2016-01-27, 10:59
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewSwede
https://videopress.com/v/ovEpAiIW

The accused murderers defense lawyer speaks on SVT.

(Hang on ! This is the defense lawyer right????)

Dan Eliasson är både regeringens representant i polisiära ärenden, men även talesman för HELA poliskåren
det vill säga att både regering och hela poliskåren anser att det är synd om mördaren

tyvärr kommer vi att få uppleva fler övergrepp, misshandlar, mord begångna av dessa stackars barn, så nu har både regering och poliskåren offentligt lagt ribban och visat hur de kommer att hantera liknande ärenden i framtiden.
GM kommer att förvandlas till offer så snart det är invandrare
lider med tösens anhöriga när DE sitter och förringar BO och ynkar mördaren
Citera
2016-01-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
Tydligen vill BOs släktingar ha rättegang i Libanon da man inte litar pa det svenska rättssystemet https://m.facebook.com/story.php?sto...39524972920072

Konstigt att dom vill ha en rättegång i ett land som man flytt ifrån en gång...
Rättssäkerheten i Libanon är ju inte världsberömd...

Kan möjligen gå om dom vill driva en civilrättsmål angående skadestånd mot GM isf...
Brottsmålet kan dom glömma...
Har BO libanesiskt medborgarskap?
Citera
2016-01-27, 11:06
Medlem
Citat:
Tydligen vill BOs släktingar ha rättegang i Libanon da man inte litar pa det svenska rättssystemet https://m.facebook.com/story.php?sto...39524972920072

Med tanke på vågen av ostraffade brott av barn som säger sig vara under 18 år vi sett öka så kraftigt senaste året så är jag som etnisk svensk beredd att hålla med BO's släktingar även om Libanon endast är ett av världens bästa skitländer när det kommer till rättsväsen, demokrati, religionsfrihet och yttrandefrihet. Jag borde ha större förtroende för vårt rättsväsen, och jag är nästan chockad över mig själv som faktiskt ens överväger att det kan ligga nåt i BO's släktingars farhågor.

Fy fan... Dan Eliasson måste fan ut efter det här. Hans uppgift är att skydda oskyldiga och sätta dit skyldiga, låt advokaten skydda MGM. Om han hade tyckt synd om BO, och alla andra flickor som blir BO vid konserter och badhus så hade han kanske kunna göra det jobb han faktiskt anställts för.
Citera
2016-01-27, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melankoli12
Ja, Men hon är kristen och är en arab. Folk har fått för sig här inne att hon inte kan va arab för hennes namn och utseende. Folk borde hålla sig till tråden, sen om hon dödades för att va kristen får man spekulera i men hon är fortfarande arab (vet ej om hon va född i sverige heller)

Det verkar som att jag måste upprepa mig:

Själv tror jag inte hon blev dödad just för att hon var kristen, eller just för att hon hade släkt i Israel, men jag menar att sådant kan GM ha använt för att bygga upp ett (orättfärdigt) hat inom sig, som sedan briserade i en konfliktsituation när han fick en kniv i handen.
Senast redigerad av Tvungen 2016-01-27 kl. 11:15.
Citera
2016-01-27, 11:13
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakao73
Med tanke på vågen av ostraffade brott av barn som säger sig vara under 18 år vi sett öka så kraftigt senaste året så är jag som etnisk svensk beredd att hålla med BO's släktingar även om Libanon endast är ett av världens bästa skitländer när det kommer till rättsväsen, demokrati, religionsfrihet och yttrandefrihet. Jag borde ha större förtroende för vårt rättsväsen, och jag är nästan chockad över mig själv som faktiskt ens överväger att det kan ligga nåt i BO's släktingars farhågor.

Fy fan... Dan Eliasson måste fan ut efter det här. Hans uppgift är att skydda oskyldiga och sätta dit skyldiga, låt advokaten skydda MGM. Om han hade tyckt synd om BO, och alla andra flickor som blir BO vid konserter och badhus så hade han kanske kunna göra det jobb han faktiskt anställts för.

DE kommer att sitta kvar
hans uttalande i egenskap av rikspolischef gör att han talar för hela poliskåren och regeringens inställning till detta och liknande mord
kod 291 har ju kommit till av en anledning och eftersom hela poliskåren står bakom utan mista protest så kommer även detta mord att få kod 291 och så locket på
förtroenden för farbror blå var lågt innan men nu tror jag att det rasade ytterligare hos Herr och Fru Svensson.
Citera
2016-01-27, 11:17
Medlem
Citat:

Undra på det. I Sverige får brottslingar under arton kramar och några månaders ungdomsvård (biljardspel). Ingen hålls ansvarig för sina handlingar. Säger sig en man vara under 15, så blir det ingen påföljd över huvud taget. Det är så rättsosäkert som det kan bli, och jag förstår verkligen om man inte vill att detta tokland ska hantera rättvisan kring det här.

