2016-01-28, 21:45
Medlem
skarpsills avatar
läst lite i tråden förut ,nu 142 sidor,såg innan idag en bild på GM,ser att hans ögonlock hänger ner över ögonen,
träffade en tjej flicka för en stund sedan hon är 15 år .jag känner henne väl vi har en nära kontakt hon är hyfsat duktig i skolan ,tänkte nu är det läge för ett test.visar bilden från dailymail typ.frågar henne hur gammal är killen i mitten,hon funderar en stund sedan säger hon mellan 30-40, ok säger jag men titta du lite till ingen brådska,hon funderar lite å sen Nej 30 är han Inte han är mellan 35-40 säger hon.
så min slutsats svenska domare åklagare nämndemän polis media osv ETT SATANS JÄVLA jönssonliga.
sverige har innan haft lite förtroendeuppdrag utomlands men nu är ju det slut.skamligt pinsamt
Citera
2016-01-28, 21:53
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharshi
Men det förändrar faktiskt inte faktumet att han är psykiskt sjuk. Ingen idé att låtsas om annat och skriva det inom citationstecken som om det vore påhittat.

Personlighetsstörning är ingen sjukdom. Omgivningen lider i alla fall mer av den än han själv.
Citera
2016-01-28, 21:58
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Det lilla BARNET....

http://www.friatider.se/15-rige-m-rd...s-i-daily-mail

FY FAN. Då förstår jag. 30-40 år alltså! Han blev "kär" i den han mördade. Han ville ha sex. Kom inte dragandes med något annat. Killen är inte sjuk, han är psykopat. Fy satan vad förbannad jag blir. Den här farsen måste få ett slut!!! In med läkare som åldersbedömer på varenda jävla boende, tag med poliser. Den som inte matchar, ut i gallerförsedd bil. FÖR BORT DESSA JÄVLAR FRÅN SVERIGE! Räcker det med att en ung tjej blivit mördad för att du ska vakna Löfven?!?!

Afghaner ser ofta yngre ut än sin ålder… finns knappt några barn alltså!

Kom ihåg, det är inte tjänstemännen som kommer att förändra det här. Den som har en fråga, eller kritisk synpunkt, blir raskt undanföst av vänsterinriktade tjänstemän som tagit över hela organisationer, de ser tlll att kritiker som tänker själva blir befriade från arbetsuppgifter, förtalade och bortmobbade. Det offentliga har fanimig klappat ihop. Dags för M att ta över. Sänk allt i botten nu. Vi måste dit ned. Tjänstemän är inte neutrala, det som pågår är en regelrätt statskupp, uppstyrd av vidriga vänsterpartister och dess nära kusiner, miljöpartisterna.

När allt lugnat ned sig är det dags att gå igenom alla som fått medborgarskap de senaste tio åren och checka upp ålder på dem. Vi har släppt in så mycket skitfolk så det är inte klokt! Gör a- och b-laget på en gång. Låga löner till medborgare som inte varit här länge och inte uppfyller vissa kriterier. Enklare boenden, enklare allt. Dags att börja jobba...
Senast redigerad av IQ130 2016-01-28 kl. 22:12.
Citera
2016-01-28, 22:07
Medlem
Läst lite på utländsk media - Daily Mail . Tydligen så försökte Alexandra gå emellan när 15-åringen skulle ge sig på en annan boende.' Men killen ser ju inte ut att vara 15 år på bilden utan runt 25.
Citera
2016-01-28, 22:09
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Det finns tydligen något som heter "Arbetsmiljöbrott genom vållande till annans död", det var brottrubriceringen för tre chefer inom Kriminalvården som åtalades efter mordet på häktesvakten Karen Gebreab.
De frikändes av Södertörn i våras. Domen är på 100 sidor och är därför lite svår att sammanfatta.
Södertörns TR B 2767-13 2015-02-02
Skillnaden i det fallet framgår av TR:s uttalande i domskälen:
"Tingsrätten anser därför att det inte har kunnat krävas av en normalt aktsam arbetsgivare att denne skulle ha insett risken för att de rutiner som häktet Huddinge hade skulle fallera på ett sådant sätt att promenadvakten lämnades ensam med en intagen som skulle haft förstärkning."
I det aktuella Mölndalsfallet har arbetsgivaren vidgått - i både ord och handling - att MGM innebar en säkerhetsrisk och att rutinerna behövde förstärkas med mer personal. Detta åker dom på, var så säker! Dessutom passar det etablissemanget att få en syndabock att hänga ut i detta otroligt laddade ärende.
Citera
2016-01-28, 22:13
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Läst lite på utländsk media - Daily Mail . Tydligen så försökte Alexandra gå emellan när 15-åringen skulle ge sig på en annan boende.' Men killen ser ju inte ut att vara 15 år på bilden utan runt 25.

