2016-01-28, 09:21
Medlem
BarryHeros avatar
Intressant att kycklingmyten lever vidare trots att det är bekräftat sedan länge att det aldrig fanns någon kyckling.

http://www.fotbollskanalen.se/england/lundhs-podcast-agenten-om-guidettis-skada-det-var-ingen-kyckling/

Längre klipp på målet: https://www.youtube.com/watch?v=9D5tjd20cJY Riktigt snyggt. Bara att be till Gud nu att formen håller i sig fram till EM. Kan bli en kul sommar med Guidetti och Ibrahimovic på topp.
Citera
2016-01-28, 10:03
Medlem
popparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Bara att be till Gud nu att formen håller i sig fram till EM. Kan bli en kul sommar med Guidetti och Ibrahimovic på topp.

exakt detta. min EM-pepp dog efter matcherna mot ryssland och österrike men nu efter danmark-matchen och när vissa spelar börjar hitta formen igen så har den börjat leva igen. börjar också tro att det kan bli en kul sommar.

för övrigt måste jag fråga hur känd han är i england egentligen? pratade nämligen med några engelsmän på nyår och dom verkade ha väldigt bra koll på honom och frågade om han är en lika stor snackis i sverige som han är i england. känns konstigt då han aldrig gjorde något vidare intryck i varken city eller stoke?

(barryhero, spelar du fortfarande X11?)
Senast redigerad av popparen 2016-01-28 kl. 10:49.
Citera
2016-01-28, 11:02
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popparen
exakt detta. min EM-pepp dog efter matcherna mot ryssland och österrike men nu efter danmark-matchen och när vissa spelar börjar hitta formen igen så har den börjat leva igen. börjar också tro att det kan bli en kul sommar.

för övrigt måste jag fråga hur känd han är i england egentligen? pratade nämligen med några engelsmän på nyår och dom verkade ha väldigt bra koll på honom och frågade om han är en lika stor snackis i sverige som han är i england. känns konstigt då han aldrig gjorde något vidare intryck i varken city eller stoke?
Tror det blev en del hyp kring honom efter utlåningen till Feyenoord, samt att han figurerat en del i populära City-tv.

Citat:
Ursprungligen postat av popparen
(barryhero, spelar du fortfarande X11?)
Haha, började nyss igen efter ett fem år långt uppehåll. Har ingen aning om vem du är dock.
Senast redigerad av BarryHero 2016-01-28 kl. 11:06.
Citera
2016-01-28, 18:18
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Intressant att kycklingmyten lever vidare trots att det är bekräftat sedan länge att det aldrig fanns någon kyckling.

http://www.fotbollskanalen.se/england/lundhs-podcast-agenten-om-guidettis-skada-det-var-ingen-kyckling/
Läste du mer än bara rubriken eller? Enligt artikeln handlar det alltså om en köttbit och inte kyckling. Same shit, different name, i det här fallet.

På dig och tidningen låter det ju som att det är något helt annat än dåligt käk som ligger bakom skadefrånvaron.
Citera
2016-01-28, 18:24
Medlem
elpirros avatar
Så många kassa restauranger man varit på runt om i världen under åren men aldrig har jag blivit såpass sjuk. Hur är det möjligt? Måste handla om maximal otur.
Citera
2016-01-28, 19:01
Medlem
G-spottornados avatar
Enligt Guidetti själv var det kyckling, hans tjej fixade fest åt John när han fyllde 20 och alla åt av samma kyckling, men enbart han blev sjuk av parasiten som drabbar en på tio miljoner.

Källa? En artikel på engelska som JG delade på facebook häromdagen, där Guidetti själv har sagt det.

Om det är sant eller ej vet varken jag eller någon annan av oss. Men det är som sagt ett citat av John själv.

Hoppas han nu fortsätter på inslagen väg, inte minst i cupen!
Citera
2016-01-28, 19:44
Medlem
Det framstår väldigt tydligt att det kommer bli Zlatan och Guidetti som lirar på topp i EM och lika tydligt är det att Marcus Berg kommer byta av Guidetti i 71:a minuten.
Citera
2016-01-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nja. Framträdande i VM 94 vet jag inte om jag skulle hålla med om - och där skulle väl U21-EM-guldet kunna motsvara vad Larsson uträttade under VM 94 - och Henkes sejour i Feyenoord är ju ett enormt misslyckande om man ser till antalet mål; Guidetti har ett högre målsnitt i Celtic än vad Henke hade i Feyenoord. (Wikipedia)

