Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-01-29, 15:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jag refererade bara till The Eagle-Tribune, en daglig tidning som täcker Merrimack Valley, Essex County, Massachusetts och södra New Hampshire. På vilket sätt är det propaganda? Menar du att det dom skriver skulle vara felaktigt?

För att det hade räckt med en summering eller kortare stycken med en referens och inte hela utdrag.

Citat:
Först säger du "men det kan även vara ett fulspel där pengarna går till Trump." och nu "så han kommer med största möjlighet att donerna pengarna".

Ja och "kan" betyder inte att det definitivt är något som kommer att hända.

Så det kan vara så att Trump behåller pengarna men det kan även vara så att han donerar dem men att det med största möjlighet blir så att han donerar dem då han har på tok för många ögon på sig.
2016-01-29, 15:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
"Kan du vara vänlig och återberätta i detalj vad hans politik faktiskt är för än så länge så har han inte sagt något annat än att han endast skall titta på saker."
Detta var vad du skrev. Sidan jag länkade motbevisade det du sa. Att du inte vill gå in på den är inte mitt problem.

Nja den är inte ett bevis för någonting då den som sagt stoppade mig och bad mig bevisa att jag var en människa för att gå in vilket jag ansåg var suspekt.

och sedan så bad jag dig fortfarande att återberätta i detalj vilket tyder på att jag vill att du berättar om hans politik och inte länkar mig till vad som står på en hemsida för det är en skillnad på vad som står på hemsidan och vad han säger. (som ett exempel)
2016-01-29, 15:47
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

För att det hade räckt med en summering eller kortare stycken med en referens och inte hela utdrag.

På grund av det så är det alltså "propaganda".

Citat:
Ja och "kan" betyder inte att det definitivt är något som kommer att hända.

Så det kan vara så att Trump behåller pengarna men det kan även vara så att han donerar dem men att det med största möjlighet blir så att han donerar dem då han har på tok för många ögon på sig.

Ha, ha. Du resonerar som en äkta Bernie Sanders fantast.
2016-01-29, 16:43
Medlem
Menveds avatar
Någon campaign manager hos Clinton tror att Trump blir president om han vinner nomineringen. Jag börjar luta åt det själv. Jag tror han kan krossa Clinton på samma sätt som han har lyckats skada samtliga han gett sig på i det republikanska fältet.

Obs. jag vet inget om källan, den får ni bedöma själva.

http://www.theamericanmirror.com/mook-spooked-hillary-manager-predicts-trump-will-win-presidency-if-nominated/
2016-01-29, 16:47
Bannlyst
Trump 65% Cruz 17% !

Jeb 0,89%

https://www.facebook.com/DonaldTrump/posts/10156583139705725:0
2016-01-29, 16:53
Medlem
Vindpinads avatar
Jag försöker luska ut varför Trump valde att inte ställde upp på FOXs-valvaka. Jag har tre tänkbara alternativ.

1. Trump är listig och har en slug baktanke med manövern som kommer visa sig vid ett senare tillfälle (Äss i skjortärmen).

2. Han kände sig obekväm och rädd inför grillningen med Megyn Kelly, och valde att besöka veteraner istället.

3. Trump är en kontrollerad och köpt oppositionsfigur vars enda uppgift är att vagga det amerikanska folket in i en falsk trygghet, och om att det fortfarande finns ett hopp att göra America great again. Fällan slår sedan igen när hans popularitet nått en viss gräns (helt enligt planen). Plötsligt blir den stentuffe Trump rädd och osäker. Han börjar göra bort sig och stödet för honom sjunker fort.
2016-01-29, 16:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
På grund av det så är det alltså "propaganda".

All nyhetsmedia är i en eller annan form propaganda, speciellt när det kommer till USA (tänker dock i första hand på Fox "News" (då jag inte har full koll på The Eagle) som fortsätter att sprida lögner om planed parenthood trots att hela Texas rättsapart har bevisat att de inte säljer organ eller något annat liknande) men som sagt, du behöver inte dela hela artiklar när du argumenterar då det endast slutar med att man inte orkar läsa det du skriver.

Summera istället och på så sätt underlätta för den andre att ta åt sig det du vill förmedla.

