2016-01-28, 22:35
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Här någorlunda bra bilder på förövaren:

https://minfil.org/Ddvdl0b7ba/delinquent_molndal.jpg

https://minfil.org/Efv1l5b6b8/delinq...olndal_fix.jpg

Jag gillar inte hans ögon. Den frysta psykopatblicken. Bad to the bone.
Citera
2016-01-28, 22:35
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad menar du? Vilka inviter? Om du vet motivet till mordet/dråpet på Alexandra, upplys oss andra. Och glöm inte att ange källan. För övrigt verkade Alexandra vara en tjej med skinn på näsan. Till sina nära och kära berättade hon uppenbart mer än vad hon borde ha gjort, med tanke på tystnadsplikten. Att hon inte skulle ha dolt att hon kände sig hotad är inte troligt.

Om du missförstod mig, jag var otydlig: Jag antar att mördaren har sexuella motiv till mordet, och en rad andra. Helt störd individ kan vi säkert enas om?
Citera
2016-01-28, 22:36
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag gillar inte hans ögon. Bad to the bone.

Exakt. Ondska. Varit med om en del där. Inte första gången det mördas, tippar jag.
Citera
2016-01-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Skillnaden i det fallet framgår av TR:s uttalande i domskälen:
"Tingsrätten anser därför att det inte har kunnat krävas av en normalt aktsam arbetsgivare att denne skulle ha insett risken för att de rutiner som häktet Huddinge hade skulle fallera på ett sådant sätt att promenadvakten lämnades ensam med en intagen som skulle haft förstärkning."
I det aktuella Mölndalsfallet har arbetsgivaren vidgått - i både ord och handling - att MGM innebar en säkerhetsrisk och att rutinerna behövde förstärkas med mer personal. Detta åker dom på, var så säker! Dessutom passar det etablissemanget att få en syndabock att hänga ut i detta otroligt laddade ärende.
Ja, med utgångspunkt från Gebreab-domen kommer nog Nordic Living:s företrädare att åka dit på det här arbetsmiljöbrottet. Nordic Living blev ju dessutom anmälda för bemanningsproblem för ett år sedan. I detta fall finns det dessutom ett tydligare ekonomiskt motiv bland cheferna att hålla ned bemanningen, jämfört med Kriminalvården.
Edit: Tyvärr brukar påföljden bara bli villkorligt med dagsböter, jag tror inte en sådan dom räcker för att sanera en helt sjuk bransch. Det är politikernas ansvar att agera nu.

HVB Nordic Living håller sig så osynliga som möjligt.
Daily Mail uppgav tidigare idag att hittils hade ingen företrädare för företagsledningen tagit kontakt med Alexandras familj. Tidningen Arbetaren publicerade idag en artikel där det bl.a står
Citat:
Vid denna tidnings pressläggning hade Kommunal ännu inte lyckats få kontakt med ledningen för det aktuella hemmet.
http://www.arbetaren.se/2016/01/28/f...ad-pa-hvb-hem/
Artikeln består av två delar och är läsvärd.
Senast redigerad av Skewie 2016-01-28 kl. 22:45.
Citera
2016-01-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Exakt. Ondska. Varit med om en del där. Inte första gången det mördas, tippar jag.

Kanskje han er tidligere barnsoldat?

http://edouphoto.com/index.php?/proj...hild-soldiers/
Citera
2016-01-28, 22:48
Medlem
Man blir så jävla förbannad. Den här stackars flickan fick sätta livet till för att svenska politiker insisterar på att inte ifrågasätta vuxna män som låtsas vara barn. Hur kan man ens ha mage att låtsas tro på att han är tonåring? Fy fan...
Citera
2016-01-28, 22:50
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Ja, med utgångspunkt från Gebreab-domen kommer nog Nordic Living:s företrädare att åka dit på det här arbetsmiljöbrottet. Nordic Living blev ju dessutom anmälda för bemanningsproblem för ett år sedan. I detta fall finns det dessutom ett tydligare ekonomiskt motiv bland cheferna att hålla ned bemanningen, jämfört med Kriminalvården.
Edit: Tyvärr brukar påföljden bara bli villkorligt med dagsböter, jag tror inte en sådan dom räcker för att sanera en helt sjuk bransch. Det är politikernas ansvar att agera nu.

