ställen vill man förtäta och ge en mer stadslik känsla i stället för förorts-/sovstadskänslan som områden har idag. Positivt också eftersom marken är mycket billigare där.
Citera
2016-01-31, 03:08
Medlem
Ja, exakt. På samma sätt som om jag parkerar min Push Dakota på Volvos parkering i Torslanda blir hen Volvo. Du måste ju inse att SD kommer gå över 50% 2018 eller senast 2022 pga sådan här bosättningar som dom planerar i Sverige samt att du själv är född utan en fungerande hjärna. T om dom riktigt invandrarna kommer glädjas med oss svenskar när du och eran sort kommer lotsas hem med varm hand.

Citat:
Du som rasse fattar inte att man kan vara svensk och heta Ahmed, att vara svensk handlar inte om utseende det handlar om att du bor på ett landsområde och delar kultur.
Citera
2016-01-31, 03:25
Bannlyst
Tänkte smälla upp en flyktingförläggning runt Långedrag, undrar om Jonas Berggren har kvar sin gamla båt Marilyn. Då kunde de små liven åka ut på fisketur med den. De måste ju aktiveras.

Huspriserna kommer ju att raka i höjden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in