2016-01-18, 13:35
Medlem
http://www.hegnar.no/bors/artikkel578097.ece
Citera
2016-01-19, 07:21
Medlem
Vad bör jag göra om jag vill försöka få ut lite pengar tror ni?

Hade inte speciellt mycket där för många andra men för mig var den ändå en del, så vore kul att få tillbaka något i alla fall.

hade ca 23k utlånat 2k på mitt "konto" hos dem som jag fått tillbaka efter pausad utlåning.
Samt 17500 aktier tror jag.

Och varför accepterades inte buden på 40%? jag hade varit överlycklig om jag fick tillbaka dom pengarna. Känns som ett rätt bra bud på Trustbuddys lånestock?

Tack på förhand // Rallarkalle
Senast redigerad av RallarKalle1 2016-01-19 kl. 07:23.
Citera
2016-01-20, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Vad bör jag göra om jag vill försöka få ut lite pengar tror ni?

Hade inte speciellt mycket där för många andra men för mig var den ändå en del, så vore kul att få tillbaka något i alla fall.

hade ca 23k utlånat 2k på mitt "konto" hos dem som jag fått tillbaka efter pausad utlåning.
Samt 17500 aktier tror jag.

Och varför accepterades inte buden på 40%? jag hade varit överlycklig om jag fick tillbaka dom pengarna. Känns som ett rätt bra bud på Trustbuddys lånestock?

Tack på förhand // Rallarkalle

Tror inte det för tillfället går att få ut några pengar om du inte hittar någon privat att sälja hela din fodran till. Det är nog bara att vänta....
Citera
2016-01-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Tror inte det för tillfället går att få ut några pengar om du inte hittar någon privat att sälja hela din fodran till. Det är nog bara att vänta....

Nej det förstår jag, men vad bör jag göra för att ha störst chans för att få ut något?

Ge fullmakt till norrmännen eller bara avvakta?
Citera
2016-01-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Nej det förstår jag, men vad bör jag göra för att ha störst chans för att få ut något?

Ge fullmakt till norrmännen eller bara avvakta?

Jag har valt att avvakta, jag hoppas det skall leda till att konkursförvaltaren säljer fordringarna. Norrmännen vill ju försöka driva in pengarna vilket kommer ta åratal jag är dessutom övertygad om att de kommer att se till att varenda öre de lyckas driva in kommer gå åt i olika avgifter.
Citera
2016-01-22, 13:11
Medlem
Citat:
Jag har valt att avvakta, jag hoppas det skall leda till att konkursförvaltaren säljer fordringarna. Norrmännen vill ju försöka driva in pengarna vilket kommer ta åratal jag är dessutom övertygad om att de kommer att se till att varenda öre de lyckas driva in kommer gå åt i olika avgifter.

>Repus. Jag har respekt för de kunskaper som du har visat i denna TB-tråd, men att torgföra uppgiften att norrmännen kommer att försnilla alla indrivna återbetalningar tycker jag är att gå för långt. Du vet lika lite som jag om hur indrivningen kommer att fungera. Du kanske har rätt men möjligheten att du har fel är lika stor. Såvitt jag förstår är det en vild gissning från din sida. Visserligen finns det en del skumma typer bakom gruppen i Norge men även personer med ett mer respektabelt rykte. Visst kommer en del att brännas av i avgifter, underligt vore annars, men att förmoda att större delen av det indrivna kapitalet kommer att gå till avgifter låter i mina öron osannolikt.
Citera
2016-01-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Visserligen finns det en del skumma typer bakom gruppen i Norge... ...men att förmoda att större delen av det indrivna kapitalet kommer att gå till avgifter låter i mina öron osannolikt.

Jag tycker det låter extremt sannolikt då "ordförande" i gruppen är samma person som var centralfigur i Verdispar-härvan, där det var precis så man gjorde för att lura av privata investerare 100tals miljoner.

"Att göra samma sak och förvänta sig ett annat resultat är definitionen av idioti"
Senast redigerad av puppyfrogtiger 2016-01-23 kl. 15:03.
Citera
2016-01-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
>Repus. Jag har respekt för de kunskaper som du har visat i denna TB-tråd, men att torgföra uppgiften att norrmännen kommer att försnilla alla indrivna återbetalningar tycker jag är att gå för långt. Du vet lika lite som jag om hur indrivningen kommer att fungera. Du kanske har rätt men möjligheten att du har fel är lika stor. Såvitt jag förstår är det en vild gissning från din sida. Visserligen finns det en del skumma typer bakom gruppen i Norge men även personer med ett mer respektabelt rykte. Visst kommer en del att brännas av i avgifter, underligt vore annars, men att förmoda att större delen av det indrivna kapitalet kommer att gå till avgifter låter i mina öron osannolikt.

Helt korrekt Rase det är baserat på min egen tro och vad jag har kunnat läsa om inblandade personer i öppna källor (det framgick väl ganska klart i inlägget? "jag är dessutom övertygad........")

Som sagt det finns personer med mycket skum bakgrund med, ville de vara seriösa skulle dessa naturligtvis aldrig komma i närheten av nått liknande igen

Hur går det har ni fått nån information? om de inte hade 75% den 11 januari är ju fullmakterna värdelösa enligt tidigare info.
Senast redigerad av Repus 2016-01-23 kl. 17:03.
Citera
2016-01-24, 10:02
Medlem
Jag varnade för detta företag redan 2013

2013-07-19, 12:01
Officiella TrustBuddy-tråden.
Postat av tgv23000

en annan sak som är en aning oroande är att styrelseordförande och några till i styrelse / ledning var med och startade och drev Acta Kapitalförvaltning, som fått otroligt mycket kritik för tvivelaktiga säljmetoder av Lehman Brothers obligationer med belåning, samt att de inte informerade om riskerna.
Citera
2016-01-25, 09:37
Medlem
Citat:
Hur går det har ni fått nån information? om de inte hade 75% den 11 januari är ju fullmakterna värdelösa enligt tidigare info.

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, skickade jag in en fullmakt men informationen tillbaka har hittills varit obefintlig.
Citera
2016-01-25, 12:58
Medlem
Hey guys,

Sorry, I don't speak Swedish but have been following the topic now via googletranslate.

I have about 50,000 SEK on Trustbuddy that I was in the process of taking out around September as they changed their policy (It used to state on the website you had full access to your money at any time they would just take away the potential interest for the lent out money). The moment their customer service told me that policy was not in effect it sent off fire alarms so I tried to get my money off as fast as possible but unfortunately only got about 8,000 before the bankruptcy. Since the bankruptcy another 7,000 has been paid back and is sitting there.

The reason for this post is I am wondering a few things.

Does anyone know what has happened with the Norwegians, did they get the 2/3rds?

Also, the whole system is down now and I haven't been able to login in about a week, does anyone have information on what has happened?

Why weren't we allowed to put it to a vote on taking 40% for the loans, I would have gladly taken 40% and walked away from this mess a bit smarter.

Any word if the crooks behind the scheme are going to be charged, something illegal was definitely happening here and there needs to be a class-action against Jens if he gained so much through stock manipulation.

Cheers.
Citera
2016-01-25, 18:13
Medlem
Lika bra att slänga in fullmakten nu när konkursförvaltaren också rekommenderar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in