Men det finns ju ingen möjlighet att de kan ha brottsmålet i Libanon, så det måste ju handla om ett civilmål.
Citera
2016-01-27, 11:34
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewSwede
Men är det inte fullständigt oprofessionellt att uttalar sig så?
Hur vet han - bara en dag efter - att GM hade traumatiskt upplevelser och att det orsakade det här ??

Det verkar som att han med flit undergräva åklagare och förstärker försvarets argument!!!

Bli så förbannad och förstummad !! (Is that the right word? )
Jo, förstummad är precis vad man blir. Och förstummad är vad Eliasson borde varit, i stället för att utnyttja sin ställning som plattform för att föra fram sina bisarra politiska åsikter. Det han säger är att en sån här händelse gör att vi ska ta emot ÄNNU fler invandrare.

Han är en grotesk parodi på 70-talets vänsteråsikter, där all kriminalitet skulle skyllas på "taskig uppväxt".

Jag undrar om några huvuden kommer att rulla högre upp i hierarkien. Idag är detta mord helt borta från SR:s tablå. I stället är det djurskötaren som dödades av vargar 2012. Nu ska man tydligen åtala någon chef för djurparken.

Men jag tycker att dessa två fall har obehagliga paralleller - ensam kvinna i en vargflock/ensam kvinna bland "ensamkommande flyktingbarn".
Citera
2016-01-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmonthrough
Kristna libaneser är dessutom araber, och har mer gemensamt med muslimer än vad de har med kristna svenskar.
Det beror på vad du menar med gemensamt. Kristna har ofta en väldigt annorlunda människosyn jämfört med muhammedaner. Islam degenererar människor eftersom de följer/imiterar en psykopatisk profet (massmördare, sexslavhållare, pedofil etc etc).

"Efter dådet: Mölndal låser in alla knivar på HVB-hem"
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1...var-pa-hvb-hem

Varför bara i Mölndal? Borde gälla alla HVB-hem i hela landet. Knivviftare från jihadländer finns det gott om numera.
Citera
2016-01-27, 11:56
Medlem
MeMajks avatar
http://www.dn.se/ledare/huvudledare/...nget-att-saga/
från länken ovan
Citat:
På plats förklarade han (Aftonbladet 25/1): ”Jag tror att ganska många känner en stor oro för att det ska bli fler liknande fall när Sverige tar emot så många ensamkommande barn och unga. Många av dem som kommer unga till Sverige har traumatiska upplevelser och det finns inga enkla svar.”

Statsministern valde alltså att åka till orten för att säga att han ser att människor är rädda för dessa ungdomar, men att han själv inte har några svar. Att bekräfta – och därmed underblåsa – en oro utan att ge några svar är en direkt ansvarslös politisk kombination.
och det är ju samma innebörd som Eliasson uttalar med med andra ord
Ja man blir ju naturligtvis förtvivlad och å alla inblandades vägnar. Och naturligtvis den som blir dödad och dennes anhöriga.
Men också för en enskild ung kille som begår en sådan här förskräcklig händelse. Vad har den personen varit med om för någonting ?
vilka omständigheter har den här killen växt upp under?
Vad är det för trauma han bär med sig?
Hela den här flyktingkrisen visar ju på hur orättvist livet är i många delar av världen. Och vi får hjälpa till och försöka löse det här efter bästa förmåga.

de som verkligen kan styra upp och ta ansvar och visa lite handlingsförmåga, tar på sig en gråtmild attityd och gör de mest spektakulära uttalanden som absolut inte är acceptabla i den den verklighet som vi lever i
Citera
2016-01-27, 11:57
Medlem
Efter det tragiska knivdådet på HVB-boendet i Mölndal låses nu alla köksknivar in på samtliga kommunala HVB-boenden.
- När ungdomar behöver vassa föremål kommer vi vara med, säger Birgitta Korpe, verksamhetschef för området ensamkommande barn. - See more at: https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....G3icXvWr.dpuf

How is being present when they use knives going to help ?
Var det inte det som var problem på måndag ?
Citera
2016-01-27, 12:03
Bannlyst
Samma lösning som IKEA som ju numera fäster knivarna i ett metallsnöre.
Citera
2016-01-27, 12:07
Medlem
Ken Drydens avatar
Om AM:s etnicitet: heter man Mezher i efternamn är man armenier. Hon är alltså 0 procent semit (dvs arab eller jude). Att hon är armenier förklarar också varför familjen har släkt i såväl Libanon, som Israel. Hon tillhör alltså samma etniska grupp som Kim Kadashian.
Senast redigerad av Ken Dryden 2016-01-27 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in