2016-01-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
En fråga till er Svenskar, var det sådana nyheter när vi från Jugoslavien invandrade hit på 90 talet.
Jag kom själv hit som femåring och kan fan inte minnas att det begicks slagsmål, misshandel, våldtäkt rån etc.
Nej det var inget sådant. Balkan-kriget var ett europeiskt problem där de flesta svenskar tyckte vi skulle hjälpa till. Vad vi håller på med när det gäller MENA-invandringen är det ingen 7klöver-politiker som kan förklara.
Citera
2016-01-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
När jag skrev att namnen förekom i Somalia tillrätavisade han mig och talade om att det inte var ett somaliskt namn...man kan tydligen inte heta så enligt Nantale.
Somaliska talas i Somalia, Etiopien, Djibouti och Kenya så visst finns det en liten chans att han inte är somalier.
Nu var väl tolkbehovet somaliska enligt tingsrätten, så Nantales gissning på Swahili/Bajuni går nog bort...Swahili talas i princip bara i gränsområdet mot Kenya och Bajuni är egentligen bara en dialekt av Swahili som talas på Bajuniöarna.
Någon annan i tråden gissade på Eritrea men där talar man tigrinska, engelska eller arabiska så vi kan nog utgå från att Somalia är korrekt.

Många afrikaner får ljusare hud när dom bosätter sig här och inte utsätts för lika mycket sol.

Om han talar somaliska kan han vara medborgare i Somalia, Kenya, Etiopien, Djibouti, Nederländerna, Italien och ett antal andra länder.
Citera
2016-01-28, 20:18
Medlem
Stugsittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Verkar som att de inte vågade släppa honom fri trots hans låga ålder. Kanske lite för pinsamt om han bara försvinner...

Ja, via hans advokat meddelade han att han absolut inte ville sitta inlåst.

Han ville ut omedelbums.

Och, eftersom hans kompis rikspolischefen tycker så synd om honom, är han väl snart ute, fri som en speleman.
Citera
2016-01-28, 20:21
Medlem
Citat:
En fråga till er Svenskar, var det sådana nyheter när vi från Jugoslavien invandrade hit på 90 talet.
Jag kom själv hit som femåring och kan fan inte minnas att det begicks slagsmål, misshandel, våldtäkt rån etc.

Glöm inte mordet på Anna Lindh, efter det vidtogs en hel del åtgärder.
(Mijailo Mihaijlovic´var från Jugoslavien).
Personskyddet stärktes för många höjdare, vanliga knegare såg ingen skillnad.
Mycket juggar som varit inblandade i skjutningar i göteborg (restaurangkriget).

En utredning tillsattes som skulle se över psykvården, det är ofta där det felar,
ännu idag, långa köer och svårt att få adekvat hjälp. Med den stora invandringen
vi har nu så följer många skadade människor, även skadade barn o tonåringar.
Resurser saknas för att ta hand om alla med svåra trauma.

Självklart svårt att upptäcka alla som behöver hjälp/vård, MGM i detta fall
var observerad som en av alla dessa i behov av kvalificerad vård.

Nu var det ingen "höjdare" som fick plikta med sitt liv, en liten tröst mitt i
bedrövelsen är att detta mord får stor uppmärksamhet även internationellt.
Citera
2016-01-28, 20:23
Medlem
MGM är med stor sannolikhet en somalier, han ser precis ut som en. Sannolikheten att han ljugit om sin ålder är också väldigt hög eftersom sjukt många invandrare uppger falsk ålder vid ankomst till Sverige. Är det någon som har MGMs personnummer? Om han född 1 januari, 2 februari 3 mars osv. kan ni sätta pengar på att åldern är falsk!
Citera
2016-01-28, 20:24
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om han talar somaliska kan han vara medborgare i Somalia, Kenya, Etiopien, Djibouti, Nederländerna, Italien och ett antal andra länder.
Ja, men eftersom han själv anger Somalia så ligger det kanske närmast till hands, hade han varit medborgare i Nederländerna eller Italien hade han kunnat flytta till Sverige helt legalt om han söker jobb eller får jobb...men visst han kan vara en latmask och bidragsparasit.
Kan man döda en annan människa så drar man sig kanske inte för att leva på andra.
Utseendet talar för Somalia eller möjligtvis Etiopien.
Men även afrikaner brukar vara stola över sin härkomst så Somalier är han nog med 99,99% säkerhet.

Nu när det framkommit att GM är mörkare i huden än BO kommer du att som du brukar ta parti för den mörkaste då?
Kommer vi att få se dig smutskasta den stackars mördade flickan i tråden?
Vill du att vi skall börja kalla GM för GO(gärningsoffer)...det finns väldigt få fritidgårdar i Somalia så han är säkert ett offer i vänstertokars ögon.
Citera
2016-01-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharshi
MGM är med stor sannolikhet en somalier, han ser precis ut som en. Sannolikheten att han ljugit om sin ålder är också väldigt hög eftersom sjukt många invandrare uppger falsk ålder vid ankomst till Sverige. Är det någon som har MGMs personnummer? Om han född 1 januari, 2 februari 3 mars osv. kan ni sätta pengar på att åldern är falsk!

2000 10 01
Citera
2016-01-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Ja, men eftersom han själv anger Somalia så ligger det kanske närmast till hands, hade han varit medborgare i Nederländerna eller Italien hade han kunnat flytta till Sverige helt legalt om han söker jobb eller får jobb...men visst han kan vara en latmask och bidragsparasit.
Kan man döda en annan människa så drar man sig kanske inte för att leva på andra.
Utseendet talar för Somalia eller möjligtvis Etiopien.
Men även afrikaner brukar vara stola över sin härkomst så Somalier är han nog med 99,99% säkerhet.

Nu när det framkommit att GM är mörkare i huden än BO kommer du att som du brukar ta parti för den mörkaste då?
Kommer vi att få se dig smutskasta den stackars mördade flickan i tråden?
Vill du att vi skall börja kalla GM för GO(gärningsoffer)...det finns väldigt få fritidgårdar i Somalia så han är säkert ett offer i vänstertokars ögon.

Det har inte fallit dig in att han kanske kan ha ljugit om sitt medborgarskap också, för att få uppehållstillstånd. Eller att han kanske inte heter det som han uppgett för Migrationsverket. En EU-medborgare kan också ha skäl att dölja sin identitet, och kan man somaliska så funkar det säkert bra att söka asyl i Sverige som somalier. Och varför skulle jag ta parti för honom? Har jag någonsin tagit parti för någon mördare oavsett ursprung?
Senast redigerad av nantale 2016-01-28 kl. 20:34.
Citera
2016-01-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillevipps
2000 10 01

Ja, det är också sjukt vanligt. Det viktiga är att personnumret ska vara enkelt att komma ihåg, t.ex. 610101
Citera
2016-01-28, 20:28
Medlem
Citat:

Har heller inga sådana minnen. Juggarna gjorde rätt för sig och bråkade inte mer än svenskarna, kanske mindre.
Citera
2016-01-28, 20:29
Medlem
Stugsittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thug4life
Han e från Eritrea till 99%.

Precis exakt vad jag hörde av en som är därifrån.

IKEA, någon?
Citera
2016-01-28, 20:32
Medlem
MyJustices avatar
Vet inte om det här är offtopic men
jag har nyss varit inne på Aftonhoran ,
Och de har som stora nyheten . en återblick på skolmorden i Trolhättan
det här känns riktigt olustigt faktiskt .Jag tror att ni förstår vad jag menar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera