2016-01-28, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
En av de åtta våldtäckarna på finlandsfärjan hette Nuur. Men det kanske är ett vanligt efternamn i Zoomalien?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nur_(name)
Citera
2016-01-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Naturligtvis har du rätt. Men Patrick Sjögren har naturligtvis ingen aning om hur verksamheten bedrivs och hur bemanningen är ordnad? Risken är att någon längre ner i hierarkin får sitta emellan.

Om vi låtsas att Sverige är ett land som tillämpar lag så handlar det om strikt ansvar för arbetsgivare.

Alla hade fattat de rättsliga konsekvenserna, om en snöskottare jobbar utan lina på ett tak eller om en målare jobbar utan byggnadsställning, och de ramlar ner och dör.

Nu har det framkommit att Patrik Sjögren var väl medveten om problemet med detta "baaarn", och hade anställt mer personal. Men inte agerat omedelbart. Och inte sett till att en ung flicka skyddades på sin arbetsplats, trots att han också var väl medveten om den omedelbara faran.

Det är något lurt med dessa chefer han anställt med islamistisk klädsel!

Frågan är om boendet och personalen hade de kvalifikationer som krävs för att ta hand om detta vilddjur. Min tanke är att Sverige inte har folk med den kompetensen, och en diskussion om detta har det inte varit. I bullerbyn finns det inte "baarn" med skäggstubb som väger 90 kilo och attackerar folk med kniv när de inte får sin vilja igenom. Det funkar inte med Kling och Klang och Prussiluskan för att skydda medborgarna. Dessa boenden med dessa kriminella "baaarn" har ändrat Sverige till att bli ett skitland för kvinnor.
Citera
2016-01-28, 15:17
Medlem
Försent som Victor Orban sa till Löven om gränskontroller. Nu har vi utlandet här av världens farligaste terrorister samt ingen identitet på vem som kommer till Sverige utan istället ett upprepat mantra: "ensamkommande flyktingbarn".

Intressant nog hur vänstertalibanerna förminskar denna händelse genom att hänsvisa till somalierns hälsotillstånd. Islambladet var ute med denna uppgift idag. "Diverse förklaringar" till vansinnet och du har fått folk glömma detta. Läkaren som hade bunkern, eller en som var pedofil bör vi också utvisa enligt samma logik.

Hade denna händelse inträffat i andra länder, somaliern skulle vara ett mål för en lynchmobb. Tur för honom att det hände i Sverige landet där den större delen av befolkningen fortfarande lever efter den gyllene regeln mot den kriminelle och illegala flyktingen.

Moder Svea har inte kallat på rättfärdiga och hederliga människor, utan kriminella, mördare och illegala flyktingar.
Citera
2016-01-28, 15:58
Medlem
Ördögs avatar
Brittisk press lägger ut den misstänktes namn utan några hämningar ... Eftersom jag nu i hastigheten inte kom ihåg vilken policy som gäller på FB, återger jag inte varje tecken i citatet.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...s-killing.html
Citat:
Tragic Swedish social worker Alexandra Mezher was killed after she tried to break up a knife fight at the adolescent migrant centre where she worked, MailOnline can reveal.

Miss Mezher, 22, intervened when Youss*f Kh*liif N%%r allegedly launched an unprovoked attack on another resident at the juvenile asylum seeker hostel in Molndal, Gothenburg, on Monday morning.

But the psychology student suffered two fatal knife-wounds to the back and thigh and died from her injuries in hospital.
Senast redigerad av Ördög 2016-01-28 kl. 16:03.
Citera
2016-01-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor1113
Försent som Victor Orban sa till Löven om gränskontroller. Nu har vi utlandet här av världens farligaste terrorister samt ingen identitet på vem som kommer till Sverige utan istället ett upprepat mantra: "ensamkommande flyktingbarn".

Intressant nog hur vänstertalibanerna förminskar denna händelse genom att hänsvisa till somalierns hälsotillstånd. Islambladet var ute med denna uppgift idag. "Diverse förklaringar" till vansinnet och du har fått folk glömma detta. Läkaren som hade bunkern, eller en som var pedofil bör vi också utvisa enligt samma logik.

Hade denna händelse inträffat i andra länder, somaliern skulle vara ett mål för en lynchmobb. Tur för honom att det hände i Sverige landet där den större delen av befolkningen fortfarande lever efter den gyllene regeln mot den kriminelle och illegala flyktingen.