Larsson hade däremot öst in mål i Superettan och Allsvenskan (56 matcher, 50 mål), medan Guidetti - den säsong han varit frisk hittills - öste in mål i Eredivisie (23 matcher, 20 mål) för Feyenoord. (Siffrorna återigen från Wikipedia)

Och nu har han alltså gjort 7 mål på en speltid som totalt motsvarar 7,5 matcher. (För enbart La Liga: 3,8 matchers speltid har resulterat i 3 mål) (Från WhoScored)

Jag skulle inte påstå att jag tror att Guidetti blir en lika stor spelare som Henrik Larsson när vi summerar Johns karriär, men jag håller inte med om att Henrik Larsson var långt före - om alls - vid motsvarande ålder.

Lol, Guidettis insats i en ungdomsturnering där de flesta lag inte ens har sina bästa ungdomsspelare likvärdig med Henkes i VM 94?

Sedan förstår jag än en gång inte varför du tar upp hela Henkes Feyenoord karriär när det endast är Henkes framträdande roll i att Feyenoord vann cupen som jag tagit upp. Målsnitt är också ganska ointressant. När Henke spelade i Holland så spelade merparten av de holländska spelarna i ligan och topplagen tillhörde europas topp. Numera är holländska i paritet med de skandinaviska ligorna bortsett ifrån enstaka lag.
Citera
2016-01-29, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Lol, Guidettis insats i en ungdomsturnering där de flesta lag inte ens har sina bästa ungdomsspelare likvärdig med Henkes i VM 94?
Hade grovt underskattat Henkes speltid i VM 94 så bortse från det. Skamvrån för mig.

Citat:
Sedan förstår jag än en gång inte varför du tar upp hela Henkes Feyenoord karriär när det endast är Henkes framträdande roll i att Feyenoord vann cupen som jag tagit upp. Målsnitt är också ganska ointressant. När Henke spelade i Holland så spelade merparten av de holländska spelarna i ligan och topplagen tillhörde europas topp. Numera är holländska i paritet med de skandinaviska ligorna bortsett ifrån enstaka lag.
Okej, Henke hade hjälpt Feyenoord till vinst i cupen. Fair enough. Och jag kan gå med på att Henke vid 23 års ålder var före Guidetti vid 23 års ålder, men att reducera Guidettis framsteg hittills till biroll för Celtic i enmansserie + vunnit en ungdomsturnering känns lite ohederligt när han trots allt gjorde mycket mål när han var frisk (Feyenoord) och nu verkar prestera relativt bra i La Liga. Med det sagt får jag dock hålla med om att Henke var före vid motsvarande ålder, och som sagt - bortse från VM 94-fadäsen är du snäll.
Citera
2016-01-29, 17:45
Medlem
Bara för att avsluta mitt Henke-argument:

Jag påstår inte att Guidetti är bättre än vad Henke var, bara att han är ungefär på samma nivå och att han har potential till att få en lika framgångsrik karriär.

Att jämföra Henkes VM-brons mot Guidettis U-21 guld är orättvist. Guidetti har ju inte fått chansen att spela VM, istället vann han det han fick möjlighet till att vinna. Och kan man göra mål mot Barcelona och Atletico Madrid kan man också hoppa in och agera joker i ett VM-slutspel.
Citera
2016-01-31, 18:22
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apostrophe
Bara för att avsluta mitt Henke-argument:

Jag påstår inte att Guidetti är bättre än vad Henke var, bara att han är ungefär på samma nivå och att han har potential till att få en lika framgångsrik karriär.

Att jämföra Henkes VM-brons mot Guidettis U-21 guld är orättvist. Guidetti har ju inte fått chansen att spela VM, istället vann han det han fick möjlighet till att vinna. Och kan man göra mål mot Barcelona och Atletico Madrid kan man också hoppa in och agera joker i ett VM-slutspel.

Har väldigt svårt att tro att Guidetti kommer få en lika framgångsrik karriär som Henke. När vi sammanfattar Guidettis karriär någon gång i framtiden kommer vi inte snacka om honom som en av Sveriges bästa fotbollsspelare genom tiderna.
Citera
2016-01-31, 20:27
Medlem
TimTebows avatar
JG bänkad idag trots den glödheta formen, säger det mesta.. och jag har gått från att vara en Guidettidyrkare (under hans tid i City då han kändes underskattad i Sverige) till lite av en JG-skeptiker.. Han har blivit så grymt överhypad i Sverige nu efter U21-EM. Orkar bara inte höra alla julgranar som hatar Hamrén och ser Guidetti som nästa Zlatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in