Citat:
Ha, ha. Du resonerar som en äkta Bernie Sanders fantast.

Nja, jag resonerar med logiskt tänkande, att du inte förstår ordet "kan" så är det inte mitt problem.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-01-29 kl. 17:10.
2016-01-29, 17:00
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
mm vore onekligen intressant att få en djupare inblick i hans agenda och då en mera konkret handlingsplan vad gäller såväl inrikes som utrikespolitiska aspekter. man kan ju förstå att dagens Youtube-bokstavsbarns degenererade generation faller för hans populistiska trams och substanslösa oneliners men hur många övriga dårar finns det egentligen? skrämmande utveckling detta

Jo, Trump har ju inga avancerade slogans som den nuvarande presidentens "Yes we can".

Märkligt att vänsterpolitik aldrig kallas "populistisk"? Nåja, uppenbarligen är Trumps budskap populärt i alla fall. Och den globala eliten är nervös vilket indikerar att Trump utgör ett reellt hot mot den globalistiska agendan.
2016-01-29, 17:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Märkligt att vänsterpolitik aldrig kallas "populistisk"?

Jodå det finns gott om vänsterpopulistisk politik, MP är experter på det området.

Skillnaden är att vänsterpopulister inte tas på lika stort allvar av den stora massan så termen vänsterpopulist brukar inte behövas.

Citat:
Nåja, uppenbarligen är Trumps budskap populärt i alla fall. Och den globala eliten är nervös vilket indikerar att Trump utgör ett reellt hot mot den

Det som är populärt är hans tomma ord som tillåter folk att skapa egna tolkningar av vad som sägs.

Citat:
globalistiska agendan.

Vad är denna agenda egentligen, att skapa en global handel med ett globalt sträckande kommunikationsnät?

För än så länge så har ingen förklarat för mig vad denna agenda egentligen är utan de skyller blint på globaliseringsprocessen som en ursäkt till att gå totalt protektionistiskt och isolera den egna nationens nationalekonomi.
2016-01-29, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nja den är inte ett bevis för någonting då den som sagt stoppade mig och bad mig bevisa att jag var en människa för att gå in vilket jag ansåg var suspekt.

och sedan så bad jag dig fortfarande att återberätta i detalj vilket tyder på att jag vill att du berättar om hans politik och inte länkar mig till vad som står på en hemsida för det är en skillnad på vad som står på hemsidan och vad han säger. (som ett exempel)

Att verifiera att man är en människa är en ganska vanlig åtgärd på hemsidor som finns i syfte att undvika spam och dylikt.

Jag tänker inte återberätta någonting eftersom det redan finns bevis på att det du säger helt enkelt är fel.
2016-01-29, 18:06
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

All nyhetsmedia är i en eller annan form propaganda, speciellt när det kommer till USA (tänker dock i första hand på Fox "News" (då jag inte har full koll på The Eagle) som fortsätter att sprida lögner om planed parenthood trots att hela Texas rättsapart har bevisat att de inte säljer organ eller något annat liknande) men som sagt, du behöver inte dela hela artiklar när du argumenterar då det endast slutar med att man inte orkar läsa det du skriver.

Summera istället och på så sätt underlätta för den andre att ta åt sig det du vill förmedla.

Är det som The Eagle skriver "propaganda" för att du inte orkar läsa?

Citat:
Nja, jag resonerar med logiskt tänkande, att du inte förstår ordet "kan" så är det inte mitt problem.

Alltså, jag har tidigare frågat dig om ditt "logiska tänkande":
Kan du vara vänlig och återberätta i detalj hur du kommit fram till slutsatsen att Donald Trump skulle stjäla veteranernas pengar. Kan du inte berätta det nu?
2016-01-29, 18:16
Medlem
elliot1990s avatar
Så en muslimsk kvinna går på ett av Trumps rally och blir förvånad att hon utmärkte sig bärandes hijab

http://edition.cnn.com/2016/01/28/opinions/why-i-had-to-stand-up-to-trump-rose-hamid/index.html?sr=fbCNN012816why-i-had-to-stand-up-to-trump-rose-hamid0250PMVODtopLink&linkId=20745526

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in