2016-01-29, 18:38
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag lever i ett monogamt förhållande och trivs med det. Många väljer medvetet att inte prata så mycket om det för heteropar som håller ihop och kanske till och med förblir gifta är lite av ett skällsord i vissa feministkretsar.
(Självklart är det avundsjuka)

Och jag anser att det inte har något med vad jag skrev att göra.

Bara för att man levt länge i en monogam relation så betyder ju knappast det att man inte haft några relationer innan.
Citera
2016-01-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Menar du på allvar att majoriteten av alla svenska män bara har ett enda kärleks/sexuellt förhållande i hela sitt liv?
Ibland undrar jag verkligen om majoriteten av Flashbacksnubbarna helt och hållet saknar sociala sammanhang i det verkliga livet...

Hur många relationer brukar män ha då? Att man bara har ett monogamt förhållande behöver ju inte betyda att man saknar sociala sammanhang i livet?
Citera
2016-01-30, 15:55
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Hur många relationer brukar män ha då? Att man bara har ett monogamt förhållande behöver ju inte betyda att man saknar sociala sammanhang i livet?

Det vet jag inte. Men tror att det är rätt ovanligt att bara haft ett endaste kärleksförhållande. Och nu utgår jag enbart från egna erfarenheter och folk i min närhet.

Och nej, det är såklart att man till och med kan ha andra sociala sammanhang (som även kan vara väldigt givande och positiva) fastän man aldrig haft en kärleksrelation i sitt liv.

Mitt inlägg handlade om min känsla jag fått av vissa snubbar här på Flashback.

Och apropå din fråga så ger det här kanske en hint, även om jag inte tror blint på den själv.

http://www.mynewsdesk.com/se/motesplatsen-se/pressreleases/maen-har-fler-relationer-aen-kvinnor-enligt-sifo-undersoekning-732448
Citera
2016-01-30, 16:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det behöver det absolut inte betyda. Jag har tre män i min släkt som haft ett enda monogamt förhållande - och de har givetvis interaktion med andra som inte är kopplade till partnern/frun och har ett socialt sammanhang kring sig de också. Faktum är att de har det i högre grad än ett par "don juan" som sedan stadgat sig och förlorat all form av socialt umgänge utanför familjen.

De män jag pratar om har dessutom enbart haft en partner - den de lever med - i sina liv. Ingen sådd vildhavre eller testa runt innan. Det är inte religiösa - så det handlar inte om det - utan när de träffat sin kvinna så träffade de rätt på en gång .. helt uppenbart ..

Det kortaste av de förhållandena är 10 år .. det längsta 33 år (och fler år tycks det bli).
Citera
2016-01-30, 20:15
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det behöver det absolut inte betyda. Jag har tre män i min släkt som haft ett enda monogamt förhållande - och de har givetvis interaktion med andra som inte är kopplade till partnern/frun och har ett socialt sammanhang kring sig de också. Faktum är att de har det i högre grad än ett par "don juan" som sedan stadgat sig och förlorat all form av socialt umgänge utanför familjen.

De män jag pratar om har dessutom enbart haft en partner - den de lever med - i sina liv. Ingen sådd vildhavre eller testa runt innan. Det är inte religiösa - så det handlar inte om det - utan när de träffat sin kvinna så träffade de rätt på en gång .. helt uppenbart ..

Det kortaste av de förhållandena är 10 år .. det längsta 33 år (och fler år tycks det bli).
Nu är det nya tider, det gäller att ta för sig sexuellt och då spricker alla förhållanden. Seriell monogami är knappast tillräckligt. Var inte så tråkig.
Citera
2016-01-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu
Nu är det nya tider, det gäller att ta för sig sexuellt och då spricker alla förhållanden. Seriell monogami är knappast tillräckligt. Var inte så tråkig.

Har bara haft "monogama", har aldrig deltagit i "hook-up kulturen", ej saknat det heller. Alltid haft fördomen om att det är för ytligt, finns ju sällan förutsättningar för att själva sexet ska bli något att ha heller.
Citera
2016-01-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

"hook-up kulturen" är inte för alla.
Citera
2016-01-30, 21:09
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Nej särskilt inte "patriarkatet" eller?
Citera
2016-01-30, 23:07
Medlem
MKGs avatar
Citat:

Jag har tre längre förhållanden, ett pågående, de andra på 2 resp. 12 år. Mellan dessa har jag träffat en massa kvinnor, så jag har ytterligare ett dussin förhållanden. Innan det förhållande jag har nu hade jag fem kortare, några av dem parallellt. Det blev en massa sex och annat kul, men jag trivdes inte med det och mitt mål var att hitta en person att ha ett långvarigt förhållande med. Det blev så till slut också. Två kvinnor från dessa kortare förhållanden har jag fortfarande en ren kompiskontakt med, vi jobbar inom samma bransch, några av de mycket få kvinnliga nära vänner jag har.
Citera
2016-07-24, 02:04
Medlem
WordWarriors avatar
Nå pojkar, grabbar och gubbar.. Hur går det? Beskriv hur ni övergivit svenska kvinnor på grund av svensk feminism!
Citera
2016-07-24, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Menar du på allvar att majoriteten av alla svenska män bara har ett enda kärleks/sexuellt förhållande i hela sitt liv?
Ibland undrar jag verkligen om majoriteten av Flashbacksnubbarna helt och hållet saknar sociala sammanhang i det verkliga livet...

Att bara ha haft ett kärleksförhållande är inte så ovanligt. Det är positivt om man hittade rätt från början.

Däremot kan man ha sex med flera kvinnor. Jag har haft många sexpartners men ännu inget kärleksförhållande.
Citera
2016-07-24, 08:20
Medlem
Jag tror problemet är att kvinnor har övergett vita svenska män.

Genom att importera 100 000-tals utländska män.

Lösningen på det finns knappast. Den enda är att det blir så fattigt i Sverige att inte utländska män vill komma hit.

Kvinnor är inte prioriterar absolut inte jämställdhet utan det allra viktigaste är att vara åtråvärd och eftertraktad av män , så de lätt kan fortplanta.

Det svenska män kan göra är att de mest framgångsrika männen lämnar Sverige så Sverige blir mindre attraktivt för män från tredje världen. De kan som tekniska experter flytta till länder i Syd eller Nord-Amerika och hjälpa dessa länder att bli framgångsrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in