Nej, han är inte 25, han är garanterat äldre än så. Unga människor har en skörare fysionomi i ansiktet och en annan utstrålning.
Citera
2016-01-28, 22:17
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Skillnaden i det fallet framgår av TR:s uttalande i domskälen:
"Tingsrätten anser därför att det inte har kunnat krävas av en normalt aktsam arbetsgivare att denne skulle ha insett risken för att de rutiner som häktet Huddinge hade skulle fallera på ett sådant sätt att promenadvakten lämnades ensam med en intagen som skulle haft förstärkning."
I det aktuella Mölndalsfallet har arbetsgivaren vidgått - i både ord och handling - att MGM innebar en säkerhetsrisk och att rutinerna behövde förstärkas med mer personal. Detta åker dom på, var så säker! Dessutom passar det etablissemanget att få en syndabock att hänga ut i detta otroligt laddade ärende.

Ja, sen rullar farsen vidare om inte M passar på att kuppa bort trötte Löfven. De kommer att få röster från alla, men de har bara några veckors lucka på sig. Nu är folk tillräckligt arga och gör vad som helst för starka tag i det här. För min egen del offrar jag gärna arbetsrätt, lönebildning och annat för att få bukt med den fullständiga katapultsits som Sverige satt sig i. Vi kommer alla att bli sparkade i röven av det här folket, på ett eller annat sätt, så snabbt ut med dem och stopp för all mottagning. Nu räcker det. En dog, där gick gränsen. Och fler har dött innan.

Det är hemskt att tänka på att Alexandra kanske varit både rädd och oroad under sin korta anställning och dolt vad som skedde för att inte oroa sina nära. Inviterna har säkert pågått en tid. Unga tjejer antas kanske vara en biljett in till Sverige?
Citera
2016-01-28, 22:23
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsill
läst lite i tråden förut ,nu 142 sidor,såg innan idag en bild på GM,ser att hans ögonlock hänger ner över ögonen,
träffade en tjej flicka för en stund sedan hon är 15 år .jag känner henne väl vi har en nära kontakt hon är hyfsat duktig i skolan ,tänkte nu är det läge för ett test.visar bilden från dailymail typ.frågar henne hur gammal är killen i mitten,hon funderar en stund sedan säger hon mellan 30-40, ok säger jag men titta du lite till ingen brådska,hon funderar lite å sen Nej 30 är han Inte han är mellan 35-40 säger hon.
så min slutsats svenska domare åklagare nämndemän polis media osv ETT SATANS JÄVLA jönssonliga.
sverige har innan haft lite förtroendeuppdrag utomlands men nu är ju det slut.skamligt pinsamt
Vilken bild pratar du om? Den i CNN artikeln?
Citera
2016-01-28, 22:23
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnarf
Sverige utvisar inte till länder med dödsstraff............Somalia tex.

Bödlarna får komma hit istället. Och agera efter eget omdöme.
Citera
2016-01-28, 22:27
Medlem
arbetets avatar
Här någorlunda bra bilder på förövaren:

https://minfil.org/Ddvdl0b7ba/delinquent_molndal.jpg

https://minfil.org/Efv1l5b6b8/delinq...olndal_fix.jpg

Det är f*n att svenska tidningar inte publicerar det. Men det är ju klart; 15-år är han inte. Hoppas Åklagaren har mod att begära en adekvat medicinsk ålderskontroll. Eller att de anhöriga kräver det.
Citera
2016-01-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Det är hemskt att tänka på att Alexandra kanske varit både rädd och oroad under sin korta anställning och dolt vad som skedde för att inte oroa sina nära. Inviterna har säkert pågått en tid. Unga tjejer antas kanske vara en biljett in till Sverige?

Vad menar du? Vilka inviter? Om du vet motivet till mordet/dråpet på Alexandra, upplys oss andra. Och glöm inte att ange källan. För övrigt verkade Alexandra vara en tjej med skinn på näsan. Till sina nära och kära berättade hon uppenbart mer än vad hon borde ha gjort, med tanke på tystnadsplikten. Att hon inte skulle ha dolt att hon kände sig hotad är inte troligt.
Citera
2016-01-28, 22:33
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsill

Håller med din 15-åring. 35-40 är antagligen den korrekta åldern. Den här människan har verkligen tagit i där och i linje med det begriper man förmågan att döda den som ställer sig i vägen för vad det nu kan vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in