2016-01-26, 15:08
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repstegen
Shit va ni krånglar... Snickers 1 st 484 kalorier, 41 st på ett dygn är 1,7 i timman. Det klara VEM som helst och då behöver du inte äta något annat. Drick några liter cola till 42 kcal/dl så är du hemma ganska snart på färre..

Detta låter onekligen enklast.

Två snickers i timmen är ju piece of cake.
Citera
2016-01-26, 16:20
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupeter
"Elvis was eating about 100,000 calories per day! That's more than enough to keep your average multi-tonne Asian elephant alive - or, enough to keep you or me alive for nearly 60 days!"

Tror du verkligen på det där själv? Visst att Elvis var känd för sina dåliga matvanor, men sensationsjournalistik av den här typen är ju bara för mycket. Dessutom var han inne i en periodisk fasta mot slutet. Allt som skrivits där låter snarare som Journalistens egna fantasier, kalla det novell eller hittepå (möjligtvis att forskarens rapport mot slutet av artikeln stämmer, men det ger inga extra stilpoäng hos mig direkt).
Citera
2016-01-26, 18:19
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Tror du verkligen på det där själv? Visst att Elvis var känd för sina dåliga matvanor, men sensationsjournalistik av den här typen är ju bara för mycket. Dessutom var han inne i en periodisk fasta mot slutet. Allt som skrivits där låter snarare som Journalistens egna fantasier, kalla det novell eller hittepå (möjligtvis att forskarens rapport mot slutet av artikeln stämmer, men det ger inga extra stilpoäng hos mig direkt).
Fast 100,000 kalorier är typ ett äpple.
Citera
2016-01-26, 18:23
Medlem
Är väl inga större problem iallafall inte för mig. Äter jag som jag vill en dag så är jag enkelt uppe i 16000 kalorier utan att ens försöka.
Citera
2016-01-26, 18:46
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupeter
Jag minns att jag för länge sen läste om Elvis Presleys groteska matvanor/kaloriintag precis innan han dog, så jag var tvungen att googla runt lite.

"With Elvis, you can forget about your average 1,500 to 1,800 calories per day, or even the 5,500 calories per day of your average Antarctic explorer. Before he died, Elvis was eating about 100,000 calories per day! That's more than enough to keep your average multi-tonne Asian elephant alive - or, enough to keep you or me alive for nearly 60 days!

The basic element of Elvis' daily food intake was a 30-cm long bread roll, stuffed with bacon, peanut butter and strawberry jam. Each one had 42,000 calories, and in his final days, he ate two of them per day, together with little midnight snacks of hamburgers and deep-fried white bread."

Texten finns i sin helhet här --> http://www.abc.net.au/science/articl.../08/689019.htm

100 000 kalorier är ju, som Pankreatit sa, ungefär ett äpple. Men de har uppenbarligen blandat ihop kilokalori med kalori. Siffrorna är ju dock fullständigt absurda. Det övergår mitt förstånd hur någon kan tro att en 30 cm macka kan innehålla 42 000 kcal. Bara 4200 kcal hade i princip varit omöjligt.

För att sätta i perspektiv hur absurt det är att påstå att Elvis åt 100 000 kcal per dag så kan jag tala om att han hade gått upp 13,5 kg per dag om han hade haft den väl tilltagna dagsförbränningen på 5000 kcal.
Citera
2016-01-26, 20:10
Medlem
Här är en lista att planera efter,sorterad i energiinnehåll.
http://matkalkyl.se/naringsamnen3.php

Jordnötssmör ligger högt upp bland sådant som inte är ren olja eller smör.
Citera
2016-01-26, 20:25
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo

En Snickers är inte 484 kcal, 100 g Snickers är 484 kcal. Han ska alltså äta 4,1 kg Snickers på ett dygn.
Citera
2016-01-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo

Snickers innehåller 420 kcal/100gr och en snickers väger 65 gram.

En snickers är alltså 420*0,65=273 kcal

20000/273=73 snickers

(24*60)/73= en snickers var 19:e minut i 24 timmar.

Jag tror jag avstår
Citera
2016-01-26, 22:11
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Är väl inga större problem iallafall inte för mig. Äter jag som jag vill en dag så är jag enkelt uppe i 16000 kalorier utan att ens försöka.
Urskilja men skulle du kunna lista vad du äter en av dessa dagar?
Citera
2016-01-27, 01:54
Medlem
ris och bean är definitivt bästa rådet hittills, fetglöm olivoljan då du kommer spy eller må så dåligt att du kommer vilja dö, kanske även risk för död. Fetsås och ris (ta någon sås du tycker om) - mkt kalorier samt lättsmält. SKIPPA SOCKER och gå på fett istället, sockret kommer bli din förlust till 100%

Själv väger jag under 60kg och kan smälla i mig cirka 20-25k på 24timmar utan stress, dock har jag en överaktiv sköldkörtel så min metabolism är hög (exempel : sänker en familjepizza och är lika hungrig 40-90 min senare, rinse and repeat)

Något att tänka på är : Om du vill/gillar och klarar av cannabis, go for it, en bra hjälp.
Motionera/träna/Sov - lägg upp schema och var FÖRBEREDD.

Lycka till och glöm inte att hålla oss uppdaterade!
Citera
2016-01-27, 02:14
Medlem
dovAkins avatar
1 Kg saltade jordnötter =6000 kcal

Äta bara skit, typ donken mat och godis/chhips och jordnötter.
Citera
2016-01-27, 09:23
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Urskilja men skulle du kunna lista vad du äter en av dessa dagar?

Han överdrev kraftigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in