2016-01-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Tror du verkligen på det där själv? Visst att Elvis var känd för sina dåliga matvanor, men sensationsjournalistik av den här typen är ju bara för mycket. Dessutom var han inne i en periodisk fasta mot slutet. Allt som skrivits där låter snarare som Journalistens egna fantasier, kalla det novell eller hittepå (möjligtvis att forskarens rapport mot slutet av artikeln stämmer, men det ger inga extra stilpoäng hos mig direkt).

Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
100 000 kalorier är ju, som Pankreatit sa, ungefär ett äpple. Men de har uppenbarligen blandat ihop kilokalori med kalori. Siffrorna är ju dock fullständigt absurda. Det övergår mitt förstånd hur någon kan tro att en 30 cm macka kan innehålla 42 000 kcal. Bara 4200 kcal hade i princip varit omöjligt.

För att sätta i perspektiv hur absurt det är att påstå att Elvis åt 100 000 kcal per dag så kan jag tala om att han hade gått upp 13,5 kg per dag om han hade haft den väl tilltagna dagsförbränningen på 5000 kcal.

Jag tog ingen ställning huruvida jag trodde på uppgifterna eller inte, jag ville bara förmedla vad jag hade läst. I den första artikeln jag läste för många år sedan så vill jag minnas att det stod att Elvis åt 20.000 kcal/dag och att han b la åt stekta(friterade?) ekorrar?
Citera
2016-01-27, 12:38
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupeter
Jag tog ingen ställning huruvida jag trodde på uppgifterna eller inte, jag ville bara förmedla vad jag hade läst. I den första artikeln jag läste för många år sedan så vill jag minnas att det stod att Elvis åt 20.000 kcal/dag och att han b la åt stekta(friterade?) ekorrar?

Jag trodde egentligen inte att du trodde på det själv, jag kommenterade mest texten i sig. Det finns väldigt många absurda historier om Elvis, men detta är som sagt fullständigt praktiskt och teoretiskt omöjligt. Att han åt friterade ekorrar är väl kanske inte omöjligt, men det låter ju minst sagt osannolikt
Citera
2016-01-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Urskilja men skulle du kunna lista vad du äter en av dessa dagar?

Hamburgare, pizzor, Ben & Jerry, Choklad, cola, chilinötter allt sånt som är gott har alltid nånting i käften när det är "Cheat day" och sen så kan jag äta stora mängder mat utan att bli överfull, exempel det var en lokal pizzeria som hade köp 2 betala för en. Gällde max en gång om dagen per person men det stoppade inte mig. Åkte ner och käka 2 stycken till frukost sen 2 timmar senare så beställde jag likadant via Onlinepizza fast till grannens adress som gick med på att hjälpa mig med mig plan. Så efter granen hade fått maten så var det bara att börja käka igen. Sen så finns inte vatten/mjölk under mina "Dåliga dagar" utan endast cola!
Citera
2016-01-27, 15:57
Medlem
Rembrandths avatar
Detta skulle jag ha satsat på, om det vore mitt vad. Skrev ner en rad grejer som i alla fall jag tycker är gott och som är relativt onyttigt!

En påse chips, 300 gr: 1575 Kcal
En skål dippa, 3 dl: 493 Kcal
Två st Big Mac & co: 1840 Kcal
Cashewnötter, 500 gr: 2950 Kcal
Chokladmousse, 3 dl: 627 Kcal
Vispgrädde, 3 dl: 1110 Kcal
Paradis choklad, 500 gr: 2600 Kcal
Avokado, 4 st: 1040 Kcal
Ägg, kokt, 6 st: 822 Kcal
Stenbitsrom, 2,5 burk ā 80 gram: 180 Kcal (Finns med bara för att både ägg och avocado blir godare med detta)
Kvibille klassisk ädelost, 140 gr: 507 Kcal
Tuc, 2 pkt ā 100 gr: 980 Kcal
Champinjoner, 250 gr, stekta i 2 msk olivolja: 303 Kcal
Gorbys pirog, 5 st: 1500 Kcal
Oliver, gröna med pimieto, 350 gr: 508 Kcal
Fetaost, 150 gr: 413 Kcal
Donut med choklad, 5 st ā 55 gr: 1213 Kcal
Coca-cola, 2 l: 874 Kcal
Drickfärdig apelsinjuice, 2 l: 860 Kcal

Totalt: 20 395 Kcal, och cirkapriset för hela rasket blir 667 kr. Enligt mina beräkningar blir det ca 6 kg mat och 4,5 liter dryck.

