Citat:
Ursprungligen postat av
horsedick.mpeg
Denna Staffan Alexandersson har lite att förklara känns det som eller?
Artikel skriven 2 dagar sen:
Verkar som de funderat klart nu idag.
Artikeln från idag
Självklart är detta damage control från deras håll, hoppas media inser detta och försöker granska det.
Sen är det för övrigt komiskt att AFTONHORAN nu på förstasidan kör en artikel om Anton Lundin "SKOLMÖRDAREN" ...
Artiklar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...ev-overraskade
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22166464.ab
Läste detta om företaget också:
"Tar överpriser för boendet
Som SVT nyligen avslöjade är
Living Nordic ett av de företag som tar betydligt mer betalt av kommunerna än Migrationsverket tänkt. Halmstad, till exempel, får betala 2.600 kronor per barn och dygn.
När Staffan Alexandersson från HVB Living Nordic AB får frågan om inte de borde ha råd med fler personal på plats samtidigt säger han att han inte är insatt i just den ekonomiska delen av företaget.
– Just kostnadsfrågan är jag inte över huvud taget insatt i, utan jag är talesperson för just den här händelsen, säger Staffan Alexandersson, som syftar på mordet på den 22-åriga kvinnan, och fortsätter:
– Men jag förstår att frågan dyker upp, men jag är inte rätt man att svara på den. Det får nog en ekonom svara på.
Fick tillstånd att sänka bemanningen
IVO gav till och med företaget rätt att sänka bemanningen i somras.
I ansökan står det ”I tidigare beslut angavs att verksamheten vid full bemanning
alltid ska ha minst tre personer i tjänst dag och kvällstid. Huvudmannen vill nu ändra till två personer i tjänst dagtid och på kvällar. Natt samt helg är det två personer i tjänst. Vid behov tas extra personal in.”
Inspektionen biföll ansökan. I ett beslut i februari 2015 så konstaterar IVO i ett beslut efter tillsyn att det nattetid bara finns en ”personal” på plats men bedömde ändå att ”verksamheten bedrivs i enlighet med gällande tillstånd”.
VARFÖR? Först ska där vara minst tre personer dag och nattid, sen vill ägaren till företaget få det ändrat till 2 anställda dag och nattid, men har bara EN...Jag kokar!