2016-01-26, 22:49
Medlem
efter att ha läst igenom denna tråd blir man ännu mer kluven hur man ska göra!

Men känns tråkigt att bli lämnad kvar ensam med sina skulder! lutar åt att jag skriver på skiten ändå, hur lång tid har man på sig?

Skulle man i så fall få reda på namn osv på dem som har "mina lån"

Nu är det väl utspritt i massa små skurar så att det inte är värt att ta till med lite hårdare tag mot enskilda personer pga av deras skuld till mig är minimal.(?)
Citera
2016-01-27, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Borde inte det Norska konsortiumet köpa fordringarna av oss som inte skrivet på och därmed får anses nöjda med den dealen konkursförvaltaren presentera. Om nu norrbaggarna tyckte dealen var dålig, bör det ju vara en bra affär för dem att köpa våra fordringar.

Precis min tanke. Jag kommer att kontakta både konkursbo och Norska gruppen angående ett sådant alternativ. Under inga förutsättningar kommer jag ge dem någon fullmakt till mina tillgångar, då nuläget är att sämsta möjliga situation är att jag får tillbaka 0kr. Ger jag fullmakt till dem så kan det mycket väl sluta med att jag får BETALA ytterligare pengar för besväret att de stjäl mina pengar via "avgifter" och "honorar", precis som skedde i Verdispar som Glen också satt i ledningen för...

Citat:
Ursprungligen postat av Smull
Also, the whole system is down now and I haven't been able to login in about a week, does anyone have information on what has happened?

I dont know, but it sure seems ominous that the "norvegian group" gets access to the platform and it suddenly stops showing us lenders what TB ows us at the same time...

Citat:
Any word if the crooks behind the scheme are going to be charged, something illegal was definitely happening here and there needs to be a class-action against Jens if he gained so much through stock manipulation.

Cheers.

LOL, Jens is one of the guys IN the Norwegian group of lenders!
So with Glen, employee of TB and fraudster from Verdispar, together with his ex boss at TB, Jens, I dare to say will are ALL sure to be thoroughly screwed.

At least, for those of us that dont send in the Power of Attorney, there is a limited downside of only a 100% loss. For those that give up their rights to their loans by sending in said paper, the loss might be much more than 100%...
Senast redigerad av flashbear 2016-01-27 kl. 04:26.
Citera
2016-01-27, 07:27
Medlem
Så det finns alltså en risk att man får betala ännu mer pengar för att de ens ska börja jobba med indrivningarna?
Känns ju i sådana fall som jag absolut inte skriver på någonting.

Det räcker att de norska skurkarna stulit mina pengar en gång.

Konkursboet skulle väl rapportera till polisen när de stöter på "foul play" i sina utredningar. Det känns ju inte som de gjort det i fall de tycker det låter som en bra ide att Jens och company tar över affärerna.
Citera
2016-01-27, 07:42
Medlem
Jag skriver också på fullmakten, även om jag var starkt emot det från början. Känslan av att "resten" som inte skriver på är att de inte kommer få något tillbaka.
Citera
2016-01-27, 08:49
Medlem
Kommer inte skriva på innan jag får information om VAD som händer om jag inte skriver på. Har som tur bara nån 1000lapp kvar där.

Enligt Trustbuddy så hade jag knappt 200SEK i kontanter på mitt konto, kommer dessa att betalas ut, eller finns inte dom i verkligheten?
Citera
2016-01-27, 15:37
Medlem
Citat:
Kommer inte skriva på innan jag får information om VAD som händer om jag inte skriver på. Har som tur bara nån 1000lapp kvar där.

Enligt Trustbuddy så hade jag knappt 200SEK i kontanter på mitt konto, kommer dessa att betalas ut, eller finns inte dom i verkligheten?

Om man inte väljer att lita på siffrorna som stod på ens konto per konkursens datum, då är ju allt möjligt känns det som. Att få ut svar för enskildas räkning verkar ju vara i stort omöjligt på kort sikt, så man får man väl helt enkelt ta ställning till vad man själv väljer att tro på. Jag har valt att tro på mina siffror tills vidare
Citera
2016-01-27, 16:02
Medlem
Fast jag tycker ändå konkursförvaltaren borde kommentera om vad som gäller de kontrastmedlen som stod på våra konton vid konkursen, och vad som händer om man inte skriver på fullmakten.
Citera
2016-01-28, 08:24
Medlem
Jag har inte heller fått svar ifrån konkursförvaltaren om vad som händer med ens pengar om man inte skriver på fullmakten.
Citera
2016-01-28, 12:14
Medlem
Citat:
Fast jag tycker ändå konkursförvaltaren borde kommentera om vad som gäller de kontrastmedlen som stod på våra konton vid konkursen, och vad som händer om man inte skriver på fullmakten.

Vad som gäller för medlen som stod på kontona vid konkursen har väl konkursförvaltaren kommenterat detta i sin information? Tänker på punkt 1 i det som star deras websida under "TrustBuddys långivare kan få uppdaterad information här".
Citera
2016-01-28, 12:34
Medlem
Vi är ju många som undrar ungefär samma saker, så jag tänkte jag skulle dela med mig av lite vad jag fått fram i min kommunikation med den norska gruppen. Det jag skriver nedan är vad jag fått till svar, sen är det ju upp till var och en hur kritiskt man vill ställa sig.

1. Angående att bli betalningsskyldig till gruppen så ser de inte att lämnad fullmakt innebär en sådan risk. Den teoretiska risk de ser och medger är att man inte får några pengar tillbaka.

2. Angående att köpa enskilda långivares fordringar så ser de inte att de kan komma med ett sådant förslag i nuläget. En del i detta är att de fortsatt anger att ingen egentligen kommit med ett konkret bud på att köpa lånestocken. De säger att de länge arbetat tätt med konkursförvaltaren och att det som i den informationen angivits som bud på att köpa snarare varit antydningar från de olika aktörerna om att de kanske kunde tänka sig köpa till en viss nivå. De faktiska bud som diskuterats har handlat om indrivning. Dessa diskussioner fortsätter nu, såväl som försök att få in faktiska bud på att köpa istället för att driva in.

3. Angående tidsfristen (11 jan) så ska de ha fått in 2/3 innan fristen gick ut.

4. Angående Trustbuddys allmänna villkor 21 (som ju blir en del av fullmakten), att villkoren när som helst kan ändras utan att fråga medlemmarna, så anser de inte att detta är ett villkor de kommer eller skulle kunna nyttja.
Citera
2016-01-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fadren
Vad som gäller för medlen som stod på kontona vid konkursen har väl konkursförvaltaren kommenterat detta i sin information? Tänker på punkt 1 i det som star deras websida under "TrustBuddys långivare kan få uppdaterad information här".

Njo, men är väldigt luddigt. Verkar vara som om alla dessa kontanta medlen inte fanns vid konkursen och sen har det flutit in lite inbetalningar efter konkursen. Frågan är hur/när dessa pengar skall fördelas.
Citera
2016-01-28, 14:51
Medlem
Om man inte skriver på fullmakten kommer man få ut vilka som är skyldig mig pengar då? Vore roligt att maila dem och säga att man efterskänker x kr av deras skuld till fd Trustbuddy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in