2016-01-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Du tycker inte det räcker med att vi har världens högsta skatter?

För övrigt har vi skatt på fastigheter så fort du köpt upp dej. Denna skatten är många tusen pär år, den ersatte fastighetsskatten 2007.

7000 drygt men USA (som väl är nog kapitalistiskt) har tex 1-4% av saluvärdet på fastigheten + arvskatt. Flyttskatten i Sverige är bara 22% dvs löjligt låg...
Citera
2016-01-29, 17:15
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Min stad Göteborg faller sönder och samman.

Tänk er att Göteborg gick från detta: https://www.youtube.com/watch?v=z_ln4YtMP7k

...till: https://www.youtube.com/watch?v=K0hUA04DmxU

på bara 20 år.
Citera
2016-01-29, 17:17
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
http://www.val.se/val/val2014/prelresultat/R/valdistrikt/14/80/5021/index.html

Tack!
Citera
2016-01-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Nej, det är inte överklassen som röstar för invandring, det kan jag lova.

Är det väl. Dessa överklass områden i Göteborg är väl ändå inte starka SD områden precis. Snarare borgare, MP och F! väljare.
Citera
2016-01-29, 17:22
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Johan.
Du får det ju att låta som att du ser det rådande klimatet som en önskvärd förändring, Varför vill du få till en föändring?

För att det ska blir bättre måste det bli sämre. Om fler skikt drabbas kommer krav om förändringar.
Citera
2016-01-29, 17:30
Medlem
HailAndKills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Är det väl. Dessa överklass områden i Göteborg är väl ändå inte starka SD områden precis. Snarare borgare, MP och F! väljare.

En jag känner fick inbrott under julen hemma. Han bor i Fiskebäck.
Han är V/MP eller något liknande.

Men han vägrar ändå se det som ett problem och tycker synd om dom som var tvungna att ha det så dåligt ställt så att dom var tvungen att sno hans hushåll.

Nu kommer det nog låta annat dock. För nu kommer han bo granne med dom på heltid.

Ska bli så skönt att säga dom där orden sen när hans dotter har blivit berikad " vad var det jag och alla andra foliehattar sa? *STOOORT LEENDE* "
Citera
2016-01-29, 17:40
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Håller med. Majorna och Linné borde få smaka på bilbränder också.
Men jag har flera vänner (eller snarare deras föräldrar 50+) ute i Väster som är totala hycklare ända in i benmärgen.
De går inte i några demonstrationståg eller aktiv stöder befolkningsutbytet som galningarna i Majorna.
Nej, deras hyckleri är mer bakom lykta dörrar i hemmen eller på arbetsplatsen, men ändå ett svek, så inga områden bör undkomma.
Desto fler som får en daglig injektion av MENA, desto snabbare går vi mot revolution.

Håller med om att det finns en hel del hycklare i spåren. Om man tar ett glas öl eller två och de börjar bli runda om fötterna så kommer sanning fram, alltid. Det är oftast föräldrarna, som är hycklare som in i helvete, medan barnen har någon mer nykter syn på situationen. Nej, skulle säga bakom lykta dörrar kommer sanningen fram det är bara när dem är i de offentliga rummet som dessa dårskap till åsikter kommer fram.

Denna stad är förövrigt bortom all räddning, Malmö kommer vara rena drömstaden om några år.
Citera
2016-01-29, 17:42
Medlem
Newcastle76s avatar
Problem är att var man än vänder sig kommer man att se araber I Sverige. Inte ends I Limhamn, Täby eller Askim går man fri.
Citera
2016-01-29, 17:48
Medlem
Estackars esvenskar/wannabe esvenskar som vill att nya som gamla invandrare/flyktingar eska integrera och anpassa sig till esvenskens elevnadssätt(VVV) och etraditioner utaan att ens lyfta på ett finger och ens bemöta en.
Hittills har vi ju eskapat getton genom att isolera oss själva(flykten från absolom). Verkar ju som att vi inte lyckats så dära speciellt bera. Remote management håller inte riktigt.
Och nu halveras våra huspriser, som vi köptee för en eller en halv mille en gång i tiden som är värderad till 8 mille idag och vi får bara 4 mille för nu när utomjordingarna kommer . fifan vi har det jävligt tufft.
EsD 2018.
Citera
2016-01-29, 18:15
Medlem
Jag bor själv i förort och ha5r smakat mer än min beskärda del av berikning men detta är ändå ingenting jag önskar skall drabba Göteborgs överklass. Majoriteten av de här svenskarna är flitiga, snälla, fredliga människor som nästan helt saknar erfarenhet av berikning. De har jobbat 60timmarsveckor i många år och verkligen varit driftiga för att ha den där livsstilen med fin villa, fin bil, trädgård, båt, lycklig familj, trygghet och lugn och ro. Nu kommer allt det där försvinna inom kort, det här är fan folks liv det handlar om.

Jag kan förstå den där inställningen att "hahahah vad roligt! Nu skall överklasssvinen få smaka på resultatet av sin egen politik!" jag har själv haft den inställningen, men nu känner jag bara medlidande. Fyfan Fallet till botten lär bli extra hårt för dessa människor, de har så mycket mer att förlora. Inte bara ekonomiskt heller. De är oförberedda, värnlösa och de kommer att drabbas hårt
Citera
2016-01-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie

Vilket snack. Alla dessa siffror är tillgängliga på val.se
Citera
2016-01-29, 18:27
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Dom har aldrig velat det här. Det är den framväxta politiska korrektheten som skapat detta. Det går inte att sticka ut med en åsikt som inte accepteras om du vill göra karriär eller ens ha ett jobb i vissa miljöer i dagens Sverige. Det är idiotiskt att klandra folk i Vaxholm och Örgryte för koloniseringen av Sverige.
Nej men det finns ingen anledning till att de och deras barn inte ska ta lika stort ansvar för flyktingar och ensamkommande som tex Malmö och Södertälje gjort i decennier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in