2016-01-25, 18:48
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Är utanför boendet nu. En ensam polis utanför och en annan på korvmojjen rakt över gatan. Borde väl vara lite mer pådrag om Löfven ska hit inom kort? Men det kanske dök upp nått annat....

Jag fattar inte vad han ska dit och göra.
Stället är ju en brottsplats, han lär ju inte komma in?
Citera
2016-01-25, 18:49
Medlem
Enligt de uppgifter jag fått från folk som jobbar i närheten, så ska han försökt skära halsen av henne. Halsartären gick av och hon förblödde. Riktigt blodbad på platsen. Det finns misstankar om att detta är en del av en organiserad attack mot Europa, och att "barnet" är en av ISIS så kallade "Cubs of the Caliphate".
Citera
2016-01-25, 18:50
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monstretidinmat
Enligt de uppgifter jag fått från folk som jobbar i närheten, så ska han försökt skära halsen av henne. Halsartären gick av och hon förblödde. Riktigt blodbad på platsen. Det finns misstankar om att detta är en del av en organiserad attack mot Europa, och att "barnet" är en av ISIS så kallade "Cubs of the Caliphate".

Skämtar du?
Citera
2016-01-25, 18:51
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Det lär väl bli nödvändigt att fastställa åldern på GM? Han lär väl annars hävda ålder under 15 år och påräkna straffrihet; trots helskägg, grov hårväxt över hela kroppen, genitalier i vuxenformat och basröst? Skulle mycket väl kunna tänka mig att GM i verkligheten är 25+.
Nej. Det var inte längesen marockanska terrorister som gruppvåldtog en kvinna vid stadshuset. De fick knappt något straff.

Finns flera fall.
Tingsrätten säger bara: nej men vederbörande har sagt att han är 14år så det få bli ett hem för han.
Så får personen någonstans att ducha äta och sova under kvällen och sedan drar personen igen till gänget och begår brott.
Citera
2016-01-25, 18:52
Medlem
Citat:

Det stämmer överens med Thomas Fuxborgs beskrivning av att det "var stökigt" på brottsplatsen och, ja, "mycket blod".
Citera
2016-01-25, 18:53
Medlem
"Hon (Amal Hassan, som också arbetar där, mitt tillägg) berättar att de boende är 15-19 år gamla. Hemmet har varit igång sedan september förra året." (GP)

Senare har det stått att de boende är mellan 14 och 17 år. Sanningen vet ingen, boendet har varit igång sedan i september och det var innan ID-kontrollerna genomfördes.
Namnet har han säkert valt för att det är ett mycket vanligt namn, han blir då svårare att spåra.

Är det någon som vet om man tar fingeravtryck vid asylansökan, även på folk som säger sig vara under 18?
Citera
2016-01-25, 18:54
Medlem
Pressträffen med Löfven i Mölndal har börjat sändas nu:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ter-knivmordet

Börjar nog vilken sekund som helst!
Citera
Medlem
En anställd mördas i sin yrkesutövning. För mig jämförbart med att det hade varit en polisman eller tulltjänstemän som mördats.

Media tycker dock inte att det är så stor händelse.

Risktillägg för personalen och mer väktare.

Barn som mördar anställda är kanske ett brott som växer till sig.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Kvinna i 20 årsåldern knivhuggs i ryggen under tidig morgon på ett HBV hem som härbärgerar ensamkommande barn. Ett barn är nu tagen in på förhör. Den unga kvinnan avlider av skadorna. Löfven har bokat in möte med kommunledningen och ska hålla presskonferens till nationen.

Intressant att tjejer som drabbas alltid är unga kvinnor och brottslingar "pojkar" oavsett ålder på dem
Citera
2016-01-25, 18:56
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Det finns misstankar om att detta är en del av en organiserad attack mot Europa, och att "barnet" är en av ISIS så kallade "Cubs of the Caliphate".

Ingen av er som har lust att ta in den här mjuka gosiga lilla "cub" i sitt hem? Man hade liksom haft någon att sitta framför TV'n med på fredagskvällar och mysa och gosa.

Jag blir så jävla sugen på att faktiskt adoptera en sådan där gosing! Kanske t.o.m slänger ut mina egna barn så jag kan bereda plats för en sådan där liten mysig "cub"
Citera
2016-01-25, 18:56
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Pressträffen med Löfven i Mölndal har börjat sändas nu:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ter-knivmordet

Börjar nog vilken sekund som helst!

"Mölndal växer" Aktuell reklam i bakgrunden. Jojo.
Löfven kommer förstås fördöma våldet ochsedan fortsätta som vanligt.
Citera
2016-01-25, 18:58
Medlem
Citat:

Källa på detta, tack. Om sanning finns i detta har vi numera unga tickade mordmaskiner i Sverige. Dags att flytta utomlands?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in