Moder Svea har inte kallat på rättfärdiga och hederliga människor, utan kriminella, mördare och illegala flyktingar.
"Tack för att ni valde Sverige"

I vart fall HVB hemmens ägare är nog tacksamma, den aktuelle driftige entreprenören debiterar skattebetalarna 2600/plats och dygn. Men det finns de i Västra Götaland som tar 3600 per plats.
Bara kostnaden borde påkalla lynchmobb som jagade ansvariga politiker.
Citera
2016-01-28, 16:04
Medlem
Detta boende borde få stor kritik. Dels för att knivar var synliga för de ensamkommande barn som är krigsdrabbade. Knivar borde va låsta så att de inte kan komma åt de .... Jag har hört att i andra boende för ensamkommande barn så är det strikt att man ska låsa in knivar
Citera
2016-01-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Brittisk press lägger ut den misstänktes namn utan några hämningar ... Eftersom jag nu i hastigheten inte kom ihåg vilken policy som gäller på FB, återger jag inte varje tecken i citatet.

För mig fungerar bara unvis.it
http://unvis.it/www.dailymail.co.uk/...s-killing.html
Citera
2016-01-28, 16:11
Medlem
Magic-balls avatar
Jag var nyss på häktesförhandlingen, bara några minuter sen var resten stängda dörrar. En sjuhelvetes massa engelska reportrar från daiymail och kameramän där. Salen fullsatt direkt. Det sk 15-åriga barnet är enligt min mening för lång att vara 15 (ca 1.75) . Han KAN va det men osannolikt, hans ansikte påminde mig om basketspelaren Scottie Pippen. Han kom in med en orange filt över huvudet men tog av sen.
Citera
2016-01-28, 16:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög

Youssaf Khaliif Nuur, 15, will appear in court in Gothenburg today charged with murder and attempted murder
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/...3985179018.jpg

Youssaf Khaliif Nuur, 15, kommer att infinna sig i rätten i Göteborg idag åtalad för mord och mordförsök
Citera
2016-01-28, 16:14
Medlem
missMillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om vi låtsas att Sverige är ett land som tillämpar lag så handlar det om strikt ansvar för arbetsgivare.

Alla hade fattat de rättsliga konsekvenserna, om en snöskottare jobbar utan lina på ett tak eller om en målare jobbar utan byggnadsställning, och de ramlar ner och dör.

Nu har det framkommit att Patrik Sjögren var väl medveten om problemet med detta "baaarn", och hade anställt mer personal. Men inte agerat omedelbart. Och inte sett till att en ung flicka skyddades på sin arbetsplats, trots att han också var väl medveten om den omedelbara faran.

Det är något lurt med dessa chefer han anställt med islamistisk klädsel!

Frågan är om boendet och personalen hade de kvalifikationer som krävs för att ta hand om detta vilddjur. Min tanke är att Sverige inte har folk med den kompetensen, och en diskussion om detta har det inte varit. I bullerbyn finns det inte "baarn" med skäggstubb som väger 90 kilo och attackerar folk med kniv när de inte får sin vilja igenom. Det funkar inte med Kling och Klang och Prussiluskan för att skydda medborgarna. Dessa boenden med dessa kriminella "baaarn" har ändrat Sverige till att bli ett skitland för kvinnor.

Exakt. Chef på Kolmården åtalas nu för att ha låtit anställd arbeta ensam med vargar. Detta är väl samma sak?
Citera
2016-01-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentSvensson
8 knivhugg över hela kroppen är väl knappast något man råkar göra på en person som 'går i mellan' ett bråk?

Det var ett rent och skärt vredesmord efter ett våldtäktsförsök. Det andra mordförsöket är väl isåfall på en annan boende som försökte ta ifrån han kniven och/eller hjälpa Alexandra.

Jo, nu verkar det ju som att det är just det som har hänt. Kanske borde ta det lugnt med spekulativa slutsatser i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av DailyMail
Tragic Swedish social worker Alexandra Mezher was killed after she tried to break up a knife fight at the adolescent migrant centre where she worked, MailOnline can reveal.

Miss Mezher, 22, intervened when Youss*f Kh*liif N%%r allegedly launched an unprovoked attack on another resident at the juvenile asylum seeker hostel in Molndal, Gothenburg, on Monday morning.

(min fetning)
Citera
2016-01-28, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magic-ball
Jag var nyss på häktesförhandlingen, bara några minuter sen var resten stängda dörrar. En sjuhelvetes massa engelska reportrar från daiymail och kameramän där. Salen fullsatt direkt. Det sk 15-åriga barnet är enligt min mening för lång att vara 15 (ca 1.75) . Han KAN va det men osannolikt, hans ansikte påminde mig om basketspelaren Scottie Pippen. Han kom in med en orange filt över huvudet men tog av sen.

Längden kan man inte riktigt gå på, min kompis var 182 cm och skostorlek 43 när han var 13 år och han är helsvensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in