HVB Nordic Living håller sig så osynliga som möjligt.
Daily Mail uppgav tidigare idag att hittils hade ingen företrädare för företagsledningen tagit kontakt med Alexandras familj. Tidningen Arbetaren publicerade idag en artikel där det bl.a står

http://www.arbetaren.se/2016/01/28/f...ad-pa-hvb-hem/
Artikeln består av två delar och är läsvärd.

Birgitta Korpe har ju varit i blåsväder tidigare när hon handlade upp lägenheter till hejdlösa priser. Nu har hon ingen koll på att de privata boendena hanterar läget seriöst. Det finns inga krav från kommunens sida, eller? Hoppas att domstolen belyser allt nu, från usla upphandlingar till lycksökare bland arbetsgivarna. Som den intervjuade sa, fyra man är en rimlig personalstyrka på ett boende. Därför bör boendena inte vara för små, annars går det inte att få någon ekonomi i det...
Citera
2016-01-28, 22:50
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishMilkmaid
Man blir så jävla förbannad. Den här stackars flickan fick sätta livet till för att svenska politiker insisterar på att inte ifrågasätta vuxna män som låtsas vara barn. Hur kan man ens ha mage att låtsas tro på att han är tonåring? Fy fan...

Snarare är det svenska barnläkare som skiter på sig av nödighet. De vägrar åldersbestämma och har missat hela poängen: Utan deras hjälp får riktiga barn uppleva mord, våldtäkter och annat på boendena, en direkt barnfientlig miljö. Dessutom hade det räckt med att rensa bort de som uppenbart faller utanför spannet, som mördaren.
Citera
2016-01-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Om du missförstod mig, jag var otydlig: Jag antar att mördaren har sexuella motiv till mordet, och en rad andra. Helt störd individ kan vi säkert enas om?

Jag har ingen aning om hans motiv men det finns ingenting som talar för att Alexandra känt sig hotad av honom vilket du påstod i ditt förra inlägg. Kanske var hon inte ens det primära offret utan höggs ihjäl för att hon försökte stävja ett bråk. Jag tror inte att MGM är psykiskt störd. Det finns ingenting som talar för detta. På ett hem för VÅRD och boende borde man väl se om en ungdom är så pass störd att VÅRDen på boendet inte är tillräcklig.
Citera
2016-01-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad menar du? Vilka inviter? Om du vet motivet till mordet/dråpet på Alexandra, upplys oss andra. Och glöm inte att ange källan. För övrigt verkade Alexandra vara en tjej med skinn på näsan. Till sina nära och kära berättade hon uppenbart mer än vad hon borde ha gjort, med tanke på tystnadsplikten. Att hon inte skulle ha dolt att hon kände sig hotad är inte troligt.

Har du nu förstått att Åbyvägen 7 är rätt adress ? Du påstod att det var fel adress.

Har du nu förstått att MGM inte var häktad igår som du påstod ?
MGM häktades idag.

Du påstår nu att BO "uppenbart" berättade mer än vad hon borde ha gjort,
har du någon källa till det ?

Varför vill du skuldbelägga brottsoffret ?
Citera
2016-01-28, 22:55
Medlem
Kommer man göra någon ålderscheck på GM? Om isåfall de visar sig att han är över 18 år kommer det hålla i rätten eller kommer hans advokat säga att de inte stämmer? Någon som vet hur de funkar
Citera
2016-01-28, 22:57
Medlem
grey.eagles avatar
Bara att tacka reinfäll han är ensam ansvarig för detta.

genom att ge blanka fan i att kräva dokument ifrån somalier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in