2016-01-28, 19:13
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Nåja, nu spekulerar vi bara om han verkligen är över 15 år. Och spekulationer leder aldrig till något gott så därmed bör vi också ålderstesta alla ensamkommande vuxna som söker asyl i Sverige för att erbjuda dessa så bra villkor som möjligt.

För övrigt finns det ingen chans i världen att han är 15 år.

Nej, han är nog närmare 30 år.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ed-murder.html

http://www.friatider.se/15-rige-m-rd...s-i-daily-mail

http://avpixlat.info/2016/01/28/yous...-pa-alexandra/
Citera
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
JUst det. Vi borde utvidga brottsbalken till att omfatta flera gärningar, till exempel "asylbedrägeri"
finns de som inte blir utvisade efter de begått grova brott sen sitter de av straffet och är ute igen och fortsätter i samma bana med ännu grövre brott som det t.e.x som hände i Oskarshamn
Citera
Medlem
Denna Staffan Alexandersson har lite att förklara känns det som eller?

Artikel skriven 2 dagar sen:
Citat:
– Vi är väldigt tagna på sängen av det här. Vi har inte haft något sånt här bråk tidigare. Inte heller känt oro, även om vi vet att sånt här kan hända, säger Staffan Alexandersson på HVB Living Nordic AB.

– Efter polisens rapport ska vi sätta oss ner och fundera över om vi kunde gjort något annorlunda.

Verkar som de funderat klart nu idag.

Artikeln från idag
Citat:
Men den 15-årige pojken som misstänks för mordet ska ha haft kända psykiska problem. Och HVB-hemmet hade anställt extrapersonal för hans skull. De hade dock inte hunnit börja när knivdådet inträffade.
– Situationen var ju sådan, om jag förstått det rätt, att vi blev lite osäkra och därför anställde vi en extra person, säger Staffan Alexandersson, talesman för HVB Living Nordic, företaget som driver boendet, till Borås Tidning.

Självklart är detta damage control från deras håll, hoppas media inser detta och försöker granska det.

Sen är det för övrigt komiskt att AFTONHORAN nu på förstasidan kör en artikel om Anton Lundin "SKOLMÖRDAREN" ...

Artiklar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...ev-overraskade
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22166464.ab
Citera
2016-01-28, 19:16
Medlem
Nemjungs avatar
Känns ibland som om det här människorna är djur, de beter sig som det iafl.. Om de nu kommer hit å flyr från krig å elände varför kommer de hit för att döda oskyldiga som vill hjälpa dom och göra överfall... Fyfan borde utvisa packet å få lite hårdare poliser som får piska på dom annars kommer allt gå åt helvette snart....
Citera
2016-01-28, 19:17
Medlem
Sjukt att de snålar på personal. De flesta verkar ju trots allt likt Bert Karlsson anställa invandrare med subventionerade löner så det hade knappast varit speciellt dyrt att ha större bemanning.
Citera
2016-01-28, 19:17
Medlem
Opilus5500s avatar
Fruktansvärt detta!!!

Hoppas att svenska myndigheter gör en ålderstest på de här aset! Han lär inte vara 15 år gammal. Han lär vara uppot 20 minst! de få bilder jag sett, om dom stämmer vill säga. De måste kunna gå se hans ålder på tester??
Jag hörde att migrationsverket inte gör några tester? utan man förlitar sig på att dessa pojkar talar sanning?? Jävla skämt! Man ser ju på att dessa inte kan vara 15 år gamla. Men vill dom jobba 20 år längre när de fyllt 68 så varsegod!
Senast redigerad av Opilus5500 2016-01-28 kl. 19:21.
Citera
2016-01-28, 19:22
Medlem
suckerforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horsedick.mpeg
Denna Staffan Alexandersson har lite att förklara känns det som eller?

Artikel skriven 2 dagar sen:

Verkar som de funderat klart nu idag.

Artikeln från idag

Självklart är detta damage control från deras håll, hoppas media inser detta och försöker granska det.

Sen är det för övrigt komiskt att AFTONHORAN nu på förstasidan kör en artikel om Anton Lundin "SKOLMÖRDAREN" ...

Artiklar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...ev-overraskade
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22166464.ab

Läste detta om företaget också:

"Tar överpriser för boendet

Som SVT nyligen avslöjade är Living Nordic ett av de företag som tar betydligt mer betalt av kommunerna än Migrationsverket tänkt. Halmstad, till exempel, får betala 2.600 kronor per barn och dygn.

När Staffan Alexandersson från HVB Living Nordic AB får frågan om inte de borde ha råd med fler personal på plats samtidigt säger han att han inte är insatt i just den ekonomiska delen av företaget.

– Just kostnadsfrågan är jag inte över huvud taget insatt i, utan jag är talesperson för just den här händelsen, säger Staffan Alexandersson, som syftar på mordet på den 22-åriga kvinnan, och fortsätter:

– Men jag förstår att frågan dyker upp, men jag är inte rätt man att svara på den. Det får nog en ekonom svara på.

Fick tillstånd att sänka bemanningen

IVO gav till och med företaget rätt att sänka bemanningen i somras.

I ansökan står det ”I tidigare beslut angavs att verksamheten vid full bemanning alltid ska ha minst tre personer i tjänst dag och kvällstid. Huvudmannen vill nu ändra till två personer i tjänst dagtid och på kvällar. Natt samt helg är det två personer i tjänst. Vid behov tas extra personal in.”

Inspektionen biföll ansökan. I ett beslut i februari 2015 så konstaterar IVO i ett beslut efter tillsyn att det nattetid bara finns en ”personal” på plats men bedömde ändå att ”verksamheten bedrivs i enlighet med gällande tillstånd”.

VARFÖR? Först ska där vara minst tre personer dag och nattid, sen vill ägaren till företaget få det ändrat till 2 anställda dag och nattid, men har bara EN...Jag kokar!
Senast redigerad av suckerforum 2016-01-28 kl. 19:37.
Citera
2016-01-28, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag undrar varifrån han kommer.

Jobbigt att det var en somalier, trots allt ditt förnekande?

Givetvis kan ha ljugit och lika gärna vara Eritrean eller Djiboutier, men så länge han officiellt är somalier så skrockar vi gott åt dina tidigare inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thug4life
Han e från Eritrea till 99%.
Eritreaner får nästan alltid PUT, så vore han verkligen från Eritrea skulle han inte uppge Somalia.
Citera
Bannlyst
varför ingen bild på gm? i svensk media...
Citera
2016-01-28, 19:25
Bannlyst
Brukar man inte kunna testa ålder på biologiska saker med ex kol14 metoden? DNA whatever. Det borde finnas massor med tester som man kan göra för att se vilken ålder någon har. De brukar ju kunna avläsa det mesta i blodprov och skelettröntgen tandundersökningar mm.
Citera
2016-01-28, 19:25
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckerforum
Inspektionen biföll ansökan. I ett beslut i februari 2015 så konstaterar IVO i ett beslut efter tillsyn att det nattetid bara finns en ”personal” på plats men bedömde ändå att ”verksamheten bedrivs i enlighet med gällande tillstånd”.

Nu sitter jag med nattmössan på men hur kan verksamheten bedrivas i enlighet med gällande tillstånd när den inte bedrevs i enlighet med gällande tillstånd? Nu ska nog IVO stå till svars med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in