Är man vaken i 24 timmar och småäter hela tiden borde det vara möjligt att äta och dricka allt detta, men jag är ändå tveksam...

Edit: Med reservation för felberäkningar!
Senast redigerad av Rembrandth 2016-01-27 kl. 16:04. Anledning: Editerade
Citera
2016-01-27, 16:07
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Different
Snickers innehåller 420 kcal/100gr och en snickers väger 65 gram.

En snickers är alltså 420*0,65=273 kcal

20000/273=73 snickers

(24*60)/73= en snickers var 19:e minut i 24 timmar.

Jag tror jag avstår

Jag tyckte det lät lite väl enkelt.
Citera
2016-01-27, 19:42
Medlem
MaddogGBGs avatar
Det är möjligt.

Åt en gång nästan 100 ägg på en dag, det motsvarar ungefär 20,000 kcal.
Citera
2016-01-27, 20:57
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
http://youtu.be/ttC7KbE_uDo

3 minuter. Sen kan du spendera resten av dygnet med att skita olja. Han i videon skrev nånstans i en AMA eller liknande hur efterföljden blev. Han mådde som en jävla röv. I ditt fall kanske det är värt det med tanke på belöningen.

Edit: hittade videon där han beskriver efterföljden http://youtu.be/6IiA_VJWhL4 spola till 2:30

Å fy fan, att han ens fick ned det är helt otroligt, jag klarade inte ens en fullstor kopp (3dl) utan att få kraftiga kväljningar, imponerande bedrift men jag kommer aldrig klara av att fylla ut hela 20K Kcal med olja, finns inte på världskartan.

Verkade ha haft en jobbigt tid på toaletten efteråt haha
Citera
2016-01-27, 20:59
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Different
Snickers innehåller 420 kcal/100gr och en snickers väger 65 gram.

En snickers är alltså 420*0,65=273 kcal

20000/273=73 snickers

(24*60)/73= en snickers var 19:e minut i 24 timmar.

Jag tror jag avstår

Jag tror inte många förstår att det handlar om var 19 minut under 24 timmar. Visst, nog kanske det går bra de första 12 timmarna, men sen har man 12 kvar. Fast jag kommer nog att lägga in en del snickers i dessa 20 tusen Kcal, snickers är gott, men kanske inte över 70st
Citera
2016-01-27, 21:11
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Hamburgare, pizzor, Ben & Jerry, Choklad, cola, chilinötter allt sånt som är gott har alltid nånting i käften när det är "Cheat day" och sen så kan jag äta stora mängder mat utan att bli överfull, exempel det var en lokal pizzeria som hade köp 2 betala för en. Gällde max en gång om dagen per person men det stoppade inte mig. Åkte ner och käka 2 stycken till frukost sen 2 timmar senare så beställde jag likadant via Onlinepizza fast till grannens adress som gick med på att hjälpa mig med mig plan. Så efter granen hade fått maten så var det bara att börja käka igen. Sen så finns inte vatten/mjölk under mina "Dåliga dagar" utan endast cola!
Visst, äta fyra pizzor kan jag också göra men 20.000 kcal är något helt annat, det är väl närmaste 15 st?

Som sagt, du får gärna skriva upp allt du äter så vi andra kan förstå

Om topic, tror på bea och ris. Endast fett eller endast socker är inte bra, man bör kombinera för att inte bli less. Vispgräddedopad oboy är nog en vinnare även det, det par liter av det ovanpå riskladdet lär inte skada!
Citera
2016-01-27, 21:12
Medlem
pedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaddogGBG
Det är möjligt.

Det gör det verkligen inte.
Citera
2016-01-27, 21:20
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Visst, äta fyra pizzor kan jag också göra men 20.000 kcal är något helt annat, det är väl närmaste 15 st?

Som sagt, du får gärna skriva upp allt du äter så vi andra kan förstå

Om topic, tror på bea och ris. Endast fett eller endast socker är inte bra, man bör kombinera för att inte bli less. Vispgräddedopad oboy är nog en vinnare även det, det par liter av det ovanpå riskladdet lär inte skada!

Ja absolut ska jag köra bea och ris, såg direkt att det var en bra ide!
Citera
2016-01-27, 21:22
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaddogGBG
Det är möjligt.

Nä det gör det inte, det motsvarar närmare 6800 kcal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in