2016-01-26, 08:27
Medlem
Hon har examen ifrån Samhällsvetarprogrammet för lärande, utveckling och kommunikation alltså.
Citera
2016-01-26, 08:39
Medlem
m0gges avatar
Jag vet vem BO's lillebror är. De är libaneser, jag tror dem är kristna. Stackars familj
Citera
2016-01-26, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11
Uppmärksammats från Dailymail, 236 kommentarer just nu.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ed-murder.html

Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Socionom? Om du vet mera, kan du bekräfta rykten om att hon var kristen och GM muslim?

Rykten? Det är bekräftat redan. Hennes efternamn är också namnet på en armenisk (kristen) stad i Libanon. Hon har släktingar i Israel, som även de är kristna. Alexandra Mezher skriver på sin facebook Most heroes wear a cape, but mine wore a cross. Hon kom alltså inte bara från en kristen bakgrund, utan var själv troende.

GM heter Yusu* Khali* (f, d), Khalid efter den store muslimske härföraren, även kallad "Guds svärd". GM hade alltså muslimsk bakgrund. Hur troende han var eller vilket land han kom ifrån har jag inte sett några uppgifter om än.
Citera
2016-01-26, 08:47
Medlem
Gizurs avatar
Om killen eller hans jurist är smarta så bör de lära av de marockanska gatupojkarna, och hävda att pojken är 14 år gammal, dvs ej straffmyndig. Något ID eller pass eller andra dokument lär ju inte finnas och bland svenska migrationsrättskämpar och vissa jurister hävdas att åldersbedömning inte kan göras tillräckligt säkert. Om han är 14 så kommer han placeras på ett boende ungefär som de han var på. Eller så går han bara ut på gatan som de marockanska killarna.

Visst, det är en uppförsbacke för honom att hävda att han är 14 när han tidigare sa 15, men någon slags förklaring till det kan han säkert krysta fram.
Citera
2016-01-26, 08:47
Medlem
Tord.As avatar
Är det någon som vet vad det bråkades om? Med tanke på att det slutade med knivmord borde det vara något allvarligt. Ser inget om det varken här eller i media...
Citera
2016-01-26, 08:49
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11
Uppmärksammats från Dailymail, 236 kommentarer just nu.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ed-murder.html

Citat:

According to the Swedish Migration Agency, the number of threats and violent incidents at asylum facilities more than doubled between 2014 and 2015.

In 2014, there were 148 incidents but in 2015 that number jumped to 322.

Så att när dessa kommer ut i samhället då råder det inga motsättningar?
Citera
2016-01-26, 08:49
Citat:
Ursprungligen postat av eldvittnet
Hon har examen ifrån Samhällsvetarprogrammet för lärande, utveckling och kommunikation alltså.

Vad hjälper det om man inte kan tala 15 olika språk för att kunna göra sig förstådd?
Citera
2016-01-26, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvungen
GM heter Yusu* Khali* (f, d), Khalid efter den store muslimske härföraren, även kallad "Guds svärd". GM hade alltså muslimsk bakgrund. Hur troende han var eller vilket land han kom ifrån har jag inte sett några uppgifter om än.
Enligt en artikel (minns inte vilken) så sa polisen att han hade sökt asyl som tunisier, men nu vid anhållandet uppgav att han kom från Marocko.
Citera
2016-01-26, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Sedan är arbetssysslorna lite av ett skämt, det är snarare som att hänga på än fritidsgård än att arbeta. Du spelar fotboll med barnen, aktiviteter, handlar, sjunger och dansar. Maten kommer levererad av en catering firma frukost, lunch samt middag (kan variera från boende till boende, men i mitt får vi levererat), städfirma kommer dagligen och städar (ungarna diskar efter sig och sådant) men annars sköter städfirman deras rum samt andra utrymmen. Det kan bli lite dispyter och argument och sådant ibland dock har det inte blivit något fysiskt vad jag har fått erfara än. Så i nuläget är det ett av dom mest attraktiva arbeten att söka vilket gör att det är extremt många som vill få in foten i denna bransch nu när möjligheten har dykt upp.

Personalen ska även bära med sig överfalls larm när vi vistas utanför kontoret bland "barnen" men många skiter i detta då de tänker att de har fått bra kontakt och är omtyckta av barnen så de ser inget "hot" från dessa.

Ni måste verkligen ha fått guldet av flykting"barnen".
Så ser det inte ut på de ställen jag känner väl till.

Känns som det är en reklamannons..
Citera
2016-01-26, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tord.A
Är det någon som vet vad det bråkades om? Med tanke på att det slutade med knivmord borde det vara något allvarligt. Ser inget om det varken här eller i media...

Kanske var slut på yoghurten?
Citera
2016-01-26, 08:55
Medlem
Ett fruktansvärt dåd! Märkligt att arbetsgivaren, om det nu stämmer, låter en ensam person jobba med potentiella våldsmän.

Dan Eliasson satt nyss i Morgonsoffan hos SVT och strödde salt i såren. Det är så synd om den stackars 15-åriga(?) mannen..... Förstår om poliskåren i gemen känner sig förbannad och frustrerad av att ha en sådan "chef".
Citera
2016-01-26, 08:56
Medlem
Seriöst vem fan sätter en så ung kvinna i ett flyktingboende där hon ska bestämma och förväntar sig att det ska fungera? Det är inte första gången naivitet och jämställdhet får någon dödad i Sverige. Jag är säker på att gärningsmannen inte kommer få ett kännbart